Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal om ikke så lenge ha ks. Har tenkt på dette med klyster/klyx, tok dere det kvelden før eller samme morgen? For de som har hatt pks selvfølgelig🙈

Anonymkode: 13d91...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som helst grunn til å gjøre dette før KS. Du skal jo ikke presse? Skjønner ikke. Jeg har hatt PKS, var jo våken hele tiden. Du bæsjer ikke på deg under KS, akkurat som du ikke bæsjer på deg ved en kneoperasjon.... 

Anonymkode: 6ee66...2b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingen som helst grunn til å gjøre dette før KS. Du skal jo ikke presse? Skjønner ikke. Jeg har hatt PKS, var jo våken hele tiden. Du bæsjer ikke på deg under KS, akkurat som du ikke bæsjer på deg ved en kneoperasjon.... 

Jeg har snakket med noen jm og dem mente at jeg skulle ta det. Det er ikke nødvendigvis bare for avføringen, men for å unngå luftsmerter etter ks! Og å slippe å reise seg raskt etterpå om man ikke klarer fordi man må på do. Ikke vits å presse kroppen (og psyken) mer enn nødvendig ved å få mer smerter. Noen går veldig fort etterpå og andre gjør det ikke, begge deler er helt normalt, men da jeg ikke vet formen ble jeg anbefalt å ta det. 

-ts

Anonymkode: 13d91...0b0

Skrevet

Det var aldri snakk om det for min del. Men det er greit å være relativt tømt, så du ikke må på do kort tid etter. Jeg hadde for mye smerter til å komme meg på do og gjøre nr to de første dagene i hvert fall. Så bør du heller ikke være forstoppet, da du ikke klarer å presse ut noen avføring pga smertene. 

Anonymkode: b615b...f6b

Skrevet

Fikk beskjed om å ta det kvelden før.

Anonymkode: 50121...01a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jo ingenting med pressing å gjøre, men at det er forferdelig å slite med treg mage etter et keisersnitt når man har et operasjonssår på magen og ikke skal bruke magemusklene mer enn strengt tatt nødvendig!

Og til TS: Forrige gang jeg tok planlagt ks stod det i brevet fra sykehuset at Klyx 120mL skulle tas kvelden før ks. Jeg skal ha planlagt ks denne gangen også, og har fått akkurat samme brev selv om det nå er et annet sykehus.

Anonymkode: ce5b5...3cf

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hatt to planlagte keisersnitt nå, og begge gangene fikk jeg klyster på sykehuset kort tid før operasjonen. Mulig de praktiseret dette veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.

• Liker 3
Skrevet

Hadde planlagt for 9 uker siden. Stod i brevet at jeg skulle ta det kvelden før. Spurte om jeg måtte ta det da jeg snakket med dem dagen før. De anbefalte på det sterkeste å ta det, for å få minst mulig luftsmerter. Tok det på kvelden.

Anonymkode: 83700...328

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig i det hele tatt. Jeg tok det altså ikke. Gikk helt fint. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, solen2345 said:

Jeg hadde planlagt keisersnitt og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig i det hele tatt. Jeg tok det altså ikke. Gikk helt fint. 

Jeg ante ikke at det var en greie så tok heller ikke. Hadde ingen luftsmerter.

Anonymkode: f888e...5ea

Skrevet
jaromei skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt to planlagte keisersnitt nå, og begge gangene fikk jeg klyster på sykehuset kort tid før operasjonen. Mulig de praktiseret dette veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.

Samme her! 

Skrevet

Har hatt 3 ks og tror jeg fikk det samme dag, på sykehuset hver gang. Begynner å bli noen år siden så sto ikke noe om det i infoskrivet den gangen, men jeg har bedt om det på sykehuset og det har aldri vært noe problem. Veldig kjekt å slippe å forholde seg til den delen etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...