Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig startet i et ettårig vikariat og ble tilbudt en lønn som jeg er godt fornøyd med. Samtidig som jeg fikk tilbudet, ble jeg også informert om at jeg hadde mulighet til å reforhandle lønnen etter 6 måneder. Ble litt overrasket over dette, for jeg hadde ikke tenkt tanken en gang om at jeg kunne be om høyere lønn underveis i et så kort vikariat. Samtidig føler jeg nesten at jeg bør gjøre det siden det ble sagt så klart ifra om? Er det noen som har erfaringer med dette? Hva slår man i bordet med etter så kort tid og med så kort gjenværende tid?

Anonymkode: e99f9...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 30.000 i økning i de lokale forhandlingene. Begrunnet med at jeg hadde behandlet alle saker innenfor fristen, hadde vært med på flere store prosjekter og at jeg på grunn av dette var en stor bidragsyter til avdelingen både mtp saksmengde men også arbeidsmiljø osv. Litt ymse argumenter. Hadde fått mer om jeg ikke allerede hadde fått fast stilling med 90.000 i økning etter vikariatet var slutt. 

Selv om du har jobbet der kort, har du vel resultater å vise til? Hør med fagforeningen hvordan de andre i samme stilling og med samme bakgrunn som deg er lønnet, kanskje du ligger langt under?

Anonymkode: 6d493...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg fikk 30.000 i økning i de lokale forhandlingene. Begrunnet med at jeg hadde behandlet alle saker innenfor fristen, hadde vært med på flere store prosjekter og at jeg på grunn av dette var en stor bidragsyter til avdelingen både mtp saksmengde men også arbeidsmiljø osv. Litt ymse argumenter. Hadde fått mer om jeg ikke allerede hadde fått fast stilling med 90.000 i økning etter vikariatet var slutt. 

Selv om du har jobbet der kort, har du vel resultater å vise til? Hør med fagforeningen hvordan de andre i samme stilling og med samme bakgrunn som deg er lønnet, kanskje du ligger langt under?

Anonymkode: 6d493...dc2

Jeg har bare jobbet der et par uker, så foreløpig har jeg ingenting å vise til, hehe. Ifølge fagforeningen ligger jeg allerede noe over snittet. Men da kan jeg ha disse tingene som du nevner i bakhodet. 30.000 er jo ikke ingenting, så det hadde absolutt vært kjekt.

Anonymkode: e99f9...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...