AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Er pedagogisk leder i en liten bhg, men får overhode ingen tilbakemeldinger. Er pedagog alene. Kanskje de på avdelingene tenker jeg kun skal rose de? Jeg jobber sammen med han som eier barnehagen, men han er assistent, så egentlig er jeg hans leder. Hvordan kan jeg be om tilbakemelding uten at jeg virker uselvstendig? Anonymkode: 14824...7d7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Be om en medarbeidersamtale? Anonymkode: 83883...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Be om en medarbeidersamtale? Anonymkode: 83883...7f9 Det er egentlig jeg som skal ha de. Anonymkode: 14824...7d7
Fireflies Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Har du ikke snakket med de du er leder for? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Fireflies skrev (Akkurat nå): Har du ikke snakket med de du er leder for? Snakker daglig, men ikke om dette. Jeg prøver rose de ved å si f.eks: "Takk for at du fikser det, du er så god på det", "Du er så kreativ, så fint du ville gjøre det"., osv. Anonymkode: 14824...7d7
Fireflies Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker daglig, men ikke om dette. Jeg prøver rose de ved å si f.eks: "Takk for at du fikser det, du er så god på det", "Du er så kreativ, så fint du ville gjøre det"., osv. Anonymkode: 14824...7d7 Snakk med dem om forventinger. Hva forventer de, hva forventer du? Det kunne ikke falle meg inn å fortelle noen om hva jeg forventer som ansatt når alt jeg får er "du er god på det". Jeg har jobbet som leder og alle jeg hadde ansvaret for tok jeg inn til samtale for å snakke om forventinger. Ikke bare til dem, men til meg. Hva forventer de av meg som leder. Hvordan kan du forvente en tilbakemelding av en du ikke gir tilbakemelding til?. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Fireflies skrev (5 timer siden): Snakk med dem om forventinger. Hva forventer de, hva forventer du? Det kunne ikke falle meg inn å fortelle noen om hva jeg forventer som ansatt når alt jeg får er "du er god på det". Jeg har jobbet som leder og alle jeg hadde ansvaret for tok jeg inn til samtale for å snakke om forventinger. Ikke bare til dem, men til meg. Hva forventer de av meg som leder. Hvordan kan du forvente en tilbakemelding av en du ikke gir tilbakemelding til?. Handler kanskje litt om hvordan man tar imot nye?? Anonymkode: 14824...7d7
Gjest ti10 Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler kanskje litt om hvordan man tar imot nye?? Anonymkode: 14824...7d7 Men du kan ikke forvente at de du er leder for, helt ut av det blå tar deg til side og forteller deg hvordan de synes du gjør jobben din, hva du gjør bra, hva du kan bli bedre på osv. Det er du som må gjennomføre medarbeidersamtaler, og da kan dere snakke om gjensidige forventninger. Ellers må du snakke med eieren. Han har vel en formening om hvordan du gjør jobben din, og det er vel han som har ansatt deg? Men det å være leder på små arbeidsplasser er ofte en ensom jobb i den forstand at det ikke er noen på samme nivå å diskutere med, ingen som gir tilbakemeldinger, så kanskje du hadde trivdes bedre i en større barnehage?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Be om det. Du skal ha årlig medarbeidersamtale med din leder (barnehagestyrer), mens du selv skal arrangere medarbeidersamtaler med de du har personalansvar for. Men det er selvfølgelig helt innafor å be lederen din om tilbakemeldinger før den formelle medarbeidersamtalen. "Du, kan ikke vi sette oss ned litt i løpet av uken og se på hvordan det går? Jeg begynner jo å lande i jobben nå og skulle gjerne hatt litt feedback," typ. Anonymkode: 9cecc...364 3
Flamme Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Har ikke fått tilbakemelding på 3 år her... 😅
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 ti10 skrev (1 time siden): Men du kan ikke forvente at de du er leder for, helt ut av det blå tar deg til side og forteller deg hvordan de synes du gjør jobben din, hva du gjør bra, hva du kan bli bedre på osv. Det er du som må gjennomføre medarbeidersamtaler, og da kan dere snakke om gjensidige forventninger. Ellers må du snakke med eieren. Han har vel en formening om hvordan du gjør jobben din, og det er vel han som har ansatt deg? Men det å være leder på små arbeidsplasser er ofte en ensom jobb i den forstand at det ikke er noen på samme nivå å diskutere med, ingen som gir tilbakemeldinger, så kanskje du hadde trivdes bedre i en større barnehage? Jeg synes eieren kunne gitt tilbakemeldinger ja? Ja føler på det. Anonymkode: 14824...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Smeltemann skrev (48 minutter siden): Er deg din første jobb? Ja, men ikke generelt, men i denne sektoren ja. Anonymkode: 14824...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 De færreste roser oppover. Sånn er det bare. Anonymkode: 4abe0...24f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De færreste roser oppover. Sånn er det bare. Anonymkode: 4abe0...24f Føler meg ikke akkurat som at jeg er øverst, mtp at jeg er ny og folk her har jobbet nærmere tjue år her. Anonymkode: 14824...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 Ros til sjefen kan fort bli oppfattet som smisk og en del folk er redde for at andre skal tro de smisker med sjefen. Anonymkode: fa28d...e25 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ros til sjefen kan fort bli oppfattet som smisk og en del folk er redde for at andre skal tro de smisker med sjefen. Anonymkode: fa28d...e25 Men her er det jo helt flat struktur. Anonymkode: 14824...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men her er det jo helt flat struktur. Anonymkode: 14824...7d7 Men men men. Ta til deg det folk skriver og slutt å sutre. Det er mulig du ikke er klar for å ha en lederstilling, det gjelder svært mange. Noen «ledere» i barnehager er 21 år, hjernen deres er ikke engang ferdig utviklet. Anonymkode: abbea...314 8
Gjest Smeltemann Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, men ikke generelt, men i denne sektoren ja. Anonymkode: 14824...7d7 Fra daglig leder til leder er det sjelden noe skryt å få. Men daglig leder skal ha medarbeider samtale med deg en gang i året. Det får du noen følere om hvordan du fungerer som h*n høyre hånd.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Smeltemann skrev (10 minutter siden): Fra daglig leder til leder er det sjelden noe skryt å få. Men daglig leder skal ha medarbeider samtale med deg en gang i året. Det får du noen følere om hvordan du fungerer som h*n høyre hånd. Det er ikke sånn her. Eieren er assistent. Anonymkode: 14824...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå