Gå til innhold

Gi julegave til eks-svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skilte lag i januar, var gift i sytten år. Etter det har jeg ikke hørt noe fra eks-svigers, og jeg har heller ikke kontaktet dem. Bør jeg sende julegave? De bor i sør og jeg i nord, vi kommer nok ikke til å treffes igjen. 

Anonymkode: ca11c...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: 35e79...fb8

• Liker 10
Skrevet

Nja, send ett julekort og evt hjelp barna med kjøp av julegave om det er barn involvert.. 

• Liker 7
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke ha gjort. Du har ikke snakket med dem på 1 år! 

Anonymkode: 3b603...e5e

• Liker 1
Gjest rampenissen72
Skrevet

Nei. Med mindre dere har små barn sammen, slik at dine xsvigers er besteforeldre. Da kan du kjøpe eller helst få barna til å lage noe lite som er fra «Mona og Per». Ellers nei. 

Skrevet

Gave bør du ikke kjøpe. Men hvis du hadde et godt forhold til dem, kan du jo sende et julekort.

Skrevet
Carrot skrev (På 27.10.2021 den 12.33):

Nja, send ett julekort og evt hjelp barna med kjøp av julegave om det er barn involvert.. 

rampenissen72 skrev (1 time siden):

Nei. Med mindre dere har små barn sammen, slik at dine xsvigers er besteforeldre. Da kan du kjøpe eller helst få barna til å lage noe lite som er fra «Mona og Per». Ellers nei. 

Det er jo ikke ts sitt ansvar å sørge for at eventuelle barnebarn gir gaver til ts sine tidligere svigerforeldre! Det isåfall ts sin eks som har det ansvaret!

Anonymkode: 50ba9...ec0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke ts sitt ansvar å sørge for at eventuelle barnebarn gir gaver til ts sine tidligere svigerforeldre! Det isåfall ts sin eks som har det ansvaret!

Anonymkode: 50ba9...ec0

AKKURAT det jeg scrollet ned for å skrive.

Merker slike holdninger om hva som er "kvinneoppgaver" gjør meg forbanna. 

Anonymkode: b7604...2c1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samma her!

Nei du trenger ikke gi gave.  Hadde jeg aldri gjort (har vert sammen/gift i 15 år ) 

Og iallefall når de ikke har tatt kontakt engang

Anonymkode: 8d111...2eb

Skrevet

Jeg gjør det. 11-12 år siden det ble slutt, men jeg har et veldig godt forhold til de da:) Er fortsatt i omtrent alle familieselskap hos dem, og x’en er en av mine beste venner😅

Men situasjonen vår er kanskje heller uvanlig, tror ikke det er flertallet som har det slik🙂

Anonymkode: 42047...f74

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor det?

Anonymkode: 58847...e79

Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kvinneoppgave og kvinneoppgave. Enten blir det gjort av mor ellers blir det ikke gjort. Menn er nisser. 

Skrevet
rampenissen72 skrev (2 minutter siden):

Kvinneoppgave og kvinneoppgave. Enten blir det gjort av mor ellers blir det ikke gjort. Menn er nisser. 

Ja da får de sitte der å kjenne på hvor udugelige de er. 

Anonymkode: 0e73c...ff5

• Liker 2
Skrevet
rampenissen72 skrev (10 timer siden):

Nå har jeg en høyst oppegående mann, som fint fikser slikt.

Hadde han ikke gjort det hadde ikke jeg fikset heller. Da hadde han fått føle på at svigers ikke fikk gave, eller skuffelsen da mini er eneste som møter opp i barnehagen uten halloweenkostyme.

Hvorfor aksepterer kvinner å bidra til at slike "kjønnsforskjeller" fortsatt er normalen? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg en høyst oppegående mann, som fint fikser slikt.

Hadde han ikke gjort det hadde ikke jeg fikset heller. Da hadde han fått føle på at svigers ikke fikk gave, eller skuffelsen da mini er eneste som møter opp i barnehagen uten halloweenkostyme.

Hvorfor aksepterer kvinner å bidra til at slike "kjønnsforskjeller" fortsatt er normalen? 

Samme her! Sa fra når vi ble sammen at han fikser alle gaver til sin side og jeg fra min. Blander meg i ting som har med barna mine å gjøre da, og delvis stebarna, men sistnevnte maser jeg litt ang, så order han opp selv. Skulle bare mangle! Det er ikke som om hans penis hindrer ham fra å kjøpe en gave til sine egne foreldre 

Anonymkode: 5c42b...948

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...