kriztine Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Hei. Jeg er 6 uker på vei og har nettopp fått tilbud om å ta influensavaksine gjennom jobben. (Jobber på helsehus)Er det trygt å ta influensavaksine for meg nå? Eller har vi gravide en annen type vaksine. jeg sa nei til vaksine i dag, mens flere andre kollegaer tok. Vil heller ikke røpe st jeg er gravid nå. Så hva skal jeg gjøre? Er litt stressa.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Snakk med legen din Anonymkode: c1cdc...72c
Lykke Li Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 kriztine skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg er 6 uker på vei og har nettopp fått tilbud om å ta influensavaksine gjennom jobben. (Jobber på helsehus)Er det trygt å ta influensavaksine for meg nå? Eller har vi gravide en annen type vaksine. jeg sa nei til vaksine i dag, mens flere andre kollegaer tok. Vil heller ikke røpe st jeg er gravid nå. Så hva skal jeg gjøre? Er litt stressa. Jeg vet ikke hva du jobber med, men influensavaksine er anbefalt alle gravide i 2. og 3. trimester, samt i 1. trimester hvis du jobber som helsepersonell o.l. 😊 Tror du helt trygt kan ta vaksinen på jobben når du får tilbudet der, men er du veldig usikker så kan du ta kontakt med fastlegen eller jordmor på helsestasjonen og spørre. 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Det er ingen kontraindikasjon å være gravid. Har selv tatt den som gravid i uke 8 Anonymkode: 8d212...19d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 https://www.fhi.no/sv/influensa/influensavaksine/influensavaksine-gravide/ Anonymkode: 26cd6...5af
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 2 hours ago, kriztine said: Hei. Jeg er 6 uker på vei og har nettopp fått tilbud om å ta influensavaksine gjennom jobben. (Jobber på helsehus)Er det trygt å ta influensavaksine for meg nå? Eller har vi gravide en annen type vaksine. jeg sa nei til vaksine i dag, mens flere andre kollegaer tok. Vil heller ikke røpe st jeg er gravid nå. Så hva skal jeg gjøre? Er litt stressa. Jeg synes det er litt rart at du som helsepersonell ikke har opplæring i å søke sikre og pålitelige kilder for informasjon vedrørende helse.. Og tyr til KG for råd 🤔 Anonymkode: 105e8...81a 3
KristinF Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg synes det er litt rart at du som helsepersonell ikke har opplæring i å søke sikre og pålitelige kilder for informasjon vedrørende helse.. Og tyr til KG for råd 🤔 Anonymkode: 105e8...81a Dette! 2
IDGAF Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Ikke bare er det trygt, det er også anbefalt. Et raskt Google-søk kunne gitt deg svaret på det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes det er litt rart at du som helsepersonell ikke har opplæring i å søke sikre og pålitelige kilder for informasjon vedrørende helse.. Og tyr til KG for råd 🤔 Anonymkode: 105e8...81a Jeg synes det er litt rart at du ikke vet at det jobber mer enn bare helsepersonell på et helsehus. Anonymkode: f6bb5...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå