Missy77 Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er medlem i en gruppe på fb (ble lagt til av en venn) som er imot testing av barn. Nå er det en som har et barn som hoster og har feber. Foreldrene prøvde å få barnet til fastlegen, men der vil de ikke ta imot barnet før det er testet. Men foreldrene nekter selvfølgelig. Jeg har skjønt at folk mener det er giftstoffer på disse testene, men å teste med hjemmetest én gang når man er syk, hvor farlig er det? Kan det være skadelig på noen måte, eller gjør de det bare for å være vanskelige? Jeg skulle helst ha spurt i gruppen direkte, men frykter jeg kommer til å få trusselmeldinger pga det… 2
tussi84 Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Mitt barn på 1 år testet seg her om dagen, men det er meget ubehagelig for dem. Voksne sier også at testen er ubehagelig, så da er det nok mye verre for små barn. 3
Nicathv Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Det er ikke skadelig eller farlig i det hele tatt. 4
Basi Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Finnes flere av dem. Hørt om ett tilfelle hvor et foreldrepar møtte opp helt rabiate på skolen med sitt barn fordi de hadde fått beskjed om at det ble hjemmeskole for alle elever en kort periode pga pågående smitteutbrudd. Helt frivillig med testing, men foreldrene har laget en hel aksjon rundt det på nett. Far oppførte seg såpass truende at politiet ble oppringt av skolen, men de forlot området frivillige etter en stund og før politiet kom. men grunnet hendelser i ettertid (fremmede uten tilknytning til skolen) har møtt opp og filmet på skolen (antitest/vaksinetull) så ble det beslutter at på vaksineringsdagen var det politi på skolens område for sikkerhets skyld. Så ja, de finnes. Veien er kort mellom konspirasjonsteorier. Og mange glemmer at test og vaksine er frivillig. Hilsen en som har testet seg flere ganger og er fullvaksinert 3
Barbalala Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Nicathv skrev (6 minutter siden): Det er ikke skadelig eller farlig i det hele tatt. Si det til alle dem som har fått skader i nesehulen som følge av hyppig og hardhent testing du. Hva er det som får dere til å skrive dette tøvet? 7
Nicathv Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Barbalala skrev (1 minutt siden): Si det til alle dem som har fått skader i nesehulen som følge av hyppig og hardhent testing du. Hva er det som får dere til å skrive dette tøvet? Alt kan være farlig om man er unødvendig hardhendt. Fascinerende at enkelte får kjørt seg inn på et så ekstremt ensidig spor. 12
Frustrert husfrue Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Slik jeg har erfart det vanker gjerne antivaxxere og antitestere i samme gruppe. Testen er ikke farlig. 5
Hedda79 Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 Hvem er disse folka som mener at det er mer farlig å ta en test hjemme en gang enn å ikke ta med et sykt barn til legen?? 5
Barbalala Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Nicathv skrev (15 minutter siden): Alt kan være farlig om man er unødvendig hardhendt. Fascinerende at enkelte får kjørt seg inn på et så ekstremt ensidig spor. Først skrev du at det ikke var farlig eller skadelig i det hele tatt. Nå kunne det plutselig være farlig likevel. Slik er det å argumentere mot dere covidfanatikere. Argumentasjonen endres fortløpende fra innlegg til innlegg etterhvert som tullpratet deres avsløres. Endret 27. oktober 2021 av Barbalala 7
Era Vulgaris Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Noen er anti-alt. Og de er også anti-ta til seg ny kunnskap. 10
MorTil2 Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 tussi84 skrev (53 minutter siden): Mitt barn på 1 år testet seg her om dagen, men det er meget ubehagelig for dem. Voksne sier også at testen er ubehagelig, så da er det nok mye verre for små barn. Har aldri tatt hjemmetest, men flere ganger test på teststasjon. Var ikke spesielt ubehagelig. Er hjemmetest så annerledes? 3
Nicathv Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 MorTil2 skrev (6 minutter siden): Har aldri tatt hjemmetest, men flere ganger test på teststasjon. Var ikke spesielt ubehagelig. Er hjemmetest så annerledes? Jeg syntes heller ikke at det var spesielt ubehagelig å ta testen på teststasjon, men min mann syntes det var ganske ubehagelig. Folk er vel forskjellige. 1
Gjest Optimo Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 Noen har jo den oppfatningen at pandemien er over hvis vi slutter å teste. Litt som å skru opp lyden på bilstereoen på fullt når du hører en rar lyd fra motoren. Ute av syne, ute av sinn. Ganske fascinerende at det går an å tenke så kort.
MorTil2 Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Nicathv skrev (30 minutter siden): Jeg syntes heller ikke at det var spesielt ubehagelig å ta testen på teststasjon, men min mann syntes det var ganske ubehagelig. Folk er vel forskjellige. Ja, men ikke så ubehagelig at han ikke ville tatt ny test om det var nødvendig? Det er vel det som er poenget her? At noen lar være å ta test fordi det føles ubehagelig, eller at man, pga ubehaget, tror det er farlig? 1
Tiuren Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 "tomme tønner bråker mest" brukte faderen å si. Det kan da umulig være mange av disse toskene, men klart noen få "tomskaller" kan lage mye rabalder. 3
Missy77 Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2021 Tiuren skrev (1 time siden): "tomme tønner bråker mest" brukte faderen å si. Det kan da umulig være mange av disse toskene, men klart noen få "tomskaller" kan lage mye rabalder. Det er 6,5 K i denne gruppen, og øker. Det er ganske stor aktivitet der inne også. Men kan sikkert være noen medlemmer der som også er der for underholdningens skyld. 😉
Honey Dew Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 Optimo skrev (1 time siden): Noen har jo den oppfatningen at pandemien er over hvis vi slutter å teste. Litt som å skru opp lyden på bilstereoen på fullt når du hører en rar lyd fra motoren. Ute av syne, ute av sinn. Ganske fascinerende at det går an å tenke så kort. Det var jo det lille Trumpen foreslo også. Han ville at de skulle la være å teste for å få ned smittetallene 3
BobbySocks Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er testet ca 20 ganger. Den ene gangen var det vondt, de andre ubehagelig. Dette er en test man har brukt k helsevesenet i mange mange år, klart den ikke er farlig. Vi sjekket barn for RS og influensa også for ti år siden, ingen mistet nesen av den grunn. 4
Gjest førstedamen Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 tussi84 skrev (3 timer siden): Mitt barn på 1 år testet seg her om dagen, men det er meget ubehagelig for dem. Voksne sier også at testen er ubehagelig, så da er det nok mye verre for små barn. Min på 2 har tatt 7 tester på 2 år. Aldri noe problem og synes det er gøy. Ler seg gjennom det hver gang
Example Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 Når hjernen er full av konspirasjonsteorier, så tror de på alt av disse teoriene. - Big pharma styrer alt. - PCR-testene finner virus der det ikke er virus. - Ivermectin fungerer, kun fordi patentene ikke eies av big pharma. Og ved lesing av amerikansk ytterliggående nettsider blir det fort mange andre teorier som også tros på. Da blir fort: my body, my choice (men ikke når det kommer til abort). 2
Anbefalte innlegg