Gå til innhold

Barn, sykdom, og lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn på helsefremmende kosthold hvor det spises bær, nøtter, frø, grønnsaker, kjøtt, fisk etc og ikke sukker, korn, belgfrukter, vegitabilske oljer (bortsett fra olivenolje og kokosolje), grønnsaker med kjappe karbohydrater, frukt, prossesert mat etc.

Blir de barna mindre syke? Synes noen barn er syke hele tiden, og foreldrene med. Forstår jo at barn er utsatt for mye bakterier og at dette mest sannsynlig er årsaken, men jeg har veldig troen på mat som medisin og lurer med dette på om noen har erfaringer på området? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fokus på særlig helsefremmende kosthold eller vokst opp med selv (annet enn at min mor var restriktiv med sukker, noe jeg imidlertid tok igjen i rikelig monn når jeg var stor nok til å kjøpe selv.) Men jeg har vært svært lite syk opp i gjennom og har vel egentlig ikke vært syk i voksen alder.

Barna mine har også godt immunforsvar, arvet av meg, faren deres har langt lettere for å pådra seg smitte enn meg og ungene.

De har såklart hatt sine runder de første årene i bhg, men langt mindre enn mange andre. Etter skolestart har de knapt vært syke, et par ganger med lett omgangssyke eneste, feber har de ikke hatt. De to eldste er 11 og 13 nå. Yngste er førsteklassing nå, og siste året i bhg tror jeg han kun var hjemme med lett forkjølelse i noen få dager(hjemme kun fordi det var lav terskel for å holde hjemme med forkjølelse). 

Så nei jeg tror ikke kosthold har særlig stor innvirkning på immunforsvaret. Min eldste er svært vanskelig i matveien og rører så og si ikke frukt eller grønt eller noe annet "sunt", så han måtte hatt dødsdømt helse om kosthold hadde mye å si. Sier ikke at kosthold ikke er av betydning, men det betyr ikke alt for en god helse, arv og gener spiller også en del inn.

Anonymkode: b3839...e8d

• Liker 2
Skrevet

BARN SKAL IKKE SPISE LAVKARBO. Karbohydrater er bensin for kroppen, og kropper og hjerner i utvikling trenger bensin! 

Anonymkode: f1e96...e0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

BARN SKAL IKKE SPISE LAVKARBO. Karbohydrater er bensin for kroppen, og kropper og hjerner i utvikling trenger bensin! 

Anonymkode: f1e96...e0e

Klarer ikke å ta dette særiøst. Hva tror du lavkarbo er? Handler om å velge bort dårlige karbohydrater og erstatte disse med mat med masse næring. Hvorfor skal et barn skal spise en halv tallerken med pasta i stedet for en halv tallerken med grønnsaker gir ikke mening for meg.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...