Gå til innhold

Passiv aggressiv, hvordan avsløre de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å håndtere passiv aggressive personer, jeg føler jeg må gjøre noe, jeg føler jeg vil ha ett svar og der tapper meg for energi, føler meg helt forferdelig. Jeg ønsker så masse tips som mulig, hvordan jeg kan få en passiv aggressiv person til å avsløre seg eller en måte jeg kan unngå å bli påvirket av det. Samboeren min, han reagerer ofte ved å være passiv aggressiv og det er utrolig vanskelig for meg, jeg kan bli sint og lei meg. Hva skal jeg gjøre?

Ett eksempel på en passiv aggressiv reaksjon fra samboer:

vi har hatt en krangel og det er noe vi trenger tid på å komme over, men vi var enig at vi skal glemme det og lage gode stunder og fokusere på å ha det bra. Vi var enig i det. Så var det en dag jeg klemmer han også sier jeg «hvordan føles det?» og da svarer han «det føles alltid godt å få klemmer»  Slik at jeg skal føle at han kunne klemmer hvem som helst og det føles like godt. Dette var en relasjon fordi han fortsatt bærer litt på den krangelen. Men det er så utrolig vondt når han reagerer slik, istedenfor å si at det føles litt rart å klemme pga krangelen. Bare være ærlig.

Anonymkode: 642a9...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du projiserer voldsomt her. Det er ingenting ved det eksemplet som er passiv aggressivt. "Det føles alltid godt å få klemmer" Hva er problemet med det? Du burde være glad for et sånt koselig svar. 

Du bør jobbe med selvtilliten. 

• Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at han er passiv aggressiv? Her høres det mer ut som om du er usikker og tolker alt i verste mening. Men når det gjelder passiv aggressivitet så gjelder det bare å vite at skyldfølelsen/ skammen som kommer er uberettiget og ikke ta hensyn til det. 

Anonymkode: beade...21e

Skrevet

Jeg syns heller ikke det var passiv aggressivt, i så fall må du forklare hva krangelen gikk ut på. 

Anonymkode: bc2d5...af0

• Liker 1
Skrevet
CorvusCorax skrev (10 minutter siden):

Du projiserer voldsomt her. Det er ingenting ved det eksemplet som er passiv aggressivt. "Det føles alltid godt å få klemmer" Hva er problemet med det? Du burde være glad for et sånt koselig svar. 

Du bør jobbe med selvtilliten. 

Han innrømmet det til slutt, han vet hva han skal si til akkurat meg for å vise sin passiv aggresjon. Vi kjenner hverandre og hvordan vi til vanlig snakker sammen. Dette var tydelig passiv aggressivitet fra han. Jeg tok det opp og han innrømmet til slutt og sa: «Jeg klarte bare ikke nevne ditt navn, fordi jeg fortsatt ikke er ferdig med alt som har skjedd»

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han innrømmet det til slutt, han vet hva han skal si til akkurat meg for å vise sin passiv aggresjon. Vi kjenner hverandre og hvordan vi til vanlig snakker sammen. Dette var tydelig passiv aggressivitet fra han. Jeg tok det opp og han innrømmet til slutt og sa: «Jeg klarte bare ikke nevne ditt navn, fordi jeg fortsatt ikke er ferdig med alt som har skjedd»

ts

Innrømmet kanskje det du ønsket å høre for å please deg... Høres fortsatt ikke ut som han var passiv aggressiv. 

• Liker 2
Skrevet
CorvusCorax skrev (2 timer siden):

Innrømmet kanskje det du ønsket å høre for å please deg... Høres fortsatt ikke ut som han var passiv aggressiv. 

Høres mer ut som TS er litt manipulativ 🤔

Anonymkode: beade...21e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...