Gå til innhold

Lydisolering av innervegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig lytt mellom to soverom i leiligheten min og jeg ønsker å lydisolere veggen. 
veggen er ca 5 m lang og normal høyde. 
Har ingen kunnskap om dette så må få fagfolk til å gjøre jobben. 
Skal selvfølgelig få noen på befaring men hva kan jeg sånn ca forvente meg at det vil koste? Hele jobben fra a-å? Altså arbeidspenger, innkjøp av materialer, bære inn materialer til 4 etg uten heis, rive gammel vegg, opprydning og ta med boss? 

Anonymkode: 57895...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

litt usikker på hva det vil koste med håndverker, men om du bygger en ny vegg på eksisterende får du best resultat. Men det kan være lurt å sjekke ut hva som er i veggen idag. Antagelig er det bare tomt hulrom mellom stendere og en plate på hver side. Ta et lite bor og lag et lite hull og se om du finner noe isolasjon. Det kan være tilstrekkelig å fjerne veggplate på den ene siden og etterisolere med rockwool og skru på en ny gipsplate. Husk å fuge i overgang mellom vegg og tak/gulv/vegg slik at det ikke blir glippe som lyden kan komme gjennom. 

Om du skal ha en skikkelig lydvegg bygger du i tillegg en ekstra vegg utafor den eksisterende. Da får du en dobbel sideforskjøvet lydvegg med rockwool i midten og gipsplate på hver side. Det er en veldig god lydvegg. 

Lydisolering av rom - viivilla.no

Grande

Endret av newman01
Skrevet

Etter veggen er satt opp må du jo også ha inn maler for sparkling og maling på begge sider av veggen. (Med mindre du har tenkt å gjøre den biten selv). Det er vel en dør på veggen også, så da må den tas ut og settes inn igjen og det må listes på nytt. Skal jeg tippe så ville jeg sagt ca 20 000 inkl materialer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...