Gå til innhold

Hvor lenge snur dere fra mage til rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyer skal jo legges på ryggen. Men jeg trodde at når de selv snur seg for å sove på magen så er det greit? Har latt vår baby bli liggende på magen en stund nå. Men hos helsesykepleier i dag så fikk jeg inntrykk av at vi fortsatt burde snu henne når vi oppdager at hun sover på magen😬 Hun er 8mnd.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 8fa29...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk motsatt beskjed da vår begynte å snu seg. Jeg syntes det var så ubehagelig at rådet er alltid å legge på ryggen selv om de snur seg (føler det ligger i det at det fortsatt er tryggest å sove på rygg). Men rådet fra LUB og andre fagfolk er å la babyene få velge sovestilling selv om man starter med å legge dem på ryggen. Når de er sterke nok i nakken til å komme seg fra rygg til mage er de sterke nok til å sove på magen. Vår første snudde seg igjen med én gang vi prøvde å snu henne tilbake på ryggen, så vi lot henne sove slik. Jeg syntes som sagt det var ekkelt, og godt da helsesykepleieren vi gikk til sa at vi skulle være trygge på at det var trygt nok. Nr. to snudde jeg ofte igjen da jeg la meg selv, men ikke senere på natten. Hun våknet ikke av det, og likte å sove på ryggen, så hun ble ofte liggende slik.

Anonymkode: 24ef5...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...