Gå til innhold

Leser dere en bok om gangen, eller flere parallelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig på folks lesevaner :) 

Anonymkode: 91a48...092

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest flere parallelt, men om det er en som fanger interessen min veldig, leser jeg kun den og legger de andre på vent.

Hva med deg? :)

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har én bok på kindle'n og én lydbok som jeg hører på/leser parallelt. Pleide å ha mange bøker som jeg byttet på å lese, men det har jeg klart å slutte med. :P 

Skrevet
Spoiler

Bare en skjønnlitterær bok om gangen, men kan lese sakprosa samtidig. 

Anonymkode: d1a53...867

Skrevet

Leser gjerne 4-5 bøker samtidig. Må ha litt variasjon😊

Anonymkode: b6760...428

Skrevet

Jeg leser en bok om gangen. En sjelden gang legger jeg bort en bok jeg holder på med og begynner på en ny, men det er som oftest fordi jeg ikke orker lese den ferdig. 

Skrevet

Har gjerne flere bøker i parallell. Har egentlig alltid hatt det. 

Er kun hvis jeg fanges veldig av en bok at jeg tar den med "mellom ting". 

Har minst en bok under lesing på nattbordet. En digital på telefonen, og mange ganger en fysisk bok til lesing i kollektivtrafikken på vei til/fra jobb. 

Fag litteratur kommer i tillegg. 

Noen ganger blir bøker jeg leser litt "tunge", og da tar jeg gjerne et avbrekk og leser noe enkel romantikk før jeg leser videre. 

Skrevet

Jeg leser stort sett en bok om gangen, men kan gjerne ha 2 hvis den ene er fiction og den andre er sakprisa/fag/dokumentar e.l. 

Skrevet

En om gangen. Men er ikke sånn at jeg MÅ lese ferdig det jeg har begynt på. Jeg gir det 50-100 sider og er jeg ikke fenget innen det så leser jeg heller noe annet.

Skrevet

Har flere jeg leser parallelt alltid. Men hender ofte jeg leser en bok fra perm til perm uten å røre de andre så lenge da, om jeg liker den godt, den er spennende, den er lettlest, den er eneste jeg har med meg osv. 

Anonymkode: 522d6...56b

Skrevet

det varierer, mest en og en. 

flere bøker dersom jeg ikke blir oppslukt og helt fenget de første 100sidene. gode bøker som fenger/og drar meg inn i handlingen samt pageturnes leses alene. 

på hytta har jeg fysisk bok som kun leses der (leser da flere samtidig), men ellers låner jeg på bookbites på mobil/iPad. 

Skrevet
Moromor skrev (31 minutter siden):

En om gangen. Men er ikke sånn at jeg MÅ lese ferdig det jeg har begynt på. Jeg gir det 50-100 sider og er jeg ikke fenget innen det så leser jeg heller noe annet.

akkurat samme gjør jeg 😊

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet

En til to om gangen. Lettere å ta med en pocket på toget.

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Stort sett en om gangen. Før leste jeg flere samtidig, ble bare surr. 

Gjest Frankenstein1
Skrevet

Leser som regel én skjønnlitterær bok om gangen, men har også 1-2 faktabøker jeg leser samtidig.

Gjest Linerla88
Skrevet (endret)

Leser en bok om gangen. 🙂

Endret av Linerla88
Skrevet

Egentlig tenkte jeg først å svare at jeg leser en om gangen men på bordet ved siden av meg nå ligger det 7 bøker som jeg driver å leser🤣

Men når en bok fenger meg skillelig leser jeg den helt ferdig på en dag eller to da blir den aldri liggende 😊

Jeg har en slags greie med at jeg alltid leser ferdig bøker uavhengig om den er god eller ikke 🤪så da kan det fort bli noen hauger med bøker her og der.

Nå når det er sommer har jeg en stabel her ute også har jeg noen inne der jeg pleier å sitte om vinteren 😊har terasse med tak så jeg kan fort finne på å sitte her å lese med sovepose og ull fra topp til tå😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...