Gå til innhold

Bank Norwegian - er dette bare tull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et forbrukslån hos Bank Norwegian og fikk en helt super mulighet til å bli kvitt det.

Betalte dermed inn alt utestående, slik at jeg står i 0. Det har vist saldo 0 i 2 dager på Min Side og gjeldsregisteret.

Har bedt dem om en skriftlig bekreftelse på at alt er nedbetalt og lånet avsluttet tilfelle de skulle være sleipe og nå fikk jeg plutselig mail om at jeg må betale inn 2600 kr for å kunne gjøre det?

Hvordan er det mulig når jeg ser med egne øyne at jeg står i 0? Trodde renter påløpte ganske så fort og oppdaterte seg der inne?

Har sendt de mail og screenshot men regner med det går 2 nye dager før de svarer minst 😂 Prøver de seg her?

Anonymkode: 15188...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare si opp kundeforholdet når du står i 0?

Anonymkode: dba36...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noe på hjemmesiden i hvert fall, regner med jeg må ringe inn da. Men jeg kan prøve på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sende det skriftlig, send en mail. Evt gå via gjeldsregisteret.

Anonymkode: dba36...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Rentene legges vel ikke på mer en 1x i måneden der, så kan være at de ikke vises før den datoen de skal trekkes. 

Anonymkode: 63558...5f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare innfridde beløpet du så sto i nettbanken, så var ikke det inkludert påløpte renter den måneden (det vises ikke i nettbanken, sånn er det alle steder). f.ek. Du har forfall 1. hver mnd, og innfridde lånet den 15. Så er det altså renter fra 1-15. den mnd du også skal betale.

Anonymkode: 01850...133

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 19.54):
  Skjul innhold

Rentene legges vel ikke på mer en 1x i måneden der, så kan være at de ikke vises før den datoen de skal trekkes. 

Anonymkode: 63558...5f2

AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 12.42):

Hvis du bare innfridde beløpet du så sto i nettbanken, så var ikke det inkludert påløpte renter den måneden (det vises ikke i nettbanken, sånn er det alle steder). f.ek. Du har forfall 1. hver mnd, og innfridde lånet den 15. Så er det altså renter fra 1-15. den mnd du også skal betale.

Anonymkode: 01850...133

Dere hadde helt rett. Fikk dette avklart når jeg ringte inn å spurte. Rentene hadde ikke kommet med siden september og viser først ved månedsskiftet. Betalte inn resten samme dag og nå er det borte for godt! 🙏 Takk for innspill alle sammen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og så må du be Bank Norwegian avslutte KONTOEN i tillegg - ellers blir dette stående som en gjeldspost i gjeldsregisteret. Det holder ikke at man bruker ord som "innfri" eller "betale ned" - de må ha beskjed om å avslutte kundeforholdet for å forstå det.

Bank Norwegian og Den Danske Bank var de som var vanskeligst å bli kvitt da gjeldsregisteret oppstod. Jeg skyldte ikke penger til noen av dem, og trodde i mitt hellige enfold at jeg ikke hadde kundeforhold hos dem. Jeg tok feil. Og da jeg prøvde gjennom gjeldsregisteret å få dem fjernet fikk jeg altså vite at kontoen ikke var sagt opp. Bank Norwegian ga seg med en gang, Den Danske Bank måtte jeg pusse Finanstilsynet på - to ganger - før de ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere hadde helt rett. Fikk dette avklart når jeg ringte inn å spurte. Rentene hadde ikke kommet med siden september og viser først ved månedsskiftet. Betalte inn resten samme dag og nå er det borte for godt! 🙏 Takk for innspill alle sammen!

Bra det ordnet seg, MEN bankene pleier ikke være «sleipe» 😊

Anonymkode: 56a8d...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (22 timer siden):

Og så må du be Bank Norwegian avslutte KONTOEN i tillegg - ellers blir dette stående som en gjeldspost i gjeldsregisteret. Det holder ikke at man bruker ord som "innfri" eller "betale ned" - de må ha beskjed om å avslutte kundeforholdet for å forstå det.

Bank Norwegian og Den Danske Bank var de som var vanskeligst å bli kvitt da gjeldsregisteret oppstod. Jeg skyldte ikke penger til noen av dem, og trodde i mitt hellige enfold at jeg ikke hadde kundeforhold hos dem. Jeg tok feil. Og da jeg prøvde gjennom gjeldsregisteret å få dem fjernet fikk jeg altså vite at kontoen ikke var sagt opp. Bank Norwegian ga seg med en gang, Den Danske Bank måtte jeg pusse Finanstilsynet på - to ganger - før de ga seg.

Tusen takk, da har jeg gitt beskjed om dette for å være sikker!

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bra det ordnet seg, MEN bankene pleier ikke være «sleipe» 😊

Anonymkode: 56a8d...823

Det er bra da at de ikke er det, men kjente jeg ble litt nervøs da jeg leste andre sine anmeldelser og dårlige erfaringer 😂🙈 Tenkte ååå faen..

Er jo alltid to sider i en sak så klart, men har hatt dårlig erfaring med blant annet Avida før.. men Bank Norwegian var heldigvis smertefrie 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...