AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Hei, jeg har nå brukt kontaktlinser i et år nå og bruker fortsatt de samme engangslinsene. Idag når jeg skulle ta på linser fikk jeg et problem jeg aldri har opplevd før. Når jeg skulle ta på linsene gikk de på øyet også rynket de seg i øyet slik at de ikke lå inntil og det kom sånne «bobler» på linsen på øyet. Jeg prøvde å dytte den på plass, blunke den på plass, holde øye åpent. Prøvde egentlig på alt jeg kunne og fikk likevel samme problem hele tiden. Skjønner ikke hva greia er, kanskje linsen er for myk ellerno men har brukt den i ett år og ikke opplevd noe slik tidligere. i tillegg kasta jeg den ene og prøvde meg på en ny en og fikk samme problem igjen. Så nå sitter jeg her med linsene foran meg og lurer på om noen har opplevd det samme og kan komme med tips eller tanker om hva det kan være. Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Du er helt sikker på at du satte den i riktig vei? Har du tørre øyne? Anonymkode: 32d6f...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, jeg har nå brukt kontaktlinser i et år nå og bruker fortsatt de samme engangslinsene. Idag når jeg skulle ta på linser fikk jeg et problem jeg aldri har opplevd før. Når jeg skulle ta på linsene gikk de på øyet også rynket de seg i øyet slik at de ikke lå inntil og det kom sånne «bobler» på linsen på øyet. Jeg prøvde å dytte den på plass, blunke den på plass, holde øye åpent. Prøvde egentlig på alt jeg kunne og fikk likevel samme problem hele tiden. Skjønner ikke hva greia er, kanskje linsen er for myk ellerno men har brukt den i ett år og ikke opplevd noe slik tidligere. i tillegg kasta jeg den ene og prøvde meg på en ny en og fikk samme problem igjen. Så nå sitter jeg her med linsene foran meg og lurer på om noen har opplevd det samme og kan komme med tips eller tanker om hva det kan være. Anonymkode: b6174...e3d I tillegg har jeg prøvd å vrenge kontaktlinsen begge veier men opplever samme problem. Det føles også som om øyet bare suger til seg kontaktlinsen uten at jeg putter det inn selv som også er litt rart Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Gå innom en optiker og sjekk om du har tørre øyne.. Hvis de ikke er tørre få en ny synsundersøkelse og få sjekket at det ikke er øynene men lisnene som er problemet.. Anonymkode: 5d64c...ebf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er helt sikker på at du satte den i riktig vei? Har du tørre øyne? Anonymkode: 32d6f...b2f Jeg var sikker første gang fordi jeg tok den på den veien man tar den ut av boksen også vrengte jeg den og prøvde flere ganger der i tilfelle det var feil vei, men det var ikke det. Har ikke tørre øyne heller:/ Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I tillegg har jeg prøvd å vrenge kontaktlinsen begge veier men opplever samme problem. Det føles også som om øyet bare suger til seg kontaktlinsen uten at jeg putter det inn selv som også er litt rart Anonymkode: b6174...e3d Høres ut som om øynene dine er tørre. Har du øyedråper? Anonymkode: 32d6f...b2f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå innom en optiker og sjekk om du har tørre øyne.. Hvis de ikke er tørre få en ny synsundersøkelse og få sjekket at det ikke er øynene men lisnene som er problemet.. Anonymkode: 5d64c...ebf Muligens jeg må gjøre det, uff Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som om øynene dine er tørre. Har du øyedråper? Anonymkode: 32d6f...b2f Nei har ikke øyedråper, så får ikke testa det ut Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 Men hvordan vet man at man har tørre øyne egt? Føler øynene mine er helt normale akkurat nå, har ikke følt på noe svie eller tørrhet😅 Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Hvordan vet man at kontaktlinsen er rett vei? Anonymkode: 43cb8...58b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Hos meg hjelper det å gni fingeren et par ganger litt hardt på øyelokket. Jeg har Acevue linser og er super fornøyd Anonymkode: 6e2b6...160 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet man at kontaktlinsen er rett vei? Anonymkode: 43cb8...58b Når de er feil former de seg/kan ligne et taco skjell når du har linsa på fingeren. Anonymkode: 6e2b6...160 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet man at kontaktlinsen er rett vei? Anonymkode: 43cb8...58b Rett vei når man bretter den mellom fingrene: Feil vei: Anonymkode: 0bc01...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Når man holder kontaktlinsen på fingeren så kan man klemme litt på linsen fra to forskjellige kanter. På siden som en mot fingeren den er på. Da skal kantene gå mot hverandre, bøyer kantene seg utover da så er den vrengt. Om det ga mening. Rett å slett gjør som om du skal brette den men ikke brett den med kant Anonymkode: e38f8...550
ScarletWitch Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hos meg hjelper det å gni fingeren et par ganger litt hardt på øyelokket. Jeg har Acevue linser og er super fornøyd Anonymkode: 6e2b6...160 Jeg forsøkte på det og, bruker og acevue linser:) Jeg tror muligens nå at det er enten øyet mitt eller noe som har endra seg så må nok bestille en synstest for å få sjekka det
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 Sokkar skrev (6 minutter siden): Har du skiftet prevensjon? Nei, har brukte samme prevensjon siden 2017:/ Anonymkode: b6174...e3d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Kan tenke meg at du har litt lite tårevæske og dermed tørre øyne som gjør sitt til at linsen ikke legger seg riktig. Du får kjøpt fysiologisk salltvanns dråper til øyne som du kan prøve ut. Anonymkode: 19f8d...299
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #19 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 13.16): Jeg var sikker første gang fordi jeg tok den på den veien man tar den ut av boksen også vrengte jeg den og prøvde flere ganger der i tilfelle det var feil vei, men det var ikke det. Har ikke tørre øyne heller:/ Anonymkode: b6174...e3d Har optikeren helt nylig sagt du ikke har tørre øyne? Hvor lenge siden er det du hadde kontroll på linsene sist? Øyne kan være tørre uten at det nødvendigvis oppleves tørt... At linsene ikke legger seg riktig kan være ett tegn på tørre øyne. Jeg har tørre øyne, og merker kun noe de første minuttene etter søvn. Men om du opplever at flere linser ikke sitter riktig, så bør du dra til optikeren å sjekke. Anonymkode: 11ada...5f6
miss summers Skrevet 29. oktober 2021 #20 Skrevet 29. oktober 2021 Herregud, om jeg legger linsa feil vei merker jeg det. Det er smertefullt! Jeg vil anta at du har feil akse på linsa di, eller at du må ha tykkere linser. Jeg har tykke linser fordi jeg har generelt tørre øyne. Og så ser jeg dårlig nå fordi aksen på ene øyet har endret seg. Merker ingenting til at linsen vrir seg da. Vil tippe en av disse tingene. Gå og få deg en linsekontroll. Det bør man ha en gang per år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå