Gjest Violetta Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Skulle kjøpe en billett på nettet fra Kystbussen og fikk opp melding flere ganger på rad at betalingen ble stoppet. Så gikk det endelig gjennom, jeg fikk billetten, men nå har de trukket beløpet to ganger! Dette var penger jeg hadde satt av til en viktig regning. Håper bare jeg får igjen pengene i morgen ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Kystbussen bruker å være veldig serviceinnstilte. Ta en telefon til dem å forklar hva som har skjedd (men en gang), så vil de nok tilbakebetale pengene.
Gjest Violetta Skrevet 6. oktober 2005 #3 Skrevet 6. oktober 2005 Har snakket med dem. Det var bare å smøre seg med tålmodighet. Pengene er "bare" reservert to ganger på kontoen og vil bli frigitt om en ukes tid. Synes ikke det er holdbart i det hele tatt!
Superlammet Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Det er slik det er å bestille fra internett. Det er ikke alltid det er selskapets skyld da det ikke alltid er dem som styrer med nettbetaling osv. Og at pengene vil bli frigitt om en ukes tid er heller ikke selskapets skyld, men Visa's ordninger som er slik (De oppdaterer saldoer osv en gang i uka som regel).
14062003 Skrevet 7. oktober 2005 #5 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg er enig med superlammet. Det er helt vanlig prosedyre når man bruker visa (på nettet).
skrue Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Ja, ikke mye å gjøre med det. Men: Det er her man kan skille klinten fra hveten. En bedrift som er helt avhenging av fornøyde kunder bør ha en prosedyre får å betale dette tilbake på forhånd slik at kunden ikke lider noen nød. Det er slikt som skaper godt omdømme og kunder som kommer tilbake.
Rannva Skrevet 7. oktober 2005 #7 Skrevet 7. oktober 2005 Det er slik det er å bestille fra internett. Det er ikke alltid det er selskapets skyld da det ikke alltid er dem som styrer med nettbetaling osv. Og at pengene vil bli frigitt om en ukes tid er heller ikke selskapets skyld, men Visa's ordninger som er slik (De oppdaterer saldoer osv en gang i uka som regel). ← Stemmer dette, men det går an å sende skriftlig bekreftelse (fax) f.eks til visa om at reserverte beløp skal frigis så raskt som mulig. Dette har jeg gjort et par ganger, og de er ganske så hjelpsomme. Alle forstår at noen ganger trenger man pengene sine raskere en om en uke.
Gjest Violetta Skrevet 7. oktober 2005 #8 Skrevet 7. oktober 2005 Det er slik det er å bestille fra internett. Det er ikke alltid det er selskapets skyld da det ikke alltid er dem som styrer med nettbetaling osv. Og at pengene vil bli frigitt om en ukes tid er heller ikke selskapets skyld, men Visa's ordninger som er slik (De oppdaterer saldoer osv en gang i uka som regel). ← For meg er det faktisk revnende likegyldig hvem sin skyld det er. Pengene mine er ikke på konto før en uke etter, og det er helt uholdbart. Med dagens elektronikk burde man kunne ha bedre rutiner. Så enkelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå