Marsipanmor Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg jobber som vikar gjennom et vikarbyrå, har gjort det i tre år og har jobbet i et par ulike etater i Oslo kommune i løpet av de tre årene. Her hvor jeg er nå har jeg vært i litt over et år. Oppdraget er egentlig over 30. november, men har mulighet til å bli her et halvt år til etter det. Etaten har gitt meg valget mellom å forlenge med vikarbyrået eller bli ansatt i kommunen så lenge jeg jobber her. Hva velger jeg? Er det noen forskjell mtp pensjon og den slags fornuftige ting? Må jeg si opp i vikarbyrået om jeg blir ansatt i kommunen? Fordelen med å bli værende i jobben gjennom vikarbyrået er jo at jeg ganske lett kan finne noe etter at jeg er ferdig her. Innspill tas imot med takk;))
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Hva har kommunen tilbudt deg av kontrakt? Er det fast stilling 100%? Lønnsbetingelser? Fast arbeidssted? Andre ting? Du har uansett mulighet til å si opp den stillingen om du ikke vil jobbe der lenger. Hvis du har planer om å kjøpe bolig er det beste å ha en fast stilling med fast inntekt. Kommunen har vel også en pensjonsordning. Det tviler jeg på vikarbyråer har. Generelt er det alltid best med fast stilling. Men e 0%-stilling er ikke mye verdt, om det er det du blir tilbudt. Anonymkode: 85560...1b2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Dersom du blir tilbydd fast stilling i kommunen, hadde jeg absolutt tatt den. Fast stilling slår det meste. Anonymkode: 39a2e...426 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Hvis valget står mellom å være ansatt som vikar gjennom et bemanningsbyrå, og en fast stilling i kommunen, bør valget være svært enkelt. Anonymkode: 57282...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Høres ut som vikar i kommunen. Fortsett i byrået til du kan søke en fast stilling. Anonymkode: ce50b...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå