jaeols Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har et problem. Hver gang jeg skal starte maskina, så er jeg ikke på nett. Denne meldinga kommer opp: Tjenesten Windows Wireless kjører ikke på denne datamaskinen!! Og hva betyr det og hvordan kan jeg rette opp feilen? Utrolig kjedelig nå når jeg har installert Windows 11. Men det er vel ikke grunnen, håper jeg. Håper noen har peiling på dette, mine dataferdigheter er begrenset. Begynte i dag, ingen problemer tidligere.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Har du prøvd å google "Tjenesten Windows Wireless kjører ikke på denne datamaskinen"? Når jeg googlet det så kommer det mange artikler som forteller hvordan det kan fikses. Anonymkode: e6542...782 2
jaeols Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg prøvd det, men jeg forsto ikke hvordan det skal gjøres, ikke alle er superflinke på data. Sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 jaeols skrev (27 minutter siden): Jeg prøvd det, men jeg forsto ikke hvordan det skal gjøres, ikke alle er superflinke på data. Sånn er det bare. Nei, men alle kan lære hvis de gidder. Hvis du ikke klarer/gidder å følge artikler med steg-for-steg-instrukser, så vil heller ikke jeg klare å hjelpe deg. Da må du få noen til å fysisk komme bort til deg og hjelpe. Eller bruke en sånn hjelpetjeneste hvor noen styrer maskinen din over nett. Anonymkode: e6542...782 2
jaeols Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2021 Det var da veldig arrogant og nedlatende, har du en dårlig dag? Ikke alle skjønner slike ting, og det bør du greie å forstå. Eller gjør du ikke det?
jaeols Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2021 Kan det være at jeg slettet Express VPN? Kan det være årsaken? Trodde ikke det hadde noen betydning for nettilgang.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Har ingenting med ExpressVPN å gjøre, mest sannsynlig så er det nettverksdrivere som ikke fungerer som de skal med Windows 11. Hvis du ikke klarer å fikse dette selv så anbefaler jeg at ruller tilbake til Windows 10, det kommer til å være en del problemer med Windows 11 i lang tid fremover. Anonymkode: efa18...669
jaeols Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke klarer å fikse dette selv så anbefaler jeg at ruller tilbake til Windows 10, det kommer til å være en del problemer med Windows 11 i lang tid fremover. Anonymkode: efa18...669 Takker for svar. Jeg har prøvd mye nå, men problemet forsvinner ikke. Hvordan går jeg tilbake til Windows 10, vil gjerne ha fremgangsmåte :)
jaeols Skrevet 30. oktober 2021 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 15.11): Hvis du ikke klarer å fikse dette selv så anbefaler jeg at ruller tilbake til Windows 10, det kommer til å være en del problemer med Windows 11 i lang tid fremover. Anonymkode: efa18...669 Takker for svar. Jeg har prøvd mye nå, men problemet forsvinner ikke. Hvordan går jeg tilbake til Windows 10, vil gjerne ha fremgangsmåte
jaeols Skrevet 30. oktober 2021 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2021 Det blir feil gang på gang etter at jeg installerte Windows 11. Må kjøre nettverksdiagnose og kjøre som administrator , da løser det seg. Men blir tungvint når jeg må gjøre det hver gang jeg skal inn på pc`n , Noen som har en bedre løsning? Jeg vil tilbake til Windows 10, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Kom med tips 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 jaeols skrev (49 minutter siden): Takker for svar. Jeg har prøvd mye nå, men problemet forsvinner ikke. Hvordan går jeg tilbake til Windows 10, vil gjerne ha fremgangsmåte jaeols skrev (46 minutter siden): Det blir feil gang på gang etter at jeg installerte Windows 11. Må kjøre nettverksdiagnose og kjøre som administrator , da løser det seg. Men blir tungvint når jeg må gjøre det hver gang jeg skal inn på pc`n , Noen som har en bedre løsning? Jeg vil tilbake til Windows 10, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Kom med tips 🙂 "Gå tilbake til den forrige versjonen av Windows I en begrenset periode etter oppgradering til Windows 11, kan du gå tilbake til den forrige versjonen av Windows ved å velge Start> Innstillinger> System> Recovery, og deretter velge Gå tilbake ved siden av Gå tilbake. Da beholder du personlige filer, men apper og drivere som du installerte etter oppgraderingen, i tillegg til eventuelle endringer i innstillinger, fjernes. I de fleste tilfeller har du 10 dager på å gå tilbake. Åpne innstillinger for gjenoppretting Hvis du vil gå tilbake, må du gjøre følgende: Beholde alt i mappene windows.old og $windows.~bt etter oppgraderingen. Fjerne alle brukerkontoer du har lagt til etter oppgraderingen. Ha USB-stasjonen du brukte til å oppgradere til Windows 11 (hvis du brukte en). Obs!: Alternativet i Innstillinger for å gå tilbake til forrige versjon av Windows er bare tilgjengelig i en begrenset periode etter oppgraderingen. Informasjon for Windows Insider-medlemmer Hvis du er en Insider-bruker og det gjeldende forhåndsvisningsbygget ikke fungerer for deg, velger du Start> Innstillinger > System> Gjenoppretting. Velg Gåtilbake ved siden av Gå tilbake. Dette vil ikke fjerne dine personlige filer, men det vil fjerne nylig installerte apper og drivere, og endre innstillingene tilbake til standardverdiene. Gå tilbake til en tidligere build fjerner ikke deg fra Insider Program. Når det neste forhåndsversjonsbygget er klart, blir det installert på PC-en." https://support.microsoft.com/nb-no/windows/gjenopprettingsalternativer-i-windows-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5#WindowsVersion=Windows_11 Anonymkode: efa18...669 1
jaeols Skrevet 30. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Gå tilbake til den forrige versjonen av Windows I en begrenset periode etter oppgradering til Windows 11, kan du gå tilbake til den forrige versjonen av Windows ved å velge Start> Innstillinger> System> Recovery, og deretter velge Gå tilbake ved siden av Gå tilbake. Da beholder du personlige filer, men apper og drivere som du installerte etter oppgraderingen, i tillegg til eventuelle endringer i innstillinger, fjernes. I de fleste tilfeller har du 10 dager på å gå tilbake. Åpne innstillinger for gjenoppretting Hvis du vil gå tilbake, må du gjøre følgende: Beholde alt i mappene windows.old og $windows.~bt etter oppgraderingen. Fjerne alle brukerkontoer du har lagt til etter oppgraderingen. Ha USB-stasjonen du brukte til å oppgradere til Windows 11 (hvis du brukte en). Obs!: Alternativet i Innstillinger for å gå tilbake til forrige versjon av Windows er bare tilgjengelig i en begrenset periode etter oppgraderingen. Informasjon for Windows Insider-medlemmer Hvis du er en Insider-bruker og det gjeldende forhåndsvisningsbygget ikke fungerer for deg, velger du Start> Innstillinger > System> Gjenoppretting. Velg Gåtilbake ved siden av Gå tilbake. Dette vil ikke fjerne dine personlige filer, men det vil fjerne nylig installerte apper og drivere, og endre innstillingene tilbake til standardverdiene. Gå tilbake til en tidligere build fjerner ikke deg fra Insider Program. Når det neste forhåndsversjonsbygget er klart, blir det installert på PC-en." https://support.microsoft.com/nb-no/windows/gjenopprettingsalternativer-i-windows-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5#WindowsVersion=Windows_11 Anonymkode: efa18...669 Det fungerte, tilbake til Windows 10. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå