Gå til innhold

jeg angrer noe - berøring av bemanningsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg angrer at jeg kom i berøring av bemanningsselskap(er) og det er smertefull erfaring hvor man aldri fikk en god erfaring å være ansatt, men snarere tvert imot erfarte seg selv som en rotte, og ikke fikk erfaring å være en arbeidstaker. 

Eks. på den første opplevelsen, hvor jeg på en fredag får beskjed at det er ikke jobb i neste uke... og jeg stod der uten en levedyktig arbeidskontrakt. Men et offer til en kynisk arbeidsliv. 

Anonymkode: 7be8a...5f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det å jobbe via bemanningsbyrå. Du er bare en skitten hullete klut - (mis)bruk og kast.

Hadde selv en periode på noen mnd. som innleid slave som måtte  gjøre mer jobb en vanlige ansatte. Var ikke aktuelt å fortsette for å si det sånn.

Anonymkode: 1a879...919

• Liker 1
Skrevet

Bemanningsbyråer er fandens skaperverk, og bidrar til at bedrifter ikke trenger ansette arbeidskraft som faktisk er nødvendig. Jeg forstår godt at du føler som du gjør. 

Anonymkode: df6da...1e4

• Liker 4
Skrevet

Jeg er også innleid. 
Altfor dårlig lønn til alt arbeidet jeg gjør. 
Bemanningsbyråer er bare tull, bruk og kast av arbeidskraft. Ingen garantier for fast stilling og seks mnd. kontrakter. 

Anonymkode: 1161a...0b6

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg og det er ikke en hyggelig bransje.

Mitt tips er alikevel å prøve å gjøre det beste du kan, aldri komme for sent, tenke at du ikke er syk med mindre du må på sykehus og smile uansett hvordan du har det privat. En dag treffer du blink og en arbeidsgiver glemmer ikke hyggelige og flinke folk.

De glemmer heller ikke folk som kommer for sent eller tar egenmeldingsdager av mer eller mindre ukjente grunner.

Anonymkode: 751bc...b19

Skrevet

Berøring?

Anonymkode: b7000...0f0

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å jobbe i bemanningsbransjen, så må du søke deg en annen jobb. 

Anonymkode: 8a32c...bb3

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært leid ut via bemanningsbyrå to ganger og begge gangene resulterte det i fast jobb. Jeg har høyere utdanning. 

Anonymkode: 22afd...680

• Liker 2
Skrevet

Dårlig erfaring, blir behandlet dårlig og jeg er egentlig RASENDE. Har høyere utdannelse og skal gjøre alt i min makt for å komme meg VEKK.

Får dårlig referanse for de vil beholde meg 

De holder på med manipulasjon for at jeg liksom skal synes jobbene er bedre enn der de egentlig er ( gjennomskuer det )

Trykker meg litt ned pg virker nesten paniske hvis jeg har litt fri innimellom

Dårlig pensjon 

Anonymkode: 333f8...dc2

• Liker 1
Skrevet

Det eneste positive jeg kan si om bemanningsbyrå er at om en arbeidsgiver liker deg og ser at du står på får du komme tilbake. Når du har jobba for den arbeidsgiveren mange nok timer kan du som arbeidstaker mer eller mindre kreve fast jobb der og at de skal kjøpe ut din kontrakt med bemanningsbyrået.

Anonymkode: 9a28d...444

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eneste positive jeg kan si om bemanningsbyrå er at om en arbeidsgiver liker deg og ser at du står på får du komme tilbake. Når du har jobba for den arbeidsgiveren mange nok timer kan du som arbeidstaker mer eller mindre kreve fast jobb der og at de skal kjøpe ut din kontrakt med bemanningsbyrået.

Det er ikke alltid en ledig jobb selv om de trenger vikarer, jeg får komme tilbake hele veien men blir uansett behandlet mindreverdig og utsatt for dårlig behandling av de faste, på grensen at jeg vurderer psykolog-mulig bemnninsbyrået vil dekke regningen?

Skrevet

Det er jo hele poenget - man er prisgitt at det er et oppdrag, et varig oppdrag og at man har mange nok vikaroppdrag.

Det er ikke bemanningsbyråens feil at du ikke forstår hva å være ansatt i bemanningsbyrå egentlig innebærer. 

Jeg har utelukkende positiv erfaring med bemanningsbyråer og fikk en rekke faste oppdrag jo mer populær jeg ble og jo mer fornøyde med min innsats oppdragsgiverne var. Det var en veldig nyttig erfaring for meg i norsk arbeidsliv før jeg fikk min første faste ansettelse i et annet firma. Ikke minst hadde jeg strålende gode referanser fra oppdragene mine og bemanningsbyrået.  

Anonymkode: bb624...c96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo hele poenget - man er prisgitt at det er et oppdrag, et varig oppdrag og at man har mange nok vikaroppdrag.

Det er ikke bemanningsbyråens feil at du ikke forstår hva å være ansatt i bemanningsbyrå egentlig innebærer. 

Jeg har utelukkende positiv erfaring med bemanningsbyråer og fikk en rekke faste oppdrag jo mer populær jeg ble og jo mer fornøyde med min innsats oppdragsgiverne var. Det var en veldig nyttig erfaring for meg i norsk arbeidsliv før jeg fikk min første faste ansettelse i et annet firma. Ikke minst hadde jeg strålende gode referanser fra oppdragene mine og bemanningsbyrået.  

Anonymkode: bb624...c96

Høres veeldig oppkonstuert ut........

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid en ledig jobb selv om de trenger vikarer, jeg får komme tilbake hele veien men blir uansett behandlet mindreverdig og utsatt for dårlig behandling av de faste, på grensen at jeg vurderer psykolog-mulig bemnninsbyrået vil dekke regningen?

Når de har leid deg et visst antall timer har du krav på fast ansettelse. Organiser deg og få hjelp av foreningen din, min arbeidsgiver har måtte ansette mange fordi de har krav på fast ansettelse etter ett visst antall innleide timer, med de har kun ansatt de som har visst om sine rettigheter 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når de har leid deg et visst antall timer har du krav på fast ansettelse. Organiser deg og få hjelp av foreningen din, min arbeidsgiver har måtte ansette mange fordi de har krav på fast ansettelse etter ett visst antall innleide timer, med de har kun ansatt de som har visst om sine rettigheter 

Skal ikke forundre meg, lure de som lures kan.......savner ekte gode mennesker 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan vel ikke gjelde hvis arbeidstedet man er utleid til ikke har noe fast ledig?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan vel ikke gjelde hvis arbeidstedet man er utleid til ikke har noe fast ledig?

De har jo da tydeligvis nok arbeid til deg og da kan du kreve den prosenten du har jobba. Det kan være vikariater, men har de leid deg inn har de jo behov og er det et vikariat så vet du iallefall at du har en jobb og hvilke dager du skal på jobb i vikariatets lengde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...