AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har nylig tatt opp kontakten med faren min som jeg ikke har snakket med på 10 år. Begynte smått med å ringe noen ganger i uken den siste måneden. Ting virket bra. Så har jeg et par søskenbarn som er helt jævlige, som sier mye stygt om min familie inkludert faren min. Søskenbarnet skulle gifte seg, og faren min dro til de. Søskenbarnet bor 1 time unna hvor jeg og mine søsken bor. Min far dro dit i skjul, og besøkte de men ikke oss. Han bor 9 timer unna med bil. Jeg syns hele greia er utrolig sårende, og dette fucker opp med hjernen min. Skal jeg heller drite i å prøve å få bedre kontakt med min far når han ikke engang bryr seg om meg og mine søsken? Anonymkode: 7bbb9...9bf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Han var jo en time unna i bryllup. Dagen før og etter ble vel brukt til å kjøre til og fra. Ville altså latt dette gå, heller ta initiativ til å komme og besøke faren din eller faktisk be han hjem til deg. Kan jo være at han ikke ville presse seg på siden dere akkurat har tatt opp kontakten også. Anonymkode: 4f30b...1d7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 At han drar i bryllup til noen du ikke liker er jo ikke hans problem. Og at man ikke nødvendigvis har anledning til ekstra familiebesøk en time unna der man er i bryllup, synes jeg heller ikke virker rart. Det behøver slett ikke bety at han ikke vil besøke deg en annen gang. Anonymkode: 586b2...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Sånn var min far også, mer opptatt av diverse nye damers unger enn sine egne, (selvom han var gift med min mor i 33 år). Skjedde flere ganger. Ga bare opp til slutt. Nå er han død og begravet, og savner ham ikke. Anonymkode: 1bd54...d6e
Rosatoast Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har nylig tatt opp kontakten med faren min som jeg ikke har snakket med på 10 år. Begynte smått med å ringe noen ganger i uken den siste måneden. Ting virket bra. Så har jeg et par søskenbarn som er helt jævlige, som sier mye stygt om min familie inkludert faren min. Søskenbarnet skulle gifte seg, og faren min dro til de. Søskenbarnet bor 1 time unna hvor jeg og mine søsken bor. Min far dro dit i skjul, og besøkte de men ikke oss. Han bor 9 timer unna med bil. Jeg syns hele greia er utrolig sårende, og dette fucker opp med hjernen min. Skal jeg heller drite i å prøve å få bedre kontakt med min far når han ikke engang bryr seg om meg og mine søsken? Anonymkode: 7bbb9...9bf Hvorfor er det sårende? Grunnen er ganske innlysende og det virker ganske passe at du ikke forstår akkurat det. Du har ikke snakket med han på ti år og tar smått opp kontakten igjen, du kan faktisk ikke forvente at han kjører til dere å vil være med dere ENDA. Dette er en naturlig prosess for ALLE som går igjennom dette med foreldre, ting tar tid å reparere - og selv om DU føler deg klar til å være med han fysisk, så betyr ikke det at han er klar for dette. Og det må du bare respektere hvis du ønsker et forhold med han. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Rosatoast skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det sårende? Grunnen er ganske innlysende og det virker ganske passe at du ikke forstår akkurat det. Du har ikke snakket med han på ti år og tar smått opp kontakten igjen, du kan faktisk ikke forvente at han kjører til dere å vil være med dere ENDA. Dette er en naturlig prosess for ALLE som går igjennom dette med foreldre, ting tar tid å reparere - og selv om DU føler deg klar til å være med han fysisk, så betyr ikke det at han er klar for dette. Og det må du bare respektere hvis du ønsker et forhold med han. Nå vet vi ikke hvorfor ts ikke har hatt kontakt med faren i så mange år da. Kan hende han oppførte seg på samme måte tidligere også. Her høres det ut som om du tenker at ts alene har ansvar for å respektere faren. Kanskje vi kan begynne med første steg: ts, hva var årsaken til at kontakten ble avsluttet? Er det andre ting som får deg til å tenke at han ikke bryr seg? Anonymkode: 6240a...394 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Er det du som har skrevet hundre tråder her på KG om faren og søskenbarna dine tidligere? Anonymkode: f7133...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er det du som har skrevet hundre tråder her på KG om faren og søskenbarna dine tidligere? Anonymkode: f7133...fdc Og om det var det? Finnes det en regel om at folk ikke kan skrive flere ganger om det de er såret over? Anonymkode: 6240a...394
Rosatoast Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå vet vi ikke hvorfor ts ikke har hatt kontakt med faren i så mange år da. Kan hende han oppførte seg på samme måte tidligere også. Her høres det ut som om du tenker at ts alene har ansvar for å respektere faren. Kanskje vi kan begynne med første steg: ts, hva var årsaken til at kontakten ble avsluttet? Er det andre ting som får deg til å tenke at han ikke bryr seg? Anonymkode: 6240a...394 Nei, men virker som at TS ikke forstår prosessen og ikke har noe særlig selvinnsikt når hun reagerer på slikt. Det sier seg selv egentlig, at ikke begge parter er klar for de samme tingene - og i dette tilfellet gjelder det hjemmebesøk.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og om det var det? Finnes det en regel om at folk ikke kan skrive flere ganger om det de er såret over? Anonymkode: 6240a...394 Blir du noe mindre såret av å kverne på det samme igjen og igjen. Slipp det, la det gå. Anonymkode: 1bd54...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå