Gå til innhold

Ville du kalt dette familie? Komplisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd... 

Om din onkel finner kjærligheten med ei dame som har barn fra før. Vil da niesa til denne onkelen bli kusine til den nye dama sine barn? 

Jeg har vokst opp med min onkel sin samboer og hennes barn. De er tre gutter og jeg ser på de som fettere.  Jeg var ikke ekte søskembarn. Ville du også sett på dette som nær relasjon? Det er et evig diskisjonstema. 

Anonymkode: 8a6f3...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere har vokst opp sammen, ville jeg absolutt regnet dem som familie, på samme måte som min onkels stedatter er min kusine. Hun har vært i familien så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: 328aa...777

• Liker 5
Skrevet

Hvis de gifter seg, blir de det per lov, men hvis man vokser opp med dem, uten at onkel og "tante" er gift, blir det mer en norm 

Skrevet

Ville selvsagt regnet de som familie. :) 

• Liker 2
Skrevet
KjøttOPP skrev (10 timer siden):

Hvis de gifter seg, blir de det per lov, men hvis man vokser opp med dem, uten at onkel og "tante" er gift, blir det mer en norm 

De er ikke gift, men vært samboere i 17år. Så har jo kjent disse siden..Blir likevel nært? 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (10 timer siden):

Ville selvsagt regnet de som familie. :) 

Jeg fikk et spørsmål om jeg ville komme hjem til han ene. Jeg har ikke svart, fordi jeg ble overrasket over at han ville det siden blir da nært. Vi møtes jo hvert år, ca en gang i året. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk et spørsmål om jeg ville komme hjem til han ene. Jeg har ikke svart, fordi jeg ble overrasket over at han ville det siden blir da nært. Vi møtes jo hvert år, ca en gang i året. 

Komme hjem til som en date? :P 

Altså hvis dere bare treffes en gang i året og ingen blodsbånd eller "familyfeelings" så er det jo greit nok det altså. Herlighet, til og med ekte søskenbarn blir jo sammen så jeg hadde ikke stusset på dere. 😄 Men det kan jo bli trøblete om dere roter dere inn i noe som ikke fungerer, blir litt pinlig den ene gangen i året...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ble du overrasket over det? Du har jo skrevet at dere har kjent hverandre lenge og ser på dem som fettere? Hvorfor er det rart at du ble invitert???

Anonymkode: 7a95a...cf1

Skrevet
KjøttOPP skrev (10 timer siden):

Nei. Hvis ungene adopteres av sin steforelder, blir de juridisk i familie med steforelders slekt. Ellers er de stefamilie. 

Min onkel har en datter jeg aldri har møtt og en stedatter jeg har vokst opp med. Juridisk er hans datter min kusine, emosjonelt er hans stedatter min kusine. Selv om onkel og tante er gift. Min bestemors søster har en adoptivsønn, han er juridisk og emosjonelt min mors fetter.

Anonymkode: 9b7a4...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor ble du overrasket over det? Du har jo skrevet at dere har kjent hverandre lenge og ser på dem som fettere? Hvorfor er det rart at du ble invitert???

Fordi han legger en liten flørt i dette. Han skreiv at min onkel ikke måtte merke dette, han bor ikke langt unna. 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det blir litt merkelig når jeg får kommentar på at jeg har flotte pupper osv. 😉

Skrevet

Enda en tråd om dette. 
Ja, det er familie. Du sier du har vokst opp med guttene og sett på dem som fettere. At du vurderer å ligge med en av dem nå, endrer ikke det som har vært. 
- Før noen kommenterer, ja, jeg vet det ikke er slekt. 

• Liker 1
Skrevet

Kan svare for min egen del. 
Min mor fant en ny man når jeg var 16. Han hadde 2 sønner på 3 og 5. 

Denne mannen har aldri blitt en far for meg, da jeg var 16, hadde en far (og en tidligere bonusfar) - men han er selvfølgelig en viktig del av familien min. Han er bestefar for min datter, men ikke en far for meg. Han er en rollemodell og en jeg ofte lener meg på, men forholdet er ikke far/sønn. 

Hans sønner derimot har blitt mine brødre, uavhengig av at de er stebrødre på papiret. Dette pga vi har "vokst opp" sammen. 

Skrevet
anon321 skrev (1 time siden):

Kan svare for min egen del. 
Min mor fant en ny man når jeg var 16. Han hadde 2 sønner på 3 og 5. 

Denne mannen har aldri blitt en far for meg, da jeg var 16, hadde en far (og en tidligere bonusfar) - men han er selvfølgelig en viktig del av familien min. Han er bestefar for min datter, men ikke en far for meg. Han er en rollemodell og en jeg ofte lener meg på, men forholdet er ikke far/sønn. 

Hans sønner derimot har blitt mine brødre, uavhengig av at de er stebrødre på papiret. Dette pga vi har "vokst opp" sammen. 

Men da tenker du på dine brødre/stebrødre. Det blir helt klart nært i familie. Noe som gjør at du føler du har vokst opp med disse. Jeg har  ikke vokst opp med mine "ste"fetterene mine, ble kjent med de da vi var rundt 16år. Men mine ekte derimot, det er som om de skulle vært mine søsken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 23.55):

Nei. Hvis ungene adopteres av sin steforelder, blir de juridisk i familie med steforelders slekt. Ellers er de stefamilie. 

Min onkel har en datter jeg aldri har møtt og en stedatter jeg har vokst opp med. Juridisk er hans datter min kusine, emosjonelt er hans stedatter min kusine. Selv om onkel og tante er gift. Min bestemors søster har en adoptivsønn, han er juridisk og emosjonelt min mors fetter.

Anonymkode: 9b7a4...fdc

Blir det annerledes om min onkel og dama gifter seg da? Blir sønnene nærere i familie for meg da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...