Gå til innhold

Oppsparte midler til pensjon forsvunnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Penger arbeidsgiver har spart i storebrand er forsvunnet, etterspør hos Storebrand og de snakker om en ny avtale og hos ny pensjonslevrandør, sjekker det og ingen penger er overfør der.

Noen som har opplevd det samme? for meg blir jo det som å lete etter nålen i høystakken, søker ulike steder men saldo står i 0, snakk om 100.000

Anonymkode: deb1f...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd at pengene er borte. Sånn kan skje.

Anonymkode: 80bbd...f85

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil, selvfølgelig skal ikke de bare kunne ta folks oppsparte pensjon.

• Liker 17
Skrevet

Hva med å kontakte den nye leverandøren, og spørre hvor lang tid det tar før de overførte pengene dukker opp på kontoen?

Anonymkode: 36708...24a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å kontakte den nye leverandøren, og spørre hvor lang tid det tar før de overførte pengene dukker opp på kontoen?

Anonymkode: 36708...24a

Skal det, men da tar de seg god tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lol. Det er ikke «sånn som kan skje» nei, da er det tyveri og svindel ute å går, å da går man ikke bare å tenker «pytt pytt» 

Anonymkode: 2f0fa...03a

• Liker 13
Skrevet

Det er sikkert en logisk forklaring, har jo alle bevis på innbetalte midler.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Penger arbeidsgiver har spart i storebrand er forsvunnet, etterspør hos Storebrand og de snakker om en ny avtale og hos ny pensjonslevrandør, sjekker det og ingen penger er overfør der.

Noen som har opplevd det samme? for meg blir jo det som å lete etter nålen i høystakken, søker ulike steder men saldo står i 0, snakk om 100.000

Midlene er selvsagt ikke borte. Dersom det er snakk om at arbeidsgiver har byttet leverandør tar det alltid noe tid før midlene overføres og kan finnes igjen. Hør med arbeidsgiver.

Anonymkode: 2f7d6...ff1

Skrevet

Når skjedde dette? Vet at storebrand har hatt tekniske problemer de siste par ukene og min pensjon var "borte" fra oversikten. Kom "tilbake" igjen i dag. Pengene kan ikke bare forsvinne, det er ikke sånt som bare skjer nei. De skal kunne klare å spore hvor dem ble av. 

Anonymkode: 0ecb3...e49

• Liker 1
Skrevet

De er nok neppe borte😊 Er det pensjon gjennom nåværende arbeidsgiver eller gjennom tidligere arbeidsgiver? Hvis det er gjennom tidligere arbeidsgiver har den trolig blitt flyttet til den leverandøren nåværende arbeidsgiver har. Dette skal du ha blitt informert om tidligere i år. Anbefaler deg uansett å gå inn på nettsiden minpensjon, der skal det stå hva slags avtaler du har hvor.

Skrevet

Svigermor har samme erfaring. Storebrand har ikke oversikt og hun får ikke gått av med pensjon. Legen har sykmeldt henne og kommer til å fortsette med det, men ja. Dette er helt under enhver kritikk!

Anonymkode: 0ebdf...7ae

Skrevet

Logg deg inn på NorskPensjon. No, de søker i alle systemer for deg 😀

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De er nok på vei. Ring den nye leverandøren og spør. Skjedde med meg også, 800 000 var ‘borte’ tilsynelatende. Men de dukket opp igjen etter en del uker. Jeg ringte og purret da.

Anonymkode: 80bee...c1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er nok på vei. Ring den nye leverandøren og spør. Skjedde med meg også, 800 000 var ‘borte’ tilsynelatende. Men de dukket opp igjen etter en del uker. Jeg ringte og purret da.

Må legge til at mine penger var HELT borte, også fra Norsk pensjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja har bekjente som har opplevd det samme! MASSE styr men tilslutt kom det frem at pengene var overført til et annet firma (og nå husker jeg selvfølgelig ikke hvilket!). Men det var mye Mail og tøf frem og tilbake før det kom frem hva som hadde skjedd. 
utrolig dårlig av Storebrand! Men pengene var iallefall ikle tapt! 

Anonymkode: cc95b...355

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg logger inn på

Norsk pensjon.no på avtaler og får følgende melding:

På grunn av manglende svar fra Storebrand Livsforsikring kan vi for øyeblikket ikke

vise detaljer fra pensjonsordningene du har hos dem.

Pengene er borte og jeg har sendt en del mail, håper det ordner seg, 

🌸Takk for svar🌸

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 13.27):

Må legge til at mine penger var HELT borte, også fra Norsk pensjon.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...