AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Har en 14 åring som har gjort en jobb for min mor. Hans mormor. Hun har fått et stort lass med ved som han skulle skare opp. Han har holdt på i flere timer og avtalen var at han skulle få 500 kr. for jobben. Nå er jobben gjort og han har stablet alt og koset garasjen. Han spurte om hun kunne vippse.. min mor blir irritert og anklager meg for «pengemas» hun vil gi han 50 kr nå og 100 kr neste uke osv. Jeg var ganske klar og tydelig til henne at når hun avtaler en jobb og avtaler lønn med gutten, så må hun holde avtalen og betale han for det de ble enig om. Hun ble pottesur og la på. Dette etter at jeg har vasket ned hele kjøkkenet hennes pluss badet i helgen, og brukt en hel dag. Dette gjorde jeg for å hjelpe da hun går med gipset fot for tiden. Dette er takken liksom. Jeg vil ikke ha noe penger for å hjelpe henne, lagt i fra. Men når sønnen min gjør en jobb som er avtalt med lønn kan ikke hun dele opp summen over lengre tid fordi hun mener det er fornuftig. hun har god råd Anonymkode: fa014...fc7 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Da var vel det siste gangen han gjorde en jobb for henne, du også for din del? Så hun mener gutten ikke klarer å styre pengene han skulle ha? Ikke så rart han ikke lærer det hvis hun skal styre dem for ham ved å porsjonere ut etter eget skjønn. Anonymkode: f1ec5...5de 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Avtalt er avtalt. Hun må betale. Og han kommer mest sannynlig aldri til å gjøre en jobb for henne igjen, med mindre han får pengene på forhånd. Anonymkode: 98856...687 13
Gjest ElMona Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Tja, neste gang hun ber om hjelp kan du jo komme innom å vaske to kopper, og hive et håndkle inn i vaskemaskina. Så kan du komme tilbake og vaske litt mer om to dager, spre det utover en måneds tid 😂 Har hun avtalt 500 så har hun å holde avtalen sin.
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Hadde latt mormor være pottesur og ikke løftet en finger for henne før hun vippser hele summen til barnebarnet. Sånn går ikke an!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Avtalt er avtalt. Hun må betale. Og han kommer mest sannynlig aldri til å gjøre en jobb for henne igjen, med mindre han får pengene på forhånd. Anonymkode: 98856...687 Hun pleier å betale, men hun mener det er mye penger å få på en gang. Hun vil gjerne være en del av oppdragerrollen også. Hvis han bruker de 500 kr på noe tull er det faktisk hans valg. Dette er en læring i det også. Anonymkode: fa014...fc7 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Hadde latt mormor være pottesur og ikke løftet en finger for henne før hun vippser hele summen til barnebarnet. Sånn går ikke an! Hun er verdens beste, men når det kommer til penger og barn har hun tanker som at barn må bare få litt om gangen. Og at hun kan betale det ut når det passer henne. Hun liker ikke at noen maser om penger. Anonymkode: fa014...fc7
GammelKaktus Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er verdens beste, men når det kommer til penger og barn har hun tanker som at barn må bare få litt om gangen. Og at hun kan betale det ut når det passer henne. Hun liker ikke at noen maser om penger. Anonymkode: fa014...fc7 Da må hun heller ikke lage slike avtaler, men nå lærer han at man ikke kan stole på alle, synd han fikk den lærdommen av en som er i familien da. Jævlig dårlig gjort. 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er verdens beste, men når det kommer til penger og barn har hun tanker som at barn må bare få litt om gangen. Og at hun kan betale det ut når det passer henne. Hun liker ikke at noen maser om penger. Anonymkode: fa014...fc7 Hjelper ikke om hun er verdens beste, avtaler skal holdes! Det må også verdens beste mormor forholde seg til.
Hactar Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun liker ikke at noen maser om penger. Det blir jo bare "mas" fordi hun bryter avtalen. Kan ikke unnlate å betale for en jobb, og så kalle det mas når lønnen etterlyses. 5
Jadaomatte Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Hadde hun sagt det samme til en rørlegger f.eks? «Er så mye å betale på en gang, betaler 100kr hver gang jeg får pensjonen min» Hadde blitt sint, hun får holde det hun lover. 4
Charminia Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun pleier å betale, men hun mener det er mye penger å få på en gang. Hun vil gjerne være en del av oppdragerrollen også. Hvis han bruker de 500 kr på noe tull er det faktisk hans valg. Dette er en læring i det også. Anonymkode: fa014...fc7 Enig med deg, og 500 kroner er heller ikke voldsomt mye penger i dag. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hun er verdens beste, men når det kommer til penger og barn har hun tanker som at barn må bare få litt om gangen. Og at hun kan betale det ut når det passer henne. Hun liker ikke at noen maser om penger. Anonymkode: fa014...fc7 Du er jo datteren hennes - hvordan lærte du å styre pengene dine da du vokste opp? Anonymkode: f1ec5...5de 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun er verdens beste, men når det kommer til penger og barn har hun tanker som at barn må bare få litt om gangen. Og at hun kan betale det ut når det passer henne. Hun liker ikke at noen maser om penger. Anonymkode: fa014...fc7 Da må hun si det når avtalen blir gjort, noe annet er jo bare lureri. Anonymkode: 40996...270 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 Hvis hun har råd til det, må hun selvsagt betale. Hvis hun nekter ville jeg selv gitt 500 til gutten og fått tilbakebetalt fra henne Anonymkode: 54b18...7f6 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 Pengene er Vippset og gutten er glad 😀 Anonymkode: fa014...fc7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå