Gå til innhold

Hvem kjøper disse boligene i Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Berger Hage - NBBL Fulltegningsforsikring

Begrer Hage prosjektet i Lørenskog. Tett i tett med blokker og elendig arkitektur.

Hvem er det som kjøper disse og er med på å ødeegge kommunen jeg bor i? Hvorfor vil noen bo i noe sånt?

Anonymkode: 3538d...4af

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske mye er utsolgt. Et populært område jo 

Anonymkode: 30db2...358

• Liker 3
Skrevet

Lokasjon og pris. Nesten alt av sånt som bygges er utsolgt lenge før det er ferdig. Så det er definitivt populært.

At du ikke vil bo der er helt greit. Det er veldig mange andre som vil.

Jeg bor heller i et lite krypinn på 30 kvadrat midt i Oslo enn i en enebolig på landet. Boligprisene beviser at veldig mange er enig i min tankegang.

Anonymkode: 25520...95b

• Liker 6
Skrevet

Folk som vil bo der?

Anonymkode: f0a29...9b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor?

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor?

Som sagt. Lokasjon og pris.

Jeg, for eksempel, er overhodet ikke interessert i estetikk, kun funksjonalitet. Jeg vil bo så sentralt som mulig, og så billig som mulig. Det er det eneste jeg bryr meg om.

Har overhodet ikke noe i mot å bo i samme bygning som mange andre mennesker. Faktisk sliter jeg med å forstå det motsatte argumentet. Altså, hvorfor mener du dette ødelegger kommunen du bor i? Det skjønner jeg ikke i det hele tatt.

Det er alltid positivt å bygge flere boliger. Det er det eneste som får ned etterspørselen, og dermed prisene. At noen mener byggene er stygge kunne jeg ikke brydd meg mindre om. De fremstår bare som ekstremt egoistiske.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lokasjon og pris. Nesten alt av sånt som bygges er utsolgt lenge før det er ferdig. Så det er definitivt populært.

Jeg bor heller i et lite krypinn på 30 kvadrat midt i Oslo enn i en enebolig på landet. Boligprisene beviser at veldig mange er enig i min tankegang.

Dette er jo verken midt i Oslo eller på landet, skjønner ikke helt….. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Fjugur said:

Dette er jo verken midt i Oslo eller på landet, skjønner ikke helt….. 

Ja, jeg ville ikke bodd der. Men jeg skjønner veldig hvorfor folk vil det. Det er veldig mange arbeidsplasser langs E6 derfra og inn til Oslo.

Personlig mener jeg vi burde rive gamle bygg sentralt i Oslo og bygge skyskrapere med private boliger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk som vil bo der?

Anonymkode: f0a29...9b6

Mange

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 15.44):

Men hvorfor?

Fordi det er nær Oslo, Lillestrøm og Gardermoen? 

• Liker 4
Skrevet

Ser jo ut som kommunistkasser fra det gamle sovjet, fatter ikke at folk gidder å bo i blokk. Må jo være for spesielt interesserte eller ekstremt fattige.

Anonymkode: 9398e...f72

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er fine leiligheter, det er kort vei til stort kjøpesenter, kort vei til kollektivknutepunkter, kort vei til skoler og barnehager, kort vei til jobb, fordi de vil bo litt urbant uten å blakke seg helt, fordi det kommer til å bli veldig fint rundt blokkene når de er ferdige. Rart at du spør egentlig. Lurer du også på hvorfor folk bor i blokk i Oslo, Ålesund eller Tromsø eller er det bare akkurat i Lørenskog det er merkelig å ville bo i blokk?

Anonymkode: a8b0c...6b7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser jo ut som kommunistkasser fra det gamle sovjet, fatter ikke at folk gidder å bo i blokk. Må jo være for spesielt interesserte eller ekstremt fattige.

Hæ?? Hvor bor du da? 

Skrevet

Fordi det er fine leiligheter, det er kort vei til stort kjøpesenter, kort vei til kollektivknutepunkter, kort vei til skoler og barnehager, kort vei til jobb, fordi de vil bo litt urbant uten å blakke seg helt, fordi det kommer til å bli veldig fint rundt blokkene når de er ferdige. Rart at du spør egentlig. Lurer du også på hvorfor folk bor i blokk i Oslo, Ålesund eller Tromsø eller er det bare akkurat i Lørenskog det er merkelig å ville bo i blokk?

Anonymkode: a8b0c...6b7

Enig, nye fine leiligheter med kort vei til alt 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ?? Hvor bor du da? 

Enebolig så klart. 

Skrevet

Det kommer nok til å bli fint på Lørenskog etterhvert. Bra at ikke alle leilgheter bygges i Oslo. Slik at det blir muligheter for folk med lavere inntekt. Det kan jo være et alternativ for folk som ønsker å bo sentralt men ikke har råd til Løkka eller Maja. 

Personlig ville jeg heller bodd i Oslo, men jeg er heldig. Ikke alle har råd, og noen vil bo utenfor byen. De fleste mennesker kjøper ikke enebolig når de er unge. 

Anonymkode: 5d4d5...82a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer nok til å bli fint på Lørenskog etterhvert. Bra at ikke alle leilgheter bygges i Oslo. Slik at det blir muligheter for folk med lavere inntekt. Det kan jo være et alternativ for folk som ønsker å bo sentralt men ikke har råd til Løkka eller Maja. 

Personlig ville jeg heller bodd i Oslo, men jeg er heldig. Ikke alle har råd, og noen vil bo utenfor byen. De fleste mennesker kjøper ikke enebolig når de er unge. 

Anonymkode: 5d4d5...82a

Tror du at alle ønsker å bo på Løkka eller «Maja»? Tro om igjen. 

• Liker 7
Skrevet

Enebolig så klart. 

Kunne jeg virkelig, aldri tenkt meg. Hage, oppkjørsel, vedlikehold, oppussingsbehov... det er for meg et mareritt. Har ca 10mill å putte i bolig, og velger meg en moderne og sentral leilighet. 

Anonymkode: dddf9...3e3

• Liker 4
Skrevet

Ser helt for jævlig ut. Og disse tettpakka blokkene fører bare med seg elendighet og dårlig bomiljø, dessverre. 

Anonymkode: 1e6ae...f29

• Liker 4
Skrevet
On 10/27/2021 at 4:12 PM, AnonymBruker said:

Berger Hage - NBBL Fulltegningsforsikring

Begrer Hage prosjektet i Lørenskog. Tett i tett med blokker og elendig arkitektur.

Hvem er det som kjøper disse og er med på å ødeegge kommunen jeg bor i? Hvorfor vil noen bo i noe sånt?

Folk ønsker å bo i nærhet til jobbene, kjøpesentre, kulturliv, idrett, andre mennesker og ulike kulturer/levemåter. Hadde glatt valgt å bo på ett rom og kjøkken fremfor i en villa i Tønsberg, Ålesund, eller Trondheim med ubeskrivelig luksus og egen kinosal.

Anonymkode: f566f...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...