Gå til innhold

Nå som Donald Trump er nesten borte fra nyhetene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har folk igjen glemt at psykopater og narsissister fins. Vi som har nære pårørende med diagnosen sitter igjen alene med våre problemer. "Hva skal dere gjøre i juleferien?" Oppfølging; "Skal dere være med familien?" og "Hvorfor ikke???". Det verste jeg ser, når jeg leser om diagnosen psykopati, er "Er du kjæreste med en prykopat . Kom deg vekk!". Slike råd er ikke til hjelp for oss som har familierelasjoner som ikke kan brytes. Det kan være en bror, en far eller en bestemor. Da er det ikke bare å "komme seg vekk". Vi møter overgriperen igjen og igjen. Ofte er andre slektninger tilretteleggere for samværet med manipulatoren. Og for å komme tilbake til overskriften. Husker vi så "sjokkerte" folk var over oppførselen til den tidligere amerikanske presidenten? Nå er han borte fra rampelyset, og manipulatorene i de tusen familiene, de som er så heldig å ha relasjoner som man ikke kan slå opp med. Fedre, søstre eller sønner. De får ture fram som de er vant med. Borte fra alle vanlige menneskers oppmerksomhet. Verden er rar.

Anonymkode: 35432...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, man kan absolutt bryte sånne relasjoner også.

Anonymkode: 5d9c2...7e8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, man kan absolutt bryte sånne relasjoner også.

Anonymkode: 5d9c2...7e8

Vanskelig når hele slekta står klar og prøver å lokke deg inn igjen i "varmen". De later som de ikke forstår. Det blir for ubehagelig for dem. Skylden plasseres på ofrene, fordi vi holder oss unna besøk. Vi som var under pisken hele barndommen. Vi måtte holde ut i årevis. Da vi trakk oss unna, ble det noen ganger enda værre. Manipulatoren skrudde til. Det ble bråk. Vi har ikke lov til å snakke om dette. Vi kan ikke ha kontakt med slektninger som vi bryr oss om. Vi kan ikke si det til dem. Da blir vi tystere. Det var liksom bare Donald Trump i hele verden som hadde problemer. Ingen forstår at familien ved siden av kanskje har en av dem inne i stuen. Skal man bryte med psykopaten, så må man bryte med hele slekten som er under manipulatorens innflytelse. Da har man ikke mye familie igjen. Det føles vanskelig. Det er vanskelig å holde kontaktem med den øvrige familien. De blir stadig manipulert. Jeg tillater meg å sørge over dette, hver gang det dukker opp. Erkjennelsen er en tøff og langvarig prosess.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig når hele slekta står klar og prøver å lokke deg inn igjen i "varmen". De later som de ikke forstår. Det blir for ubehagelig for dem. Skylden plasseres på ofrene, fordi vi holder oss unna besøk. Vi som var under pisken hele barndommen. Vi måtte holde ut i årevis. Da vi trakk oss unna, ble det noen ganger enda værre. Manipulatoren skrudde til. Det ble bråk. Vi har ikke lov til å snakke om dette. Vi kan ikke ha kontakt med slektninger som vi bryr oss om. Vi kan ikke si det til dem. Da blir vi tystere. Det var liksom bare Donald Trump i hele verden som hadde problemer. Ingen forstår at familien ved siden av kanskje har en av dem inne i stuen. Skal man bryte med psykopaten, så må man bryte med hele slekten som er under manipulatorens innflytelse. Da har man ikke mye familie igjen. Det føles vanskelig. Det er vanskelig å holde kontaktem med den øvrige familien. De blir stadig manipulert. Jeg tillater meg å sørge over dette, hver gang det dukker opp. Erkjennelsen er en tøff og langvarig prosess.

Lytt til deg selv i stedet for familien din.

Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Lytt til deg selv i stedet for familien din.

Jeg har gjort dette lenge. Men jeg føler sorg, fordi jeg ikke kan ha kontakt med den nærmeste familien. Denne sorgen kommer opp igjen i alle høytidene, når jeg ser hvordan de lykkelige familiene oppsøker hverandre og har det fint. Dessuten er det tungt å være outsideren som ser fra avstand hvordan de som stadig er under manipulatorens innflytelse trekkes ned av dette spillet. Da ser jeg hvordan andre familiemedlemmer langsomt ødelegges. Tillater meg derfor å dele noe ord her inne. Jeg ønsker alle som kjenner seg igjen en fin høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...