Gjest synseren Skrevet 4. oktober 2005 #1 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Tror jeg klarer å sminke meg nokså brukbart, men øyenskyggen har jeg problemer med. Uansett hvordan jeg legger den blir det ikke fint. Er det noen som har tips? Endret 4. oktober 2005 av synseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 6. oktober 2005 #2 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tja, for det første sitter øyenskyggen mye bedre når huden er helt ren og tørr. Dessuten synes jeg pensler er bedre enn svamper. For det første er de små svampekostene som følger med øyenskyggene gjerne så små at de er ubrukelige, og for det andre synes jeg det er enklere å duse ut og blande farger med en pensel. Til hverdags legger jeg en lys skygge med litt skimmer i over hele øyelokket, og en som er litt mørkere ytterst. Bruker gjerne også en hvit en under øyet - den synes ikke, men "åpner" øynene på en veldig fin måte. Godt triks hvis du ser litt trøtt ut og/eller har små øyne. Hvis jeg skal sminke meg mer ordentlig bruker jeg som regel flere farger og legger dem helt opp til øyenbrynet. Begynner med en helt lys (gjerne hvit) skygge på benet rett under brynet. Deretter en lys skygge (f.eks. lys beige) hele veien ned til selve øyet, og evt. over øyelokket også, men ofte bruker jeg en litt mindre lys skygge der (f.eks. lys brunbeige). Så en mørkere skygge (f.eks. brun) på ytterste tredjedel av øyelokket og i ytterste del av globelinjen. Bland godt ut! Helt til slutt legger jeg den mørkeste fargen ytterst på øyelokket, men bare litt. Det blir fort for mye... Kan også legge bittelitt av den nest mørkeste fargen i indre øyekrok, og litt under øyet i ytterkant, og litt av den lyseste fargen midt på øyelokket helt til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå