AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Vi hadde akkurat møte med legen om barnet vårt som tar en type adhd medisin, og eksen min har vært skikkelig slapp før med medisin noen dager. Det har da hendt at barnet har dratt på skole uten å ta adhd medisinen, og det har skjedd en eller to ganger her og. da barnet bare løpt fra pillen feks og drar på skole og så merker jeg det da etterpå. Teit av meg men det kan jo skje om morgenen er stresset. far har hatt en litt sånn "pytt pytt" holdning og sendt barnet til meg uten medisin i sekk, eller på skole uten en pille fordi han ikke har mer, jeg passer på å dele pakninger på oss begge om jeg har hentet ut medisin. I møtet nå så fremstilte han seg selv som verdig ordnet og organisert og sa ikke noe om dette. Jeg er da ærlig med legen og sier at det har skjedd, og JEG får da pepper. De voksne skal passe på. Merker at jeg ikke kan stole på at han er ærlig om sine svakheter for å da virke bedre enn meg og han kan gjerne fremstille meg som litt sånn "tussete" og få meg til å ringe til SFO med kjeft når det er egentlig han som vil kjefte. Synes det er så leit. kanskje jeg skal bare slutte å være ærlig da, og late som jeg er perfekt jeg og. Anonymkode: f55c9...199
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Hvorfor i all verden kan ikke far sjøl hente ut mer medisin på resepten? Vi har i alle år henta ut hver vår beholdning av medisin og det fungerer bra. Hvorfor må du ordne alt det? Hvor gammelt er barnet ? Kan barnet være med å jobbe inn en rutine der det selv tar litt ansvar for å huske på medisinen sin? Deg går faktisk an hvis dere legger til rette for det Anonymkode: 589f6...a55
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Du kan jo balansere ærligheten litt. "Jeg er veldig nøye med medisinen, henter ut resept, passer på å sende med far, passer på å gi til barnet hver morgen. Likevel har det hendt en eller to ganger at barnet likevel har dratt uten å ta pillen. Jeg har justert rutinen etter å ha lært dette. Hva med deg far, tar barnet medisin hver morgen?" Hvis han ikke innrømmer noe, så sier du dine observasjoner. Og så slutter du å løpe fars ærend for ham, har han noe usagt til SFO så får han ringe sjøl. Anonymkode: 88b98...68b 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan jo balansere ærligheten litt. "Jeg er veldig nøye med medisinen, henter ut resept, passer på å sende med far, passer på å gi til barnet hver morgen. Likevel har det hendt en eller to ganger at barnet likevel har dratt uten å ta pillen. Jeg har justert rutinen etter å ha lært dette. Hva med deg far, tar barnet medisin hver morgen?" Hvis han ikke innrømmer noe, så sier du dine observasjoner. Og så slutter du å løpe fars ærend for ham, har han noe usagt til SFO så får han ringe sjøl. Anonymkode: 88b98...68b "Hva med deg far", og så sier han nei han glemmer det aldri, når det er løgn. Ja jeg må absolutt slutte med ærender, når han roter slik. men synes samtidig det er fint å hjelpe hverandre. Jeg vil jo ha et normalt fint forhold. Men det går jo ikke når han skal manipulere slik. Anonymkode: f55c9...199
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Merker at jeg ikke kan stole på at han er ærlig om sine svakheter for å da virke bedre enn meg og han kan gjerne fremstille meg som litt sånn "tussete" og få meg til å ringe til SFO med kjeft når det er egentlig han som vil kjefte. Denne skjønte jeg ikke? Får far deg til å ringe til sfo for å kjefte? For hva da? Det er ikke ditt ansvar å få i gutten medisin hos far. Heller ikke å hente ut medisinen på apoteket. Det har han tilgang til å gjøre selv. Glemmer han det, så oppdager skolen det, og de vet utmerket godt hvem gutten er hos hvert gang det slurves med medisin. Når legen spør om medisin, så sier du sannheten. Vil du ikke angi far, så si ihvertfall at det ikke blir glemt medisin hos deg. Har det kommet klager fra skolen, så skal ikke mye detektivarbeid for å finne ut hvem som ikke følger opp. Anonymkode: 47fc8...523 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi hadde akkurat møte med legen om barnet vårt som tar en type adhd medisin, og eksen min har vært skikkelig slapp før med medisin noen dager. Det har da hendt at barnet har dratt på skole uten å ta adhd medisinen, og det har skjedd en eller to ganger her og. da barnet bare løpt fra pillen feks og drar på skole og så merker jeg det da etterpå. Teit av meg men det kan jo skje om morgenen er stresset. far har hatt en litt sånn "pytt pytt" holdning og sendt barnet til meg uten medisin i sekk, eller på skole uten en pille fordi han ikke har mer, jeg passer på å dele pakninger på oss begge om jeg har hentet ut medisin. I møtet nå så fremstilte han seg selv som verdig ordnet og organisert og sa ikke noe om dette. Jeg er da ærlig med legen og sier at det har skjedd, og JEG får da pepper. De voksne skal passe på. Merker at jeg ikke kan stole på at han er ærlig om sine svakheter for å da virke bedre enn meg og han kan gjerne fremstille meg som litt sånn "tussete" og få meg til å ringe til SFO med kjeft når det er egentlig han som vil kjefte. Synes det er så leit. kanskje jeg skal bare slutte å være ærlig da, og late som jeg er perfekt jeg og. Anonymkode: f55c9...199 Du kan ikke være ærlig med slike. Har en sånn å samarbeide med selv. Til meg kan han muntlig fortelle alt mulig rart som han siden nekter helt for. Han fremstår som så perfekt han bare kan for veldig mange. Mellom oss så er det ikke tilfellet i det hele tatt. Før har jeg ikke kunne bevise det, men det kan jeg nå og det akter jeg å gjøre noe med. Du må være like uærlig med han som han er med deg. Så må all kommunikasjon foregå skriftlig slik at han ikke kan nekte for ting etterpå. Anonymkode: fe933...861
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan ikke være ærlig med slike. Har en sånn å samarbeide med selv. Til meg kan han muntlig fortelle alt mulig rart som han siden nekter helt for. Han fremstår som så perfekt han bare kan for veldig mange. Mellom oss så er det ikke tilfellet i det hele tatt. Før har jeg ikke kunne bevise det, men det kan jeg nå og det akter jeg å gjøre noe med. Du må være like uærlig med han som han er med deg. Så må all kommunikasjon foregå skriftlig slik at han ikke kan nekte for ting etterpå. Anonymkode: fe933...861 Kan ikke tenke annet enn at det må være slitsomt å ha en slik fasade. Jeg har ikke behov for det og er åpen om mine svakheter, og jeg vet at jeg er bra nok til tross for at jeg kan gjøre en feil. Ja altså, jeg har slitt mye da min selvtillit raste ned når vi var sammen. men nå vet jeg ivertfall hva slags forhold jeg vil ha. Anonymkode: f55c9...199
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du må være like uærlig med han som han er med deg. Så må all kommunikasjon foregå skriftlig slik at han ikke kan nekte for ting etterpå. Ja, jeg må vel begynne å bruke energi på å kalkulere like mye som han gjør. Det er bare ikke i min natur i det hele tatt. Anonymkode: f55c9...199
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne skjønte jeg ikke? Får far deg til å ringe til sfo for å kjefte? For hva da? Det er ikke ditt ansvar å få i gutten medisin hos far. Heller ikke å hente ut medisinen på apoteket. Det har han tilgang til å gjøre selv. Glemmer han det, så oppdager skolen det, og de vet utmerket godt hvem gutten er hos hvert gang det slurves med medisin. Når legen spør om medisin, så sier du sannheten. Vil du ikke angi far, så si ihvertfall at det ikke blir glemt medisin hos deg. Har det kommet klager fra skolen, så skal ikke mye detektivarbeid for å finne ut hvem som ikke følger opp. Anonymkode: 47fc8...523 Ja, noe hadde skjedd og vi satt i bilen på vei til en møte. Da ville han at jeg skulle ringe og kjefte fordi de hadde gjort en feil. Så ringte jeg og innså jo at jeg virket ganske "sprø" når jeg skulle gi beskjeden fra han. Anonymkode: f55c9...199
Hactar Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Hva om du sier noe slikt som at det stort sett går bra, men det har hendt at barnet har sprunget på skolen uten medisin, og at du noen ganger ser at han ikke har med medisin fra far/får telefon fra skolen om manglende medisin når han har vært hos far også eller noe slikt? Du vet tydeligvis på en eller annen måte at at far også glemmer, og den informasjonen kan du bruke. Samtidig så er ikke poenget hvem som skal få kjeft, men å finne rutiner hos dere begge som fungerer for barnet. Så det kan være lurt å vente med å nevne at det er et problem også hos far, til dere diskuterer hvordan dere kan løse et slikt problem. Og sånn generelt; hvis far har en høne å plukke med skolen, SFO eller hvem som helst, kan han ringe dem selv. Ikke la deg bruke som budbringer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå