AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er ny på en arbeidsplass, men har det ikke bra pga en kollega som gjør arbeidsdagen vanskelig. Jeg har prøvd å si ifra forsiktig, men får med en gang forsvarmodus og angrep tilbake. Nå har jeg bestemt meg for å ta det opp med leder. Jeg tenker det er lurt å ta tak i dette fort, før det blir verre og at jeg ikke klarer å gå på jobb. vil dette være bra selv om jeg er ny? Hvordan skal jeg best mulig si ifra til leder, uten å virke som en drama person? Jeg gruer meg, jeg er ny og jeg vil bare gjøre jobben min og være positiv. denne kollegaen baksnakker den andre, hun kommanderer alt jeg skal gjøre og peker på ting jeg må hente og gjøre. Hun utsetter situasjoner der hun slipper å gjøre oppgaver sånn at hun kan gå hjem. Og da sitter jeg aleine med alt for mange oppgaver. Hun klager at hun er syk hele tiden, hun kritiserer mine forslag. Jeg kjenner at jeg ikke trives på jobb og at jeg må gjøre noe. er det lurt å ta dette opp med leder? Jeg er egentlig ekstremt konfliktsky, jeg prøver å ha godt forhold til alle rundt meg, vise resept og være hyggelig. Gruer meg til å si ifra, og håper jeg klarer å si ifra på en forståelig måte uten å virke som en sladrehank. Anonymkode: 45ab4...fb4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har gjort dette før og opplever at det hjelper, som regel. Å finne seg i det er ikke lurt. Det blir bare verre, som du sier. Anonymkode: e4727...ea4 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Ta med deg verneombudet. Anonymkode: fb864...e67 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå