Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 #1 Skrevet 27. oktober 2021 Frp vil avvikle elavgiften, og gi momsfritak på strøm. Et momsfritak vil redusere strømregningen med 25 prosent. Partiet vil redusere bensin- og dieselavgiftene med 3 kroner literen ved å redusere veibruksavgiften Økende matpriser bør møtes med lavere matmoms, mener Frp. Listhaug foreslår ikke en konkret sats, men ønsker at regjeringen skal utrede å senke momsen, som i dag er på 15 prosent på mat. Jeg tenker dette er på sin plass, så kan de gi økt bostøtte i tillegg, til de som har rett til det. 3
PetterKanin Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (1 time siden): Frp vil avvikle elavgiften, og gi momsfritak på strøm. Et momsfritak vil redusere strømregningen med 25 prosent. Partiet vil redusere bensin- og dieselavgiftene med 3 kroner literen ved å redusere veibruksavgiften Økende matpriser bør møtes med lavere matmoms, mener Frp. Listhaug foreslår ikke en konkret sats, men ønsker at regjeringen skal utrede å senke momsen, som i dag er på 15 prosent på mat. Jeg tenker dette er på sin plass, så kan de gi økt bostøtte i tillegg, til de som har rett til det. Et momsfritak vil redusere regningen med 20%, ikke 25%. Forslagene er jeg forsåvidt enig i, men tror 3 kroner redusert veibruksavgift er utopisk, og at man kunne vært tjent med forslag om mindre reduksjon og heller forsøke å få til en lengre utvikling der den reduseres en kr per år e.l. 2
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2021 Men vil det skje noe? Eller vil det bare være bostøtte?
CAPS LOCK Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (8 timer siden): Frp vil avvikle elavgiften, og gi momsfritak på strøm. Et momsfritak vil redusere strømregningen med 25 prosent. Partiet vil redusere bensin- og dieselavgiftene med 3 kroner literen ved å redusere veibruksavgiften Økende matpriser bør møtes med lavere matmoms, mener Frp. Listhaug foreslår ikke en konkret sats, men ønsker at regjeringen skal utrede å senke momsen, som i dag er på 15 prosent på mat. Hvordan vil FrP finansiere dette? 6
fotosyntesen Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 Ikke klag, det er vanlig folks tur Å BETALE
Imariuz Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (10 timer siden): Frp vil avvikle elavgiften, og gi momsfritak på strøm. Et momsfritak vil redusere strømregningen med 25 prosent. Partiet vil redusere bensin- og dieselavgiftene med 3 kroner literen ved å redusere veibruksavgiften Økende matpriser bør møtes med lavere matmoms, mener Frp. Listhaug foreslår ikke en konkret sats, men ønsker at regjeringen skal utrede å senke momsen, som i dag er på 15 prosent på mat. Jeg tenker dette er på sin plass, så kan de gi økt bostøtte i tillegg, til de som har rett til det. Hvordan skal Frp finansiere dette? Elavgiften alene er 14 milliarder kroner i året, en reduksjon i matmomsen vil koste enda noen milliarder. Da snakker man fort 20 milliarder eller mer i avgiftskutt som må hentes et sted. Lukter FrP-populisme lang vei av dette, som ofte finansieres med økt oljepengebruk. 6
Gjest Villfisker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 fotosyntesen skrev (1 time siden): Ikke klag, det er vanlig folks tur Å BETALE Føler det alltid har vært det da.
Drizzt Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 fotosyntesen skrev (1 time siden): Ikke klag, det er vanlig folks tur Å BETALE Nettopp. Det er vanlige folks tur å betale regningen. Det er blitt mottoen av den nye regjeringen. Kjempegode forslag fra Frp! Jeg håper flertallet på Stortinget ser gevinsten for vanlige folk og stemmer FOR. 1
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2021 2 hours ago, CAPS LOCK said: Hvordan vil FrP finansiere dette? De vil vel kutte i innvandringsutgiftene? Der er det vel noen milliarder å spare. Vet ikke om SSB har avblåst innvandringsregnskapet etter SSB skandalen. Det er ikke småutgifter der. 2
Gjest Paramount Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Fine tiltak. Dette står i sterk kontrast til virkelighetsfjerne AP som lover oss skatteøkninger. Skatteøkninger er vel det siste vi trenger akkurat nå.
Gjest ABM Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (11 timer siden): Frp vil avvikle elavgiften, og gi momsfritak på strøm. Et momsfritak vil redusere strømregningen med 25 prosent. Partiet vil redusere bensin- og dieselavgiftene med 3 kroner literen ved å redusere veibruksavgiften Økende matpriser bør møtes med lavere matmoms, mener Frp. Listhaug foreslår ikke en konkret sats, men ønsker at regjeringen skal utrede å senke momsen, som i dag er på 15 prosent på mat. Jeg tenker dette er på sin plass, så kan de gi økt bostøtte i tillegg, til de som har rett til det. Typisk populistparti....bensin/ dieselavgiften burde økes med 10 kr/l..
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2021 10 minutter siden, ABM said: Typisk populistparti....bensin/ dieselavgiften burde økes med 10 kr/l.. Du om det 😉 Om de har 10,- å skrelle av, burde de gjøre det, mener jeg.
Gjest ABM Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (1 time siden): Du om det 😉 Om de har 10,- å skrelle av, burde de gjøre det, mener jeg. Ja jeg om det...🙈..Frp er brød og sirkus til folket...ingenting annet...og folk får betale alt selv over skatteseddelen etterpå....😂
Mooza Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Staten tjener jo enormt nå på skatteinntekter fra Equinor, strømselskaper osv- De flommer over av penger. e. Jeg synes vel kanskje at det er et greit tiltak. Vi er jo ikke det eneste landet som innfører tiltak for sine borgere. EU-land og UK- der er det snart opprør, og ulike stater må inn å hjelpe sine borgere. Folk må velge mellom mat og varme opp huset, og de som kjenner til franske borgere, må jo ikke tro at dette går ustraffet hen. Det kommer til å bli et helvete i Europa hvis dette skal fortsette. Inflasjon overalt, økte matpriser, strømpriser, gasspriser, trevare....ALT! Staten Norge tjener derimot masse penger-. og svært mange i her har mye penger. Svært mange andre vurderer å fryse, og det er her i Norge. Endret 27. oktober 2021 av Mooza 1
Imariuz Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 Mooza skrev (12 minutter siden): Staten tjener jo enormt nå på skatteinntekter fra Equinor, strømselskaper osv- De flommer over av penger. e. Likevel går staten hundrevis av milliarder i underskudd hvert eneste år, som må dekkes av oljepenger. De pengene skulle gått til å dekke fremtidige forpliktelser. At FrP vil bruke opp disse pengene nå er uansvarlig og kortsiktig, vil de kutte avgiftene får de finne utgifter å kutte for å finansiere det også, ellers blir det bare enkel populisme. 2
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2021 14 minutter siden, ABM said: Ja jeg om det...🙈..Frp er brød og sirkus til folket...ingenting annet...og folk får betale alt selv over skatteseddelen etterpå....😂 Vel, jeg er for at vi skal ha det godt her i landet. Høy levestandard, små forskjeller mellom folk, en god og trygg velferdsstat og gratis helsehjelp, tannhelse etc. Sier ikke at det er FrP som sitter på fasiten der, men dette er de beste tiltak jeg har hørt nevnt for å imøtekomme denne trippelsmellen finansministeren snakker om. Økt stønad til de som allerede har bostøtte vil absolutt ikke nå alle, bare en liten del. Ser det er lite snakk om tiltak. Så Rødt ville vekk fra den hinsides ideen om elektrifisering av norsk sokkel. Frp er visst enig med Rødt der. Det er fornuftig samme hvem som lanserer det. Bryr meg ikke så mye om hvem som sier noe, er mer opptatt av hva som blir sagt. En ting jeg synest er idiotpolitikk er 20,- kroner literen, det er nesten som jeg ikke kan tro det, og så kommer du og sier den bør være 30,-? 😱
Mooza Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 Imariuz skrev (Akkurat nå): Likevel går staten hundrevis av milliarder i underskudd hvert eneste år, som må dekkes av oljepenger. De pengene skulle gått til å dekke fremtidige forpliktelser. At FrP vil bruke opp disse pengene nå er uansvarlig og kortsiktig, vil de kutte avgiftene får de finne utgifter å kutte for å finansiere det også, ellers blir det bare enkel populisme. Det er det dummeste jeg hører. Den gikk for 10 år siden, men den går ikke nå. Vi bruker noen få prosenter av rentene. Vi har 11 500 millarder kroner på bok. Det høres ut som våre unger ikke skal tjene noe. Hvis vi ikke greier å betale pensjoner med et oljefond som nesten begynner å bli flaut - så stort er det, så hvordan skal noe land i verden greie det? Det gjør de vel heller ikke, siden de fleste sitter med gjeld .. Så jeg tror vi skal greie oss selv om de kutter mva. 1
Imariuz Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 Mooza skrev (40 minutter siden): Det er det dummeste jeg hører. Den gikk for 10 år siden, men den går ikke nå. Vi bruker noen få prosenter av rentene. Vi har 11 500 millarder kroner på bok. Det høres ut som våre unger ikke skal tjene noe. Hvis vi ikke greier å betale pensjoner med et oljefond som nesten begynner å bli flaut - så stort er det, så hvordan skal noe land i verden greie det? Det gjør de vel heller ikke, siden de fleste sitter med gjeld .. Så jeg tror vi skal greie oss selv om de kutter mva. Staten går flere hundre milliarder i underskudd, det er dette rentene fra oljepengene går til. I fremtiden vil vi få mindre inntekter fra oljen, samtidig som utgiftene vil øke pga. eldrebølgen. Det betyr at vi vil måtte bruke mer enn rentene fra Oljefondet, for å betale for fremtidige forpliktelser. Allerede nå er forpliktelsene større enn Oljefondet. Da er det uansvarlig å bruke opp Oljefondet nå på kortsiktige tiltak slik FrP foreslår. Da må man i det minste kutte utgiftene tilsvarende avgiftskuttene. 1
ltfutt Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 Her må det strenge reguleringer til, ellers vil ikke forbrukerne merke mye til disse avgiftskuttene..
Gjest ABM Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (6 timer siden): Vel, jeg er for at vi skal ha det godt her i landet. Høy levestandard, små forskjeller mellom folk, en god og trygg velferdsstat og gratis helsehjelp, tannhelse etc. Sier ikke at det er FrP som sitter på fasiten der, men dette er de beste tiltak jeg har hørt nevnt for å imøtekomme denne trippelsmellen finansministeren snakker om. Økt stønad til de som allerede har bostøtte vil absolutt ikke nå alle, bare en liten del. Ser det er lite snakk om tiltak. Så Rødt ville vekk fra den hinsides ideen om elektrifisering av norsk sokkel. Frp er visst enig med Rødt der. Det er fornuftig samme hvem som lanserer det. Bryr meg ikke så mye om hvem som sier noe, er mer opptatt av hva som blir sagt. En ting jeg synest er idiotpolitikk er 20,- kroner literen, det er nesten som jeg ikke kan tro det, og så kommer du og sier den bør være 30,-? 😱 Av alle gode grunner i verden bør bensin/dieselprisen for personbiler være 30 kr/ l ...minst!...Pr nå ligger prosentvis elbilsalg av totalt nybilsalg på ca 80 %...Bensin/ diesel står for latterlige 2% ish hver av nybilsalget...resten er hybrider..stort sett ladbare.. Dess raskere vi får byttet ut fossilbilene på veiene våre...dess bedre for økonomien vår! Både på personnivå..og for A/S Norge..siden en elbil koster bare 20 % av en fossil å drifte...max 20%...vanligvis mindre!! Så kan du legge til all besparelsen i folkehelse...når vi får dieselsvineriet ut av byer og tettsteder...dieseleksos dreper fler folk enn kriger hvert år globalt..og gjør enda fler syke!! Gleden av å ikke gjøre jorda ubeboelig for mennesker pga gallopperende klimakaos kan du få på kjøpet..som en ren bonus!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå