Gå til innhold

Brudekjoleshopping - er det som på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er av typen en smule bryllupsgal, og elsker feks programmer som «say yes to the dress».

Men er det sånn det er å handle brudekjole i virkeligheten, i Norge? Blir man møtt av en pen butikk, entusiastisk konsulent som hjelper deg og utallige vakre kjoler? Og er det normalt å ha med seg mødre, søstre eller venninner? 

hvordan var din brudekjole-shopping, og hva slags kjole endte du opp med? 👰🏼♀️Tar gjerne imot anbefaling på sted hvis du var fornøyd! 

Anonymkode: 926c9...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fulgt to venninner, ene gangen var det bare meg som var med, den andre gangen var vi to venninner med. Hadde avtalt time på forhånd, brudene hadde ganske klare oppfatninger om hva de ville ha (ballkjole, tettsittende, stroppeløs, med ermer ect). Det er normalt begrenset hva butikkene har inne, den virkelige verden er ikke som Kleinfeld. Første venninnen min falt for første kjolen hun hadde på, men prøvde tre til så hun skulle være sikker. Andre venninnen min prøvde 5-6 kjoler, kledde alle sammen, men valgt den som var nærmest det hun hadde sett for seg på forhånd. 

Folk fleste vet jo hva de kler, jeg som har ganske stor mage kunne f.eks aldri hatt en kjole med havfruefasong som fremhever alle valker, jeg har alltid kledd a-line best og ville også gått for det i en brudekjole. "Say yes to the dress" er en serie for å skape drama, uten drama eller mulighet for det blir du ikke inkludert i serien. En mye mer realistisk serie er den for curvey brides fra UK, der folk prøver 2-3 kjoler ila en liten time og er lykkelig over å kunne føle seg fin i str 54. 

Anonymkode: 59c24...f89

• Liker 2
Skrevet

Jobbet i brudesalong i Oslo i maaange år.

hos oss møter vi deg ved døra(den som skal hjelpe deg) så der vi litt på kjolene, snakker om hvordan bryllup du skal ha, hvordan kjole du ser for deg. Tar frem noen kjoler og prøver også finner jeg fler underveis som vi blir klokere sammen på hva du liker og kler. (1.5 time settes av kun til deg og ditt følge) vi er med inn i prøverommet ofte så greit men ikke for gammelt og slitt undertøy.

av folk du har med ambefaler jeg 2-3, fler enn dette blir ofte for mye meninger og vanskelig men du velger selvsagt helt selv.

de siste årene henger det (1/4 ganger) at det er skikkelig say yes to The dress stemning med ja og nei skilt like gøy hvergang 😂

Lykke til! Og vær åpen for å prøve ting du ikke tror du vil like eller kle stol på hun som hjelper deg!

ps, av erfaring de som ikke tror de får en sånn wooooww dette er kjolen min følelsen får den og de som tror de skal få en wow opplevelse når de finner «sin» kjole får den ikke.😘

Anonymkode: 4b2ef...726

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

ps, av erfaring de som ikke tror de får en sånn wooooww dette er kjolen min følelsen får den og de som tror de skal få en wow opplevelse når de finner «sin» kjole får den ikke.😘

Det er kanskje ikke like mye hulking og gråt som på tv heller? 😄

Anonymkode: bcf03...ffd

Skrevet

Jeg syns ikke det. Hyggelig nok, men hadde bare med en person, og det var mange andre i salongen og prøvde samtidig. Ikke noe sitte og se på for de som er med, de måtte stå. Og ingen klyper på kjolene så man fikk sett litt mer riktig om de var for store.

Jeg syns ikke opplevelsen var så stor, men hadde heller ikke forventet det da :) men stor forskjell til disse tv-programmene.

Anonymkode: ed1db...8f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kanskje ikke like mye hulking og gråt som på tv heller? 😄

🙈😂 sant nok enda ikke opplevd huliking og gråting! Men derimot mødre som er direkte slemme med døtrene sine om kropp og utseende 🙁

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

🙈😂 sant nok enda ikke opplevd huliking og gråting! Men derimot mødre som er direkte slemme med døtrene sine om kropp og utseende 🙁

Det overrasker meg ikke. Men forstår ikke hvorfor man tar med mamma på  kjoleshopping, med mindre det er hun som skal betale. Synes det er ganske absurd med alle folkene de drar med seg på say yes to the dress. Så kommer de ut strålende fornøyd med kjolen, og møter sure miner fra venninner og mødre og svigermødre og hvem de nå er alle sammen. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg var alene jeg, den eneste som kunne fortelle meg hvilken kjole jeg ville ha var jo jeg selv. Kjøpte kjole i en liten salong med én dame, hun viet all oppmerksomheten til meg når jeg hadde time. Så sånn sett var det jo litt som på TV. Ingen andre som prøvde.

Besøkte en større kjolebutikk rett før, og hun ene ansatte var så sykt nedlatende at jeg ikke ville handle der. "Du må jo ordne håret bedre til når du skal prøve kjole" osv. Jeg hadde nyvasket hår i hestehale, var ikke sånn at jeg så ut som et takras 😅

Anonymkode: da39d...e23

• Liker 3
Skrevet

Jeg var med venninnen min da hun skulle finne kjole, da var det en sofa for oss som skulle se på, med jordbær, sjokolade og alkoholfritt musserende. Var bare oss i butikken, og damen som hjalp fant fram typen kjoler som venninna mi ønsket. Vi satt karakter fra 1-10 på alle😄 Og etter at de var prøvd sa hun at hun hadde en kjole som hun trodde kunne være rett, men den var helt annerledes enn de venninna mi ønsket. Hun prøvde den på, og vi gråt alle sammen fordi den var helt perfekt til henne❤

Utrolig koselig opplevelse!

Anonymkode: 1fe61...c9c

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Besøkte en større kjolebutikk rett før, og hun ene ansatte var så sykt nedlatende at jeg ikke ville handle der. "Du må jo ordne håret bedre til når du skal prøve kjole" osv. Jeg hadde nyvasket hår i hestehale, var ikke sånn at jeg så ut som et takras 😅

Oj, hvilken butikk var dette? Ikke rart du droppet dem.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var med venninnen min da hun skulle finne kjole, da var det en sofa for oss som skulle se på, med jordbær, sjokolade og alkoholfritt musserende. Var bare oss i butikken, og damen som hjalp fant fram typen kjoler som venninna mi ønsket. Vi satt karakter fra 1-10 på alle😄 Og etter at de var prøvd sa hun at hun hadde en kjole som hun trodde kunne være rett, men den var helt annerledes enn de venninna mi ønsket. Hun prøvde den på, og vi gråt alle sammen fordi den var helt perfekt til henne❤

Utrolig koselig opplevelse!

Anonymkode: 1fe61...c9c

Der var vi mer i tv-verden, ja. Folk er tydeligvis forskjellige, klarer ikke se for meg at jeg skal gråte noen gang av å se en venninne prøve en kjole 😄 men synes jo say yes to the dress er artig da, litt guilty pleasure.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 19.55):

Oj, hvilken butikk var dette? Ikke rart du droppet dem.

Agape i Trondheim, tror ikke de finnes lenger? Ikke rart kanskje 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...