AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har vært på intervju på en jobb jeg vil ha, hvor rekrutteringsprosessen har dratt ut veldig i tid. De sier hver uke at de håper å være ferdig uken etter, og så blir det forsinket igjen. Jeg har nå fått et annet jobbtilbud, men dette kommer jeg til å takke nei til. Burde jeg likevel ringe den jobben jeg vil ha og si til dem at jeg har fått dette andre tilbudet for å legge litt press på dem og gjøre meg selv attraktiv? Så kanskje de kjapper seg litt i rekrutteringsprosessen. Eller er det dumt i og med at jeg uansett skal takke nei til den andre jobben, så tenker kanskje den jobben jeg vil ha at de likesågodt kan gi den til noen andre fordi jeg allerede har fått et jobbtilbud? Anonymkode: da78c...973
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Dersom du har fått et annet tilbud har du gjerne en svarfrist. Da er det helt innafor å kontakte den andre arbeidsgiveren og forhøre seg om hvor de ligger an i prosessen, siden du har fått et annet tilbud med akseptfrist xx (dato) Da sier du at du fortsatt er veldig interessert i stillingen, da den «virker veldig interessant» blablabla, men at du dessverre ikke har anledning til å la den andre stillingen gå fra deg dersom det er slik at du ikke er innstilt som nr. 1 til stillingen. Anonymkode: b0965...96f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå