Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en konflikt på jobb, det er ekkelt og trist for meg.

Snakker i telefon med samboer: han sier at han ikke vil høre noe om det, siden det har vært konflikter før, og sa i telefonen at han ikke vil høre noe om det.

jeg sa at da skal jeg ikke fortelle noe til deg om det, da skal du få slippe.

også sier han ja, og går over på tema om at han er hjemme klokken ditt. Bare driter i det.

Er det greit? At han sier han ikke vil høre noe om min jobbsituasjon? Jeg ble ihvertfalv veldig lei meg nå og jeg la bare på røret uten å si hade. han har ikke ringt opp igjen. Bryr seg ikke.

jeg har opplevd konflikter før på jobb, det handler om at jeg er for snill også kan noen utnytte det, og jeg sliter med å si ifra. Men det er lenge siden sist, nå er det nettopp skjedd i en ny arbeidsplass.

burde ikke han bry seg? Var ikke det frekt å si at han ikke vil høre om det.?? Jeg er veldig såret.

Anonymkode: c5cad...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en tåpelig fyr du har funnet deg. Ville ikke syntes det er hyggelig om min sambo var sånn. Jeg forventer at vi kan dele problemer og støtte hverandre. 

Anonymkode: 1aca1...b57

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg har opplevd konflikter før på jobb, det handler om at jeg er for snill også kan noen utnytte det, og jeg sliter med å si ifra. Men det er lenge siden sist, nå er det nettopp skjedd i en ny arbeidsplass.

burde ikke han bry seg? Var ikke det frekt å si at han ikke vil høre om det.?? Jeg er veldig såret.

Burde ikke du gjøre noe med problemet ditt?

Her leser jeg at du har store forventninger til han, i forhold til dine problemer.

Likevel klarer jeg ikke finne noe som som omhandler hva du forventer av deg selv. Terapi er et minstemål her, tenker han får litt mer respekt for deg dersom du viser at du tar seriøst tak i problemene.

• Liker 7
Skrevet

Det høres ut som at ham er lei av å bli brukt som klagemur. 

Du sier at du har hatt problemer på jobb før også, vel, da er det på tide å ta tak i problemene istedet for å klage. Uansett hvor lenge det er siden forrige episode.

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde også blitt lei om min partner kom i trøbbel på jobb stadig vekk. Jeg hadde faktisk vært flau….

Anonymkode: 0d30b...eef

• Liker 15
Skrevet

Du er for snill, sier ikke ifra, men er  i nok en konflikt på jobb.........?

Hvordan kommer du i konflikt hvis du er så konfliktsky som du sier? 

Anonymkode: 6a333...c79

• Liker 14
Skrevet

Det er veldig kjedelig å måtte høre på slikt.

Anonymkode: 22f7a...9c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette tenker jeg også. De som er for snille og blir utnyttet er heller ikke i konflikter. 
Du kan umulig være konfliktsky, du lager jo en konflikt nå med samboeren din også. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

eg har opplevd konflikter før på jobb, det handler om at jeg er for snill også kan noen utnytte det, og jeg sliter med å si ifra. Men det er lenge siden sist, nå er det nettopp skjedd i en ny arbeidsplass.

1. du må lære deg selv å sette grenser. 

2. Dump han og finn en snillere fyr.

Anonymkode: 112dc...347

• Liker 3
Skrevet

Hvis du i tillegg til å klage til samboeren din, prøver å løse problemet på jobb, så er samboeren din en dust.

Men hvis du bare klager og klager og aldri gjør noe for å løse problemet, så tenker jeg at samboeren din er lei av å høre på klagingen.

Anonymkode: 51732...b3b

• Liker 4
Gjest Raptuza
Skrevet

Selvfølgelig burde han ha lyttet til deg og støttet deg

Skrevet

Hadde min samboer ringt meg på jobben for å klage om noe på sin jobb hadde jeg nok også vært kort.

Snakk om det hjemme, men gjør noe med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner også en som alltid kommer I konflikt på arbeidsplassen (og ellers i livet), selvfølgelig helt uforskyldt siden hun er så snill. Det er alltid de fæle sjefene/kollegaene sin feil - på 5-6 forskjellige arbeidsplasser de siste 15 årene... Jeg er også lei av å høre om det. 

• Liker 10
Skrevet
Illuminatum skrev (14 minutter siden):

Hadde min samboer ringt meg på jobben for å klage om noe på sin jobb hadde jeg nok også vært kort.

Snakk om det hjemme, men gjør noe med det.

Ja, virkelig. Hadde blitt paff om min samboer hadde ringt meg for å klage på en konflikt mens jeg selv var på jobb.

Sånt tar vi eventuelt når begge er hjemme og det er ro rundt oss. 

Hvis vi ringer hverandre på jobb, er det en kort, grei og litt viktig beskjed som kan være lurt at man vet før man reiser hjem.

Ellers går det i sms på morran og der er de viktigste meldingene, ha en super dag, elsker deg overalt ;)  

Anonymkode: 95e3b...5d9

• Liker 5
Skrevet

Hvis dette er gjentakende (og det høres det ut som) skjønner jeg godt han ikke vil høre det mens han selv er på jobb.

Skal være rimelig akutt for at jeg hadde ringt mannen om en jobbkonflikt og ikke snakket om det hjemme. Jeg forstår at han blir irritert, du forstyrrer han jo. 

Anonymkode: 162db...1f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er mange faktorer som spiller inn her ja. Det er tydelig at han skal være din klagemur for jobbkonflikter og at du ringer han mens han er på jobb for å klage? Så blir du sur og passiv agressiv når han faktisk ikke ønsker å høre om dine  stadige jobbkonflikter? Kanskje du må gå i deg selv, for det er jo tydelig et gjentagende problem. Kanskje problemet ikke er at du er for snill (det er veldig sjelden tilfellet), men at du er hårsår, passiv agressiv og ute av stand til å sette grenser?

🤷‍♀️

Skjønner samboeren din godt ja....

Anonymkode: 96b70...7d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jo veldig klassisk da.

De som er konfliktsky sier ja til alt - men de rekker selvfølgelig ikke å gjøre alt, og i alle fall ikke godt - og dermed havner de i konflikt.

Kan riktignok ikke se at trådstarter påstår at hun er konfliktsky.

Hun påstår hun er for snill.

Men en tommelfingerregel er å lytte til det mennesker omtaler seg som, og anta at det er det motsatte som gjelder.

Mennesker som er noe, har som regel intet behov for å påstå at de er det, da det jo kommer tydelig frem ved at de er det. 

• Liker 1
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig klassisk da.

De som er konfliktsky sier ja til alt - men de rekker selvfølgelig ikke å gjøre alt, og i alle fall ikke godt - og dermed havner de i konflikt.

Kan riktignok ikke se at trådstarter påstår at hun er konfliktsky.

Hun påstår hun er for snill.

Men en tommelfingerregel er å lytte til det mennesker omtaler seg som, og anta at det er det motsatte som gjelder.

Mennesker som er noe, har som regel intet behov for å påstå at de er det, da det jo kommer tydelig frem ved at de er det. 

Eksen min var så snill. Han var så godslig og "alt for snill, jeg må slutte med det" at han var utro, tok igjen på ting han mente jeg gjorde for å såre ham, baksnakket meg +++. 

Jeg har lært på den harde måten. Når noen omtaler seg som snill og godslig, er de det helt til de ikke får det som de vil. 

Ts sier hun la på uten å si hade, jeg sier ikke at samboeren reagerte perfekt, men allerede der tok hun igjen passivt agressivt når hun ikke fikk høre det hun ville i stede for å kommunisere BEHOVENE sine.

Ts du er ikke for snill når du lar folk tråkke over deg og straffer de for ikke å innfri forventninger de ikke ante du hadde! Du må jobbe med dette. 

Anonymkode: 6e7e9...656

• Liker 4
Skrevet

Han har kanskje støttet deg de andre gangene TS? Kanksje gitt råd til løsning også? Har du prøvd noe av det?

Alle blir lei av folk som havner i gjentagende situasjoner og bare sutrer istedet for å faktisk ta tak i det. Snakk med lederen din, men tillitsvalgte eller verneombud. Eller mer en terapeut. Avhengig av hva som faktisk er problemet. Om du må lære deg å si nei så må du jobbe med det da. Det hjelper ingen ting å klage til andre. Det er du som må gjøre noe med situasjonen. Det føles kanskje tøft at han ikke orker å høre mer, men når det ikke har hjulpet de andre gangene så er det jo helt forståelig at han velger en annen taktikk? Kanskje han prøver å vekke deg, og få deg til å faktisk gjøre noe.

Møter du en dust på vei til jobb så er det en dust. Møter du flere duster så er du dusten.

Anonymkode: ada40...6d4

Skrevet

Jeg tenker at en partner selvfølgelig skal støtte deg og være der for deg på godt og vondt. 
Nå vet jeg ikke hvordan det har vært for dere, men om det er slik at dette har skjedd flere ganger før og han har gitt deg råd og tips som du kanskje ikke har tatt til deg, og så skjer det samme om og om igjen, så kanskje han blir "lei" også, om du skjønner hva jeg mener? 
Veldig vanskelig å si noe egentlig når vi ikke vet hva problemet på jobben er og hvordan du og din kjærestes relasjon er. 

Men uansett så virket det ganske følelseskaldt å reagere slik han gjorde da.

Anonymkode: c969a...b61

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...