AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Hva skal til for at du kaller ei jente søt?☺️ Er det utseende/personlighet, litt av alt? Jeg fikk høre det i dag, av en jeg har et godt øye til 🥰 han sa det rett til meg, ikke over melding eller noe sånt 😅 Bare nysgjerrig hvor forskjellig man tenker/mener/bruker det ordet ☺️ Hvilke andre ord bruker du evnt istedenfor når du gir komplimenter? Anonymkode: f663f...f0a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal til for at du kaller ei jente søt?☺️ Er det utseende/personlighet, litt av alt? Jeg fikk høre det i dag, av en jeg har et godt øye til 🥰 han sa det rett til meg, ikke over melding eller noe sånt 😅 Bare nysgjerrig hvor forskjellig man tenker/mener/bruker det ordet ☺️ Hvilke andre ord bruker du evnt istedenfor når du gir komplimenter? Anonymkode: f663f...f0a Søt = feminin, til en viss grad pen, men kan også overføres til en morsom personlighet. Som du skjønner kan det være et vidt begrep. Anonymkode: 4a3c5...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Søt = feminin, til en viss grad pen, men kan også overføres til en morsom personlighet. Som du skjønner kan det være et vidt begrep. Anonymkode: 4a3c5...2bc Ja det er derfor jeg er litt nysgjerrig på hva dere legger i det 🙊 Skal sies at jeg har fått endel andre kompliment av han allerede 😄 Anonymkode: f663f...f0a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Søt = Ok, ikke veldig vakker, jeg er ikke interessert, men må si noe hyggelig (c) Broren min Anonymkode: 2ecde...213
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det er derfor jeg er litt nysgjerrig på hva dere legger i det 🙊 Skal sies at jeg har fått endel andre kompliment av han allerede 😄 Anonymkode: f663f...f0a Det kan også være en hyggelig måte å si en koselig, eller hyggelig jente på. "Ja, det var en søt jente". Jeg vil si at konteksten har mye å si. Det beste hadde vært om du var direkte med han og spurt han om hva han legger i søt, om dette tar opp mye tankevirksomhet. Anonymkode: 4a3c5...2bc
Bubo Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Har brukt søt som kompliment til damer da jeg mener både utseende og personlighet. Mest for å unngå å fremstå som kroppsfiksert. Men det kan jo skje at noen damer overtenker... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan også være en hyggelig måte å si en koselig, eller hyggelig jente på. "Ja, det var en søt jente". Jeg vil si at konteksten har mye å si. Det beste hadde vært om du var direkte med han og spurt han om hva han legger i søt, om dette tar opp mye tankevirksomhet. Anonymkode: 4a3c5...2bc Hun: «Hva legger du i «søt»? Han tenker: «faen, hvorfor sa jeg det...nå skal hun grille meg i tre dager....løp, løøøøøp» Anonymkode: 2ecde...213 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Søt=hyggelig og pen, men ikke en jeg vil bli sammen med. Anonymkode: 1720b...82e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan også være en hyggelig måte å si en koselig, eller hyggelig jente på. "Ja, det var en søt jente". Jeg vil si at konteksten har mye å si. Det beste hadde vært om du var direkte med han og spurt han om hva han legger i søt, om dette tar opp mye tankevirksomhet. Anonymkode: 4a3c5...2bc Det virket som det falt han veldig naturlig å si det.. «åh du er søt da», også satte han blikket på meg og ga meg en lang og god klem 🙊 Jeg hadde med kaffe til han i dag 😅 Følte ikke for å spørre hva han mente med det nei, han har vist interesse allerede, kanskje dette var en måte for han å ta det videre?☺️ Anonymkode: f663f...f0a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det virket som det falt han veldig naturlig å si det.. «åh du er søt da», også satte han blikket på meg og ga meg en lang og god klem 🙊 Jeg hadde med kaffe til han i dag 😅 Følte ikke for å spørre hva han mente med det nei, han har vist interesse allerede, kanskje dette var en måte for han å ta det videre?☺️ Anonymkode: f663f...f0a Om han ikke gjorde annet enn å si du var søt og gi deg en klem vil jeg si det var veldig vennskapelig. Håper du også har fått noen andre signaler om du oppriktig er interessert. Anonymkode: 4a3c5...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Søt er et stort kompliment om det kommer fra meg i hvertfall. En søt dame er gjerne feminin og pen, ung og snill. Absolutt en dame jeg kunne tenkt meg å være sammen med 😊 Anonymkode: c3182...8c4
Gjest someone_here Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Pen, smart, gøy å være med etc.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Gitt til en kvinne er søt et kompliment. Gitt til en mann er søt negativt. Anonymkode: 57c05...662
Gjest irkan90 Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 De jeg synes er søte er folk jeg liker personligheten til, de som får meg til å smile og le, og føle varme for. Det er gjerne en øyeblikksgreie. Der og da føler jeg for å si det. Det betyr ikke at du for alltid vil være "søt" og kun det i mine øyne. I neste øyeblikk kan jeg synes du er vakker, eller deilig.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 Ser OK ut, men mangler sex-appeal Anonymkode: aff8a...8bb
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det virket som det falt han veldig naturlig å si det.. «åh du er søt da», også satte han blikket på meg og ga meg en lang og god klem 🙊 Jeg hadde med kaffe til han i dag 😅 Følte ikke for å spørre hva han mente med det nei, han har vist interesse allerede, kanskje dette var en måte for han å ta det videre?☺️ Anonymkode: f663f...f0a I den konteksten, så tenker jeg han mente at du er snill og omtenksom. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: 7edbf...d25
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 En som skreiv her at det må sees sammen med konteksten og det tror jeg er vesentlig. Hadde ikke spurt hva han legger i søt. Det er et kompliment, ikke bruk energien på å grave i det. Mener han du er veldig søt.. litt søt.. bare søt og ikke sexy? Søt, som en venn.. søt som en kjæreste... Nei.. hva spiller det for noe rolle. Anonymkode: c46f7...e44
Tenkmedhodet Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 19 hours ago, Bubo said: Har brukt søt som kompliment til damer da jeg mener både utseende og personlighet. Mest for å unngå å fremstå som kroppsfiksert. Men det kan jo skje at noen damer overtenker... det KAN skje at NOEN damer overtenker…? Om mulig den morsomte setningen jeg har lest her inne 😂 1
Druid Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva skal til for at du kaller ei jente søt?☺️ Er det utseende/personlighet, litt av alt? "Søt", er en spesiell type pen: du er ikke middels, men du er ikke type modell-pen. Og det inneholder litt utstråling. Brukes mest hvis du har litt barnslige trekk og har en behagelig personlighet som er generelt inviterende. Så det er litt av alt. Jeg sliter med å bruke det til folk, for i hodet mitt mangler det litt "tyngde"; til sammen gir det et litt barnslig inntrykk som undergraver folks autoritet. Jeg har en fordom på at det er først og fremst barn som er søte, selv om jeg kjenner dyktige profesjonelle som passer beskrivelsen. Men jeg har det som intern karrikristikk.
Gjest ABM Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva skal til for at du kaller ei jente søt?☺️ Er det utseende/personlighet, litt av alt? Jeg fikk høre det i dag, av en jeg har et godt øye til 🥰 han sa det rett til meg, ikke over melding eller noe sånt 😅 Bare nysgjerrig hvor forskjellig man tenker/mener/bruker det ordet ☺️ Hvilke andre ord bruker du evnt istedenfor når du gir komplimenter? Anonymkode: f663f...f0a Sier jeg søt mener jeg trolig hyggelig...hvis jeg ikke pakker det inn i en liten ordlek til deg..da kan det bety at du er deilig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå