AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har bestemt meg for å omskolere meg og har da meldt meg opp som elev (vgs nivå) hos NKI, har fått tilgang til en rekke moduler og diverse. Det jeg ser er at jeg må selv melde meg opp til privatist eksamen - Vil det si at jeg egentlig kan droppe NKI og heller bare kjøpe bøkene og melde meg opp til eksamen? Eller er det slik at jeg MÅ gå via en skole og diverse innleveringer etc for å få det godkjent? Det koster jo en god del å gå gjennom NKI og hvis jeg kan få samme utfall uten å betale de så gjør jeg jo mye heller det Beklager dårlig formulering men jeg håper dere forstår spørsmålet? Anonymkode: b0ba1...d96
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Det varierer fra fag til fag, men i de fleste teorifag er det fullt mulig å kjøre egenstudier og melde seg opp til privatisteksamen, ja. I enkelte mer praktiske fag er det vel krav om å ha gjort noen ting før eksamen, mener jeg (noe tid siden jeg holdt på med dette). F.eks lab-oppgaver i kjemi og sånn. Anonymkode: c2913...f57
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Det stemmer det. Du kan melde deg opp til eksamen uten å være registrert som elev noe sted og heller lese på egen hånd. (Men undersøk om du må ha noe praktisk på fagene) https://utdanning.no/tema/soknad_og_opptak/privatist https://unginfo.no/2021/08/30/sporsmal-og-svar-privatist/ Så om du heller ønsker å lese på egen hånd uten å være elev noe sted så kan du det, men det krever jo en del egeninnsats i å strukturere hverdagen, fagene, sjekke læremål osv. Anonymkode: 05d6f...f01
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Ts her! Tusen takk for svar! Etter hva jeg har lest etter å ha gått gjennom alt fra NKI så ser deg rett og slett ut som jeg har kastet pengene mine ut av vinduet. Jeg er svært strukturert og kan fint klare det uten en faglærer som bruker 1-2 uker på å svare på spørsmålene mine. Gikk vell litt fort i svingene da jeg meldte meg opp hos de - skulle gjort litt bedre forarbeid. Anonymkode: b0ba1...d96
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her! Tusen takk for svar! Etter hva jeg har lest etter å ha gått gjennom alt fra NKI så ser deg rett og slett ut som jeg har kastet pengene mine ut av vinduet. Jeg er svært strukturert og kan fint klare det uten en faglærer som bruker 1-2 uker på å svare på spørsmålene mine. Gikk vell litt fort i svingene da jeg meldte meg opp hos de - skulle gjort litt bedre forarbeid. Anonymkode: b0ba1...d96 Hvis det ikke er så lenge siden du meldte det opp er du kanskje innenfor angrefristen? 14 dagers angrefrist på nettstudier, vil jeg tro. Meldte meg opp på studier på akademiet i fjor, som jeg meldte meg av innen 14 dager fra bestilling. Anonymkode: a9a48...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå