Gå til innhold

Ser flere har med seg mødrene sine i fødsel, noen til og med svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som hadde følt det som alt for sårbart at disse personene skulle sett brystene mine og vagina osv.?

All respekt til de som klarer det, og jeg skjønner at kropp er kropp og bla bla, men jeg hadde allikevel aldri klart det. Hadde heller hatt med meg en venninne faktisk.

Anonymkode: c72d8...273

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt. Altfor privat, hadde heller tatt med ei venninne jeg også :) 

• Liker 9
Skrevet

Totalt uaktuelt - uansett om vi har et godt forhold. 

Er nok veldig spesielle typer som gjør det. Hadde heller reist til sykehuset alene i såfall. Men jeg er ikke noe spesielt nervøs person heller.

Anonymkode: 9ae57...181

• Liker 7
Skrevet

Aldri i verden! Og siden samboer har helt hetta blir det nok å gjennomføre mesteparten alene med jordmor - og det passer meg helt fint 😊

Anonymkode: 5205b...c57

• Liker 6
Skrevet

Enig! Jeg kunne aldri hatt med meg min mor. Hvis jeg hadde vært veldig nervøs, og kjæresten ikke kunne komme med, ville jeg heller hatt en venninne med. Men tror nok at det ville vært okay å gjøre det alene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne fint hatt med svigermor, men aldri mamma. Ikke om hun var den eneste i hele verden.

Anonymkode: eaa9f...d38

• Liker 3
Skrevet

Så trist at dere har så dårlig forhold til deres mor. Her hadde det ikke vært noe problem å ha med min mor. Hun har satt mange kateter på meg og dusjer meg om jeg er for sliten selv.

Anonymkode: cf847...4fa

• Liker 10
Skrevet

Jeg har et godt forhold til både mor og svigermor, men ikke et slikt forhold at det er naturlig å ta dem med på fødestuen nei. Kaaanskje mamma hvis mannen min var død eller det ble slutt mellom oss. 

Anonymkode: 36ef6...045

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke bare du. De aller fleste har jo IKKE med seg verken sin mor, svigermor, tante, venninne eller noen andre enn barnets andre forelder i fødsel.

Men så er det jo sånn at folk har ulike relasjoner og ulike mennesker som er de tryggeste å ha i en sårbar situasjon. Det er da ikke så vrient å forstå. 

Anonymkode: 7ebea...874

• Liker 4
Skrevet

Har helt topp forhold til mamma og svigermor, men hadde ikke skjedd at jeg hadde tatt dem med på fødestua nei. 

Var enten mannen eller alene med jordmor for min del 😅 

Anonymkode: 79f28...644

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så trist at dere har så dårlig forhold til deres mor. Her hadde det ikke vært noe problem å ha med min mor. Hun har satt mange kateter på meg og dusjer meg om jeg er for sliten selv.

Har din mor satt kateter på deg??

Anonymkode: cf471...bb9

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er det bare jeg som hadde følt det som alt for sårbart at disse personene skulle sett brystene mine og vagina osv.?

All respekt til de som klarer det, og jeg skjønner at kropp er kropp og bla bla, men jeg hadde allikevel aldri klart det. Hadde heller hatt med meg en venninne faktisk.

Har vært med på to fødsler og jeg så virkelig ikke vaginaen til de jeg støttet under fødselen. 

Skrevet

Jeg kunne fint hatt med mamma, men aldri i livet svigermor. 

Anonymkode: 886c3...338

• Liker 4
Skrevet

Jeg og vurderer å ta med mamma (i tillegg til kjæresten min). Dette fordi mamma har opplevd å miste et barn pga komplikasjoner under fødsel, pluss at hun er jordmor selv. Jeg er redd det kan bli «flashbacks» og at jeg blir veldig stressa hvis jeg og får komplikasjoner under fødsel, så jeg føler det er trygt å ha mamma der. Hun kan forstå alt det jordmor sier og gjør, og siden hun selv har mistet, tror jeg nok at jeg kan bli rolig hvis jeg ser at hun er rolig. Jeg kjenner er trygghet ved å ha henne der. Men hun kommer ikke til å ha en aktiv rolle eller ta noe stor plass under fødselen, mest sannsynlig blir hun jo bare å holde seg i bakgrunnen.

At svigermor blir med er uaktuelt. Er det i det hele tatt lov å dra med seg så mange inn på fødestua? 

Anonymkode: e18d8...bb5

• Liker 4
Skrevet

Har en venninne som var med på datteren sin fødsel. Hun syntes det var helt fantastisk å se sitt eget barnebarn komme til verden.

Når jeg tenker meg om, så kjenner jeg faktsik to som har hatt med moren sin på fødsel. Så helt uvanlig er det ikke.

Anonymkode: 13bfc...4a4

• Liker 3
Skrevet

Med min første var jeg alene, da hadde jeg mamma og bestemor med. Mamma for støtte, og min bestemor hadde aldri vært med på en fødsel utenom sine egne så hun ville så gjerne være med. De var god støtte, og det var en utrolig fin opplevelse å gå fra å være tre generasjoner til fire sammen❤

Anonymkode: bb36b...55b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har din mor satt kateter på deg??

Anonymkode: cf471...bb9

Jepp, fikk det ikke til selv og min mann var bortreist.

• Liker 1
Skrevet

Skal føde for første gang på nyåret. 
Et ekstremt etterlengtet barn, føles helt naturlig å ha med mamma når vi endelig skal få barnet vi har prøvd på i flere år. Jeg er så nær med min mamma at for meg var det helt naturlig å spørre om hun ville bli med. Samboer skal også være med selvfølgelig :)

Ingen av de skal stå med hue oppi vaginaen på meg, det får bli jordmor sin jobb. Tenker de klarer seg i øvre del av sengen og at det går helt fint

Anonymkode: 8c1d8...986

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal føde for første gang på nyåret. 
Et ekstremt etterlengtet barn, føles helt naturlig å ha med mamma når vi endelig skal få barnet vi har prøvd på i flere år. Jeg er så nær med min mamma at for meg var det helt naturlig å spørre om hun ville bli med. Samboer skal også være med selvfølgelig :)

Ingen av de skal stå med hue oppi vaginaen på meg, det får bli jordmor sin jobb. Tenker de klarer seg i øvre del av sengen og at det går helt fint

Anonymkode: 8c1d8...986

Men man ligger gjerne med puppene ute, og selv om de ikke glor ned, så er man naken. Så noe ser de med mindre de er blinde.

Tror samboeren min hadde syntes det var ubehagelig også, om han stod der med mamma og jeg var naken🙈

Til alle dere som synes det er verdens hyggeligste ting å ha med mamma da det er naturlig: Da kunne dere kanskje også født med deres far til stede?

• Liker 4
Skrevet

Med nr 1 hadde jeg kun med mannen min. Med nr 2 så ble min mann skadet på jobb like før, og var nyoperert i foten ved termin. Han kunne ikke kjøre bil og strevde seg fram på krykker. Dermed ville vi ha med en ekstra som kunne hente ting for meg osv. Han var med, men måtte sitte i en stol hele tida.

Førstevalget var søstra mi, men hvis hun hadde takket nei (hun var da uten barn selv), ville jeg spurt mamma. Hun hadde jo ikke stått mellom beina min og glodd, og at hun ellers så meg naken hadde ikke gjort meg noe. Søstra mi var med og syntes det var en sterk og flott opplevelse. 

Ville ikke hatt med svigermor. Ei flott dame og vi hadde et godt forhold, men ikke slik at det ville føltes naturlig å ha henne med på fødselen. 

Anonymkode: c66a3...8a1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...