AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Del Skrevet 27. oktober 2021 Vasket parketten med jif engangsmopper (de blå) i dag. Den som er beregnet for alle gulv. Men den gjør meg så kvalm. Får vondt i hodet av den, og leiligheten stinker resten av dagen. Tar fra meg alt overskudd, og gjør meg trøtt resten av dagen. Dette drittet vil jeg ikke vaske med lenger. Har brukt engangsmoppene, fordi jeg ikke vil ha gulvfiller i vaskemaskinen. Pleier å tørrmoppe, for å slippe å vaske så ofte. Nettopp pga denne drittlukta. Hvorfor må alle vaskemidler være fulle av djevelske drittkjemikalier, og kraftige lukter? Hvorfor må de lukte noe i det hele tatt, når ingenting i butikken lukter godt? Noen med forslag gode alternativer til dette svineriet? Anonymkode: 7b2c7...2c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vasket parketten med jif engangsmopper (de blå) i dag. Den som er beregnet for alle gulv. Men den gjør meg så kvalm. Får vondt i hodet av den, og leiligheten stinker resten av dagen. Tar fra meg alt overskudd, og gjør meg trøtt resten av dagen. Dette drittet vil jeg ikke vaske med lenger. Har brukt engangsmoppene, fordi jeg ikke vil ha gulvfiller i vaskemaskinen. Pleier å tørrmoppe, for å slippe å vaske så ofte. Nettopp pga denne drittlukta. Hvorfor må alle vaskemidler være fulle av djevelske drittkjemikalier, og kraftige lukter? Hvorfor må de lukte noe i det hele tatt, når ingenting i butikken lukter godt? Noen med forslag gode alternativer til dette svineriet? Anonymkode: 7b2c7...2c3 https://www.csoaps.com/husvask.html?___store=private_norwegian&gclid=Cj0KCQjw8eOLBhC1ARIsAOzx5cEMnAFx6m4v-Kn1SyEEwx9KTUIsZqQCZFhEjt0QFOHHIOt3KYI0DYwaAijLEALw_wcB Anonymkode: a9c7e...94f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hvor møkkete gulv pleier du å ha egentlig når du ikke engang vil vaske moppene i vaskemaskina? Anonymkode: de8e3...da1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Del Skrevet 27. oktober 2021 Liker så godt lukta på den grønne engangsmoppene til Jif, jeg. Ødelegger de parketten da? Anonymkode: 93645...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hvorfor ligger denne på kropp og helse... Anonymkode: 9bc10...9c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.csoaps.com/husvask.html?___store=private_norwegian&gclid=Cj0KCQjw8eOLBhC1ARIsAOzx5cEMnAFx6m4v-Kn1SyEEwx9KTUIsZqQCZFhEjt0QFOHHIOt3KYI0DYwaAijLEALw_wcB Anonymkode: a9c7e...94f Oioi. Tusen takk 🥰🥰 Disse skal jeg sjekke nærmere. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor møkkete gulv pleier du å ha egentlig når du ikke engang vil vaske moppene i vaskemaskina? Anonymkode: de8e3...da1 Pleier ikke ha det møkkete. Tørrmopper så og si daglig. Men bekymrer meg for levetiden til vaskemaskinen, hvis jeg slenger inn mikrofiberkluter, og gulvfiller. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Liker så godt lukta på den grønne engangsmoppene til Jif, jeg. Ødelegger de parketten da? Anonymkode: 93645...c4b Tror ikke de er beregnet til parkett nei. Står ikke at de kan brukes til det. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ligger denne på kropp og helse... Anonymkode: 9bc10...9c2 Var litt usikker på hvor jeg skulle legge den, men tenkte siden kvalmen fra kjemikaliene og luktene er et problem for meg, så landet den her. Har vært dårlig i dag, fordi jeg vasket gulvet. Hatt gjennomtrekk i noen timer for å gå ut stanken nå. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oioi. Tusen takk 🥰🥰 Disse skal jeg sjekke nærmere. Pleier ikke ha det møkkete. Tørrmopper så og si daglig. Men bekymrer meg for levetiden til vaskemaskinen, hvis jeg slenger inn mikrofiberkluter, og gulvfiller. Tror ikke de er beregnet til parkett nei. Står ikke at de kan brukes til det. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Hvorfor det? De er vel ikke fulle av sand og grus når du tørrmopper så ofte? Her bruker jeg microfibermopp uten vaskemiddel når tørrmopping ikke holder. Gullende rent, uten ubehagelig lukt eller såperester. Anonymkode: 51cfc...687 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? De er vel ikke fulle av sand og grus når du tørrmopper så ofte? Her bruker jeg microfibermopp uten vaskemiddel når tørrmopping ikke holder. Gullende rent, uten ubehagelig lukt eller såperester. Anonymkode: 51cfc...687 Nei, men hørt snakk om at microfibermoppene mine kan miste små partikler, som akkumuleres i maskinen over tid. Ble usikkert, og gikk over til disse ekle engangsmoppene. Men nå orker jeg ikke mer 🤢 Anonymkode: 7b2c7...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oioi. Tusen takk 🥰🥰 Disse skal jeg sjekke nærmere. Pleier ikke ha det møkkete. Tørrmopper så og si daglig. Men bekymrer meg for levetiden til vaskemaskinen, hvis jeg slenger inn mikrofiberkluter, og gulvfiller. Tror ikke de er beregnet til parkett nei. Står ikke at de kan brukes til det. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Vi har vasket mikrofiber kluter og gulvfiller i vaskemaskinen i 7 år, og vaskemaskinen har vært her lenge før vi flyttet inn, så tipper maskinen er 11 år gammel. Ingen problemer med vaskemaskin. Du bekymrer deg unødvendig. Anonymkode: 76259...393 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vasket parketten med jif engangsmopper (de blå) i dag. Den som er beregnet for alle gulv. Men den gjør meg så kvalm. Får vondt i hodet av den, og leiligheten stinker resten av dagen. Tar fra meg alt overskudd, og gjør meg trøtt resten av dagen. Dette drittet vil jeg ikke vaske med lenger. Har brukt engangsmoppene, fordi jeg ikke vil ha gulvfiller i vaskemaskinen. Pleier å tørrmoppe, for å slippe å vaske så ofte. Nettopp pga denne drittlukta. Hvorfor må alle vaskemidler være fulle av djevelske drittkjemikalier, og kraftige lukter? Hvorfor må de lukte noe i det hele tatt, når ingenting i butikken lukter godt? Noen med forslag gode alternativer til dette svineriet? Anonymkode: 7b2c7...2c3 Hva med de røde (eplelukt)? Anonymkode: 7afd6...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 27. oktober 2021 #12 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg synes denne lukter helt fantastisk, og den selges på flere dagligvarebutikker: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har vasket mikrofiber kluter og gulvfiller i vaskemaskinen i 7 år, og vaskemaskinen har vært her lenge før vi flyttet inn, så tipper maskinen er 11 år gammel. Ingen problemer med vaskemaskin. Du bekymrer deg unødvendig. Anonymkode: 76259...393 Tusen takk Da hiver jeg resten av giftmoppene, og går tilbake til de gode moppene, og prøver såpeserien i linken i stedet. Får kjøpe ei bøtte i en kjekk farge også, så det blir litt gøyere å vaske Liker å ha det reint, men vil slippe vonde kjemiske lukter også. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med de røde (eplelukt)? Anonymkode: 7afd6...277 Har ikke prøvd. Ardwinna skrev (Akkurat nå): Jeg synes denne lukter helt fantastisk, og den selges på flere dagligvarebutikker: Den har jeg ikke sett før Anonymkode: 7b2c7...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #15 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke prøvd. Den har jeg ikke sett før Anonymkode: 7b2c7...2c3 Prøv de røde, lukter himmelsk Anonymkode: 7afd6...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 27. oktober 2021 #16 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke prøvd. Den har jeg ikke sett før Anonymkode: 7b2c7...2c3 Ser på omtalene av den at noen mener den lukter litt sterkt. Jeg synes ikke det er plagsomt mye lukt av den, bare en frisk og ren duft som gir inntrykk av at jeg er en god husmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #17 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Oioi. Tusen takk 🥰🥰 Disse skal jeg sjekke nærmere. Pleier ikke ha det møkkete. Tørrmopper så og si daglig. Men bekymrer meg for levetiden til vaskemaskinen, hvis jeg slenger inn mikrofiberkluter, og gulvfiller. Tror ikke de er beregnet til parkett nei. Står ikke at de kan brukes til det. Anonymkode: 7b2c7...2c3 Hele den serien anbefales Anonymkode: a9c7e...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #18 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg bruker enten den der Klar Allrent eller "unik" sin RentHjem Allrent med vårgrønn duft. Hvis du har microfiberkluter, kan du kjøpe vaskepose til disse fordi de inneholder mikroplast og man bør i utgangspunktet ikke drive å slippe ut masse mikroplast. https://www.kid.no/interior/diverse-smaartikler/guppyfriend-vaskepose-hvit Anonymkode: b4a8b...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #19 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hva med gode microfibermopper og vann? det har jeg vasket med i årevis pga allergier og luftveisplager. Koster litt med kvalitet, men sparer likevel både kropp og lommebok☺️ Anonymkode: fc164...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 27. oktober 2021 #20 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg bruker helt vanlig skyllemiddel (som i vaskemaskin) for å bryte hinna på vaskevannet og en bomullsmopp på parketten. Det er sjelden at parketten blir så skitten at det trengs såpe. Det er støv som er problemet. Resultatet etter en vask med skyllemiddel blir en blank og antistatisk parkett som støvet ikke fester seg på. Mikrofiber virker dessuten som sandpapir på parkett og gjør den matt etter bare få vask. Bomull fukter parketten akkurat passe og skyllemiddelelet legger ikke igjen ei støvsamlende hinne oppå parketten, slik såpe gjør. Bør absolutt testes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå