AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Forrige helg var kjæresten veldig full og slo meg. Han slo meg tre ganger i ansiktet. Begynte å blø neseblod, og har blåmerker rundt øyet og sprukken leppe. Vi har vært sammen i to år, så jeg syns dette er veldig overraskende og vondt. Det virker ikke som at han husker at det er han som har gjort det, og han tror på at jeg har falt ned trappen. Burde jeg si at det er på grunn av han? Anonymkode: 11a0c...f92
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Synes du skal gå til politiet og si det var ham Anonymkode: 79a64...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 JA, det burde du! Anonymkode: 8b9ba...937 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Det bør du fortelle. Om det skal være en mulighet for at dere skal forsette sammen bør han vite og holde seg unna for mye alkohol Anonymkode: 12bb7...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Og forlat forholdet med en gang selvsagt Anonymkode: 79a64...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Hvorfor skulle du ikke konfrontere han med hva han har gjort ? Skal han skånes for sannheten ? Du må stå opp for deg sjøl ellers så blir du kuet og uten selvtillit i dette forholdet. Vet faktisk ikke om at jeg hadde tilgitt noe sånt engang Anonymkode: fdded...404 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Hvorfor sa du neste dag at du datt ned trappa, var du redd for mer juling? Anonymkode: 98b94...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Hva er grunnen til at du ikke sa det umiddelbart? Anonymkode: 7847a...a6d 3
Mooza Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 Han må nå vel skjønne det. Man ser ikke slik ut av å falle ned trappa. Det er jo nærliggende å tro at noen har slått deg. Så hvis han kommer med en sånn "uskyldig" unnaluring, så er han i tillegg til å være voldelig en jævla psykopat. Jeg tenker jo at du innerst inne aner det, at han prøver å manipulere deg, og dermed så tør du ikke konfrontere han. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Ja, og rapportere til politet. Jo fortere du gjør det, jo bedre. Uansett hva som kommer ut av å rapportere, har politiet det i arkivet Anonymkode: 1c3f9...977 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Hei, så leit høre at du har opplevd dette etter så lang tid sammen. Du skriver at dem kom overraskende på deg, da vil jeg først og fremst at du stiller deg det spørsmålet om forholdet deres er stabil. Er han bra mot deg og viser deg omtanke og kjærlighet? Så vil jeg du skal snakke med kjæresten din. Jeg regner med at du kanskje er litt i frykt for at noe skal skje igjen? Eller at du blir kasta under bussen og at det ikke var hannes feil. Du må snakke med han, gjerne også noen du kjenner godt om situasjonen. Det kan være en vanskelig situasjon å forholde seg til når det gjelder ett langt forhold med noen du er glad i. Å bli slådd er noe INGEN skal oppleve i verken forhold eller ellers. Da har han null respekt ovenfor deg. Å slå er aldri svaret på noe, uansett hvor full.Du må være tydelig å sette grenser. Fortell han at du ikke kan være med en som drikker så mye at han ikke husker at han slo sin egen kjæreste. Åpen dialog er viktig her. Jeg sender varme tanker til deg å håper du finner en løsning. Tenk på fremtiden og hva som er best for deg. Anonymkode: fdb0b...e5c
Lorieen Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 Gå til politiet i morgen. Anmeld. Husk å ta bilder for dokumentasjon. Bor dere sammen? I så fall: Kom deg bort derfra. Reis til foreldrene dine eller en venninne, eller nærmeste krisesenter. 1
Tiuren Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 Dette er ikke bra, for å si det forsiktig. Du må selvfølgelig si det til han, og jeg ville nok og vurdert å skille lag med en som bruker vold. Om en kompis var veldig full og slo til meg ville jeg nok ikke gått til politiet med en gang, men jeg er veldig skeptisk til mennesker som blir aggressive i fylla. Hva var foranledningen til angrepet, ga han noe forklaring når det skjedde?
CorvusCorax Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Er du altfor redd for en ny konfrontasjon siden du ikke snakker med ham om det? Du bør ta bilder og ta deg en tur til politiet. Det at han var full er ingen unnskyldning. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 Gå til legen og få dokumentert blåmerkene. Dine bilder er ikke bevis nok. Jeg mistenker at han husker at han har gjort det, men skammer seg og prøver å late som han ikke husker det. Husk at det kan skje igjen! Han har det i seg! Det finnes en type mennesker som ikke ville slått. Han er ikke en slik person. Han fraskriver seg i tillegg ansvaret ved å late som at han ikke husker det! 🤬 Så feigt! Du har ikke bare blitt overfalt. Nei! Enda verre! Du har blitt overfalt av en av de du følte deg trygg på! Én du ligger ved siden av om natten. Nå ligger du ved siden av én som du ikke kan stole på lenger. En overfallsmann. Folk som blir overfalt av fremmede slipper å sove ved siden av dem etterpå. Og de blir som regel ikke overfalt av dem igjen. De som blir overfalt av kjæresten blir gjerne overfalt igjen og igjen og igjen. Anonymkode: fce33...c2b 2
Mari Y Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forrige helg var kjæresten veldig full og slo meg. Han slo meg tre ganger i ansiktet. Begynte å blø neseblod, og har blåmerker rundt øyet og sprukken leppe. Vi har vært sammen i to år, så jeg syns dette er veldig overraskende og vondt. Det virker ikke som at han husker at det er han som har gjort det, og han tror på at jeg har falt ned trappen. Burde jeg si at det er på grunn av han? Anonymkode: 11a0c...f92 Kontakt nærmeste krisesenter. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Og, nei, folkens, man kan ikke bare gå ut av et voldelig forhold helt uten videre. Man må legge en plan for og å komme seg ut Endret 28. oktober 2021 av Mari Y
Tenkmedhodet Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Kanskje du skal oppsøke profesjonell hjelp istedet for å poste på kvinneguiden og få pseudohjelp fra andre like rådville kvinner?
Doktor Dyregod Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 Det er bare å gi klar beskjed og så er det bare for han å droppe alkohol. Hvis ikke bør du revurdere forholdet. Du kan ikke gå rundt å være redd hele tiden. 1
Tiuren Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Nok en tråd det TS stiller et spørsmål som veker sterke følelser for så å bli stille og forsvinne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå