AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er 17 år, homofil og holder på med en som er 31 år. Jeg har det fint sammen med han. Men så har jeg ei venninne som maser veldig om at han utnytter meg, og at det er skadelig for meg å være "sammen" med han. Dette er slik jeg forstår det kun basert på alder, eller hun mener jeg er for ung til å vite mitt eget beste. Er dette virkelig så ille? Anonymkode: 4cd6b...840
SlemUlv Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Dette er umulig å svare på, vi har for lite informasjon 12
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 SlemUlv skrev (Akkurat nå): Dette er umulig å svare på, vi har for lite informasjon Hva slags informasjon trenger dere da? Anonymkode: 4cd6b...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags informasjon trenger dere da? Anonymkode: 4cd6b...840 Har dere et likeverdig forhold? Føler du at det er en jevn maktbalanse i forholdet? Får han deg til å gjøre ting du ikke er komfortabel med? Presser eller manipulerer han deg på noen måte? Anonymkode: fad16...0b4 28
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere et likeverdig forhold? Føler du at det er en jevn maktbalanse i forholdet? Får han deg til å gjøre ting du ikke er komfortabel med? Presser eller manipulerer han deg på noen måte? Anonymkode: fad16...0b4 Har vi et likeverdig forhold? Ja, vil jeg si. Men det er naturlig at han er "sjef". Han får meg ikke til å gjøre ting jeg ikke er komfortabel med. Det eneste som irriterer meg er at han blir så "lei seg" når jeg velger å være med andre venner. Det gir meg sykt dårlig samvittighet. Dette reagerer venninna mi på, men jeg tenker at det er helt naturlig å bli såpass sjalu/"eiesyk" når man er glad i noen? Anonymkode: 4cd6b...840 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Han typen din må tåle at du er med venner. Han har vel venner han også? Anonymkode: 6eed2...523 20
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er 17 år, homofil og holder på med en som er 31 år. Jeg har det fint sammen med han. Men så har jeg ei venninne som maser veldig om at han utnytter meg, og at det er skadelig for meg å være "sammen" med han. Dette er slik jeg forstår det kun basert på alder, eller hun mener jeg er for ung til å vite mitt eget beste. Er dette virkelig så ille? Anonymkode: 4cd6b...840 Aldersforskjellen er jo enorm, du er rett over den seksuelle lavalderen og han er en voksen mann. En så voksen mann som går etter så unge gutter er IKKE en vanlig mann. Hadde vært litt rett for han jeg... Anonymkode: 52ff9...363 34
Ulven Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Min erfaring er at en 30 åring og en 17 åring aldri vil være likeverdige med mindre 30åringen har en eller annen lidelse som gjør at modenhetsnivået er på et tenåringsnivå. Dermed mener jeg ganske klart at du blir utnyttet av den som burde ha vært voksen nok til å stå i mot å innlede et slikt forhold. 33
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vi et likeverdig forhold? Ja, vil jeg si. Men det er naturlig at han er "sjef". Han får meg ikke til å gjøre ting jeg ikke er komfortabel med. Det eneste som irriterer meg er at han blir så "lei seg" når jeg velger å være med andre venner. Det gir meg sykt dårlig samvittighet. Dette reagerer venninna mi på, men jeg tenker at det er helt naturlig å bli såpass sjalu/"eiesyk" når man er glad i noen? Anonymkode: 4cd6b...840 Dette er virkelig ikke bra! Denne mannen prøver å isolere deg slik at han senere kan kontrollere deg. Please, kom deg vekk fra han! Anonymkode: 52ff9...363 28
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vi et likeverdig forhold? Ja, vil jeg si. Men det er naturlig at han er "sjef". Han får meg ikke til å gjøre ting jeg ikke er komfortabel med. Det eneste som irriterer meg er at han blir så "lei seg" når jeg velger å være med andre venner. Det gir meg sykt dårlig samvittighet. Dette reagerer venninna mi på, men jeg tenker at det er helt naturlig å bli såpass sjalu/"eiesyk" når man er glad i noen? Anonymkode: 4cd6b...840 Han er kontrollerende. Han gir deg dårlig samvittighet for å være alene.Han spiller på følelsene dine. Saken er den at han er sjalu og vil at han skal være alt for deg. "Du skal ikke ha andre gleder enn meg" Et rødt flagg - disse mennene er det mange av i de heterofile rekkene også. HØR PÅ VENNINNA DI. Anonymkode: a261f...259 22
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Har han venner selv eller er han en einstøing? Mannen min er 34 og sier ingen normalt oppegående mann på hans alder ville vært interessert i å være i ett forhold med ei på 17 med mindre det er noe rart med han. At han vil isolere deg fra vennene fine og spiller på fin samvittighet er absolutt ett dårlig tegn. Anonymkode: 29ac3...634 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 Sannsynligheten er relativt stor for at det er en relasjon du kan komme til å angre på når du blir litt eldre. Anonymkode: d0696...d70 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 oi... her var det ganske enstemmig. Han har venner ja, og er ikke noen enstøing. Han har en bra jobb og er oppegående. Vi er ikke offesielt sammen, og det er fordi jeg er for ung sier han, at det ikke passer seg at vi er sammen som et par, men så er vi jo "sammen" sånn praktisk vil jeg si. Anonymkode: 4cd6b...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): oi... her var det ganske enstemmig. Han har venner ja, og er ikke noen enstøing. Han har en bra jobb og er oppegående. Vi er ikke offesielt sammen, og det er fordi jeg er for ung sier han, at det ikke passer seg at vi er sammen som et par, men så er vi jo "sammen" sånn praktisk vil jeg si. Anonymkode: 4cd6b...840 Og her har du svaret ditt Anonymkode: a80ef...68c 12
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 Ingen normale mennesker i 30-årene ville innledet et forhold til en tenåring. At han har en rekke andre røde flagg sier jo også sitt. Håper du kommer deg unna, innleder et likeverdig forhold med en på din egen alder og ikke lar dette forholdet definere deg i fremtiden. Mange klemmer og lykke til. Anonymkode: 0317f...16d 12
moroklompen Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): oi... her var det ganske enstemmig. Han har venner ja, og er ikke noen enstøing. Han har en bra jobb og er oppegående. Vi er ikke offesielt sammen, og det er fordi jeg er for ung sier han, at det ikke passer seg at vi er sammen som et par, men så er vi jo "sammen" sånn praktisk vil jeg si. Anonymkode: 4cd6b...840 Da bør du jo bare parrere med at han da overhodet har ingenting med om du treffer venner! Han er selv klar over at det ikke passer seg at dere er sammen og er ikke offisiell med deg så hvorfor skal du tilpasse deg han? Dette er ikke helt uvanlig i det homofile miljøet, at man har en ung elsker. Men det er det du er, en elsker. Sier ikke det for å være slem men for at du skal forstå at ett menneske som ser på deg på den måten, er ikke en du bør føye deg etter. 6
Gjest Chroma Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): oi... her var det ganske enstemmig. Han har venner ja, og er ikke noen enstøing. Han har en bra jobb og er oppegående. Vi er ikke offesielt sammen, og det er fordi jeg er for ung sier han, at det ikke passer seg at vi er sammen som et par, men så er vi jo "sammen" sånn praktisk vil jeg si. Anonymkode: 4cd6b...840 Så til og med han vet at det ikke er passende at han er sammen med en som såvidt er over seksuell lavalder, hva mer er det å lure på? Han vet at det er feil.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 Hvis han har egne venner og er oppegående, så må han vel kunne leve med at du også har venner. Eller vil han helst ha deg for seg selv, at du bare skal være hans? Ingen av oss kjenner ham eller tankene hans, men han er en voksen mann som velger å være sammen med en ung gutt som ennå har mange år igjen før han er voksen. Det er et forhold der dere ikke er likestilte. Anonymkode: 6eed2...523 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 moroklompen skrev (2 minutter siden): Da bør du jo bare parrere med at han da overhodet har ingenting med om du treffer venner! Han er selv klar over at det ikke passer seg at dere er sammen og er ikke offisiell med deg så hvorfor skal du tilpasse deg han? Dette er ikke helt uvanlig i det homofile miljøet, at man har en ung elsker. Men det er det du er, en elsker. Sier ikke det for å være slem men for at du skal forstå at ett menneske som ser på deg på den måten, er ikke en du bør føye deg etter. Jeg vet ikke om jeg får forklart det helt rett. Vi er sammen, men det er ikke sånn at vi går å holder hender i gata eller tar med hverandre til foreldrene. Det er jo fordi at det er veldig fordomsfult. Vi er den eneste for hverandre. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis han har egne venner og er oppegående, så må han vel kunne leve med at du også har venner. Eller vil han helst ha deg for seg selv, at du bare skal være hans? Ingen av oss kjenner ham eller tankene hans, men han er en voksen mann som velger å være sammen med en ung gutt som ennå har mange år igjen før han er voksen. Det er et forhold der dere ikke er likestilte. Anonymkode: 6eed2...523 Han nekter meg ikke å være med vennene mine, men han uttrykker at han blir skuffet og "lei seg". Men er ikke det ganske normalt når man er intressert i noen? Anonymkode: 4cd6b...840
moroklompen Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om jeg får forklart det helt rett. Vi er sammen, men det er ikke sånn at vi går å holder hender i gata eller tar med hverandre til foreldrene. Det er jo fordi at det er veldig fordomsfult. Vi er den eneste for hverandre. Han nekter meg ikke å være med vennene mine, men han uttrykker at han blir skuffet og "lei seg". Men er ikke det ganske normalt når man er intressert i noen? Anonymkode: 4cd6b...840 Nei, det er ikke normalt. Han sier han bevisst ikke introduserer deg til vennene sine fordi de hadde tenkt at det var upassende? 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå