Gå til innhold

Mange sokker/ barfot diskusjoner her, hvor viktig er sokker for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det får meg til å undres om dette er noe som folk tenker på? 

Når du velger sokker for dagen, hvorfor valgte du det paret? Komfort? Utseende? Farge? Eller helt tilfeldig?

Selv velger jeg gjerne de som er mest komfortable av de som er rene og klare for bruk. Og alltid like, det vil si par. Får noia av ulike sokker. Men når jeg bruker to par velger jeg mye mer selektivt. Innerste par må vøre komfortabelt, ytterste par må være elastiske nok til å romme både foten og sokken som skal være under.  Ettersom jeg skriver dette skjønner jeg at jeg egentlig har et mye mer bevist forhold til sokker enn jeg har tenkt over...

Anonymkode: 010ca...2cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Eier bare sokker som er komfortable.... Parer de før de havner i skuffen... 

Anonymkode: 690de...984

• Liker 1
Skrevet

Og når bruker man to par? I fjellstøvler osv. bruker jeg alltid helt tynne ullsokker. I hverdagen ingen sokker eller ett par... 

Skrevet

Du skriver «sokker/barfot», det som er viktig for meg er at folk som kommer på besøk har på seg sokker. Driter i hvilke sokker, bare de ikke konmer barføtt, for det syns jeg er så uhygienisk.

Anonymkode: d294e...553

• Liker 2
Skrevet

Bruker ikke sokker, går uten hele året,med unntak av de ganger jeg bruker nylonstrømper eller strømpebukser som er veldig sjeldent.

Går uten strømper på besøk med den største selvfølge, har aldri tenkt tanken at det skulle være galt.

Har alltid rene og velstelte føtter.

• Liker 1
Skrevet

Viktig ❤️ 
sover med sokker på om nettene, egne sokker jeg bruker om natten. 😇

Anonymkode: 3425b...3b4

Skrevet

Sokker er viktig ja. Jeg er frysepinne så det å være varm på beina er utrolig viktig. Velger sokker etter hvor varmt eller kaldt det er og sover nesten alltid med sokker.

Jeg har aldri opplevd at folk har kommet på besøk med bare føtter, men så lenge de ikke hadde tatt dem opp i sofaen så hadde jeg ikke sagt noe på det.

Anonymkode: cc845...037

Skrevet

Bruker sokker hjemme det meste av året, og har alltid på sokker på besøk hos andre. De som kommer på besøk hos meg barføtt blir geleidet ned i et par vaskbare tøfler.

Anonymkode: c0e72...833

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De som kommer på besøk hos meg barføtt blir geleidet ned i et par vaskbare tøfler.

God idé😊

Skrevet
Jentegutt skrev (34 minutter siden):

Går uten strømper på besøk med den største selvfølge, har aldri tenkt tanken at det skulle være galt.

Det er mange som misliker at folk som kommer på besøk går inn med bare føtter, men tør ikke si fra til gjesten. Dette har vært et tema flere ganger her inne, og også i enkelte vennekretser av meg. Man har høy konsentrasjon av svettekjertler på føttene, svetten setter seg i skoene man går i, så blandes gammel og ny svette. Uhygienisk, og ekstra ekkelt om man setter føttene opp i sofa. 

• Liker 3
Skrevet

I Norge er det forskjellige sokker etter årstid, lave på sommer, høye og varme på vinter + ull midtvinters. I varmere land går jeg helst uten både sokker og sko om jeg kan, og hadde ikke reagert et sekund om noen kom barføtt. Her til lands er det liksom ulogisk å gå barføtt utenom midt på sommeren.

Anonymkode: 3b6ce...098

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er mange som misliker at folk som kommer på besøk går inn med bare føtter, men tør ikke si fra til gjesten. Dette har vært et tema flere ganger her inne, og også i enkelte vennekretser av meg. Man har høy konsentrasjon av svettekjertler på føttene, svetten setter seg i skoene man går i, så blandes gammel og ny svette. Uhygienisk, og ekstra ekkelt om man setter føttene opp i sofa. 

Ikke noe jeg tar stilling til, for meg er bare føtter helt naturlig, så får folk snakke og si hva de vil for meg 😁tåler de ikke mine nakne tær får de la være å be meg på besøk eller gi meg beskjed.Jeg har alltid rene og velpleide føtter.

• Liker 2
Skrevet
Jentegutt skrev (41 minutter siden):

Ikke noe jeg tar stilling til, for meg er bare føtter helt naturlig, så får folk snakke og si hva de vil for meg 😁tåler de ikke mine nakne tær får de la være å be meg på besøk eller gi meg beskjed.Jeg har alltid rene og velpleide føtter.

Ditt valg😉

• Liker 2
Skrevet

Jeg velger de som er reine.

Anonymkode: b3f5e...36b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ditt valg😉

Ja, er nok litt sær 😂😘

Skrevet

Av sokker har jeg bare svarte og hvite ankelsokker, hvilke jeg bruker kommer an på fargen på skoene. Når jeg kommer hjem så ryker sokkene av sammen med skoene, hater å ha på sokker hjemme

Anonymkode: faad1...735

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 23.16):

Hæ? Eier bare sokker som er komfortable.... Parer de før de havner i skuffen... 

95% av sokkene på markedet er ikke komfortable... 

Skrevet

Alle som går barbent, har dere skyhøye strømregninger for tiden? I år har jeg begynt med ullsokker alt i oktober for å spare strøm... Vanligvis trenger jeg ikke det før i desember. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kun like sokker, så de gangene jeg har på sokker er valget enkelt. Går helst uten. 

• Liker 1
Skrevet

Bambusviskose er nok det beste sokkematerialet, men jeg går helst uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...