Gå til innhold

Godta sølibat eller slå opp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet

Hei! Først og fremst så vil jeg bare oppdatere dere med at det er lagt en post om noe lignende tidligere. 

kort fortalt: samboer i over 4 år har ikke sexlyst, og da mener jeg ingenting! Vi har sex 1 i måneden hvis jeg er heldig. Vi er 22 og 23 år. Hun har bestemt seg for at hun vil ikke finne ut av det. Hun har ikke lyst ferdig med snakka. 

så hva gjør jeg. Er jo glad i jenta. Skal jeg gå i sølibat eller må vi faktisk slå opp? Å prøve å finne ut hvorfor er da ikke et alternativ for henne. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ferdig med deg men vil at du skal slå opp, er min første tanke

• Liker 11
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Da må du si det til henne, at du ikke kan leve i sølibat, selv om du er glad i henne. Enten så finner dere ut av det, eller så blir det slutt. 
Så enkelt og så vanskelig er det, beklageligvis. 

Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (18 minutter siden):

Hei! Først og fremst så vil jeg bare oppdatere dere med at det er lagt en post om noe lignende tidligere. 

kort fortalt: samboer i over 4 år har ikke sexlyst, og da mener jeg ingenting! Vi har sex 1 i måneden hvis jeg er heldig. Vi er 22 og 23 år. Hun har bestemt seg for at hun vil ikke finne ut av det. Hun har ikke lyst ferdig med snakka. 

så hva gjør jeg. Er jo glad i jenta. Skal jeg gå i sølibat eller må vi faktisk slå opp? Å prøve å finne ut hvorfor er da ikke et alternativ for henne. What to do?

Detver helt urealistisk at det skal skje noe radikalt med hennes sexlyst. Du må da velge om kjærligheten til henne eller sexen er viktigst for deg i fremtiden. Hvis sex er viktigst, bør du selvsagt avslutte.

Anonymkode: 1fe9b...f13

• Liker 3
Skrevet

Hun er enten ikke forelska eller hun har ikke særlig libido. Kom deg videre, mann. 

Anonymkode: 05242...243

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun er enten ikke forelska eller hun har ikke særlig libido. Kom deg videre, mann. 

Ja, eller det kan være pga hormonell prevensjon🤷‍♀️

• Liker 7
Skrevet
wandagirl skrev (32 minutter siden):

Hun trenger ikke hormonell prevensjon hvis de har sex 12 ganger i året 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Hun får sex et annet sted, la henne fortsette med det.

Anonymkode: 40979...7dc

• Liker 1
Skrevet

Hadde hun lyst på sex i begynnelsen? Hvis hun hadde det, betyr det dessverre at hun ikke har de riktige følelsene for deg lenger og at du har gått fra kjærestekategori til vennekategori. 

Det er uansett et veldig dårlig tegn at hun ikke vil jobbe med det, da høres det ut som at hun bare utsetter den endelige avslutningen. 

Du fortjener så utrolig mye bedre, Ts.

Anonymkode: 5da9c...100

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (55 minutter siden):

Det kritiske her, er ikke at hun har mistet lysten, men at hun ikke ønsker gjøre noe med det. 

Hvis jeg mistet lysten, ville jeg panisk gjort hva som helst for å lokke den tilbake. Ikke nødvendigvis for hennes skyld, men for min egen. 

Hun ser ikke sex som del av sin identitet, og da hjelper det ikke nødvendigvis at hun slutter på pillen. Hun vil bare oppleve lysten som plagsom.

• Liker 6
Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (8 timer siden):

Er hun ikke samarbeidsvillig må du bare komme deg bort fra dette forholdet.

Det blir ikke bedre, og du kan ikke leve resten av livet på denne måten.

• Liker 3
Skrevet

Har hun opplevd overgrep eller noe slikt, så kan det ligge i grunnen for at hun ikke vil.  Slikt sitter jo gjerne i

Anonymkode: 415de...83e

Skrevet

Da gjør du det slutt. Dere er jo mer soM venner fra hennes side. 

Anonymkode: a9b54...7a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har hun opplevd overgrep eller noe slikt, så kan det ligge i grunnen for at hun ikke vil.  Slikt sitter jo gjerne i

Anonymkode: 415de...83e

Det er likevel hennes ansvar å søke hjelp og å være åpen overfor kjæresten. 

• Liker 4
Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (9 timer siden):

Jeg er i begynnelsen av førti årene. Min mann er på samme alder. Her er det han som har det på samme måte som hun du er med. Jeg kan si såpass, at dersom dere har slike problemer så tidlig, vil det ikke bli bedre. Jeg har levd uten sex i snart 6 år. Han har tatt det valget for oss begge, føler jeg. Han ønsker ikke å gjøre noe med sin lyst eller behov for sex. For min del har jeg bare gitt opp egen seksualitet. Det er en sorg jeg må leve med. Oppfordrer deg som er så ung, å gå noen runder med deg selv og se om sex er noe du kan klare å gi opp resten av livet. For hun vil ikke endre seg og da er det du som må innfinne deg eller gå.

Anonymkode: fbb78...f43

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er i begynnelsen av førti årene. Min mann er på samme alder. Her er det han som har det på samme måte som hun du er med. Jeg kan si såpass, at dersom dere har slike problemer så tidlig, vil det ikke bli bedre. Jeg har levd uten sex i snart 6 år. Han har tatt det valget for oss begge, føler jeg. Han ønsker ikke å gjøre noe med sin lyst eller behov for sex. For min del har jeg bare gitt opp egen seksualitet. Det er en sorg jeg må leve med. Oppfordrer deg som er så ung, å gå noen runder med deg selv og se om sex er noe du kan klare å gi opp resten av livet. For hun vil ikke endre seg og da er det du som må innfinne deg eller gå.

Hvorfor går ikke du eller finner en elsker eller åpner forholdet?

• Liker 3
Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (9 timer siden):

Hvordan var det i begynnelsen?

Er hun syk på noen måte foreksempel psykisk?

Det virker ikke som hun har tenningsmønster som er kombatibelt med ditt, hvordan har hun vært med andre?

Om hun ikke vil jobbe med forholdet så må du gå.

Eller kaste henne ut.

Skrevet

Har hun tidligere hatt sexlyst? 

Har hun endret prevensjonsmiddel eller har hun diagnoser som kan påvirke hormonnivået i kroppen? 

Har hun opplevd traumer tidligere som hun ikke har jobbet seg gjennom? 

Anonymkode: 795a7...ebd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

[…]

For min del har jeg bare gitt opp egen seksualitet. Det er en sorg jeg må leve med.

[…]

Du gjør jo selvsagt som du vil. Men jeg håper du innser at du ikke trenger å ha det slik?

Mannen din har ikke "krav" på at du skal leve i sølibat.

Skrevet

Hvis forholdet hadde vært varmt og kjærlig, og jeg visste typen elsket meg, så kunne jeg nok tilfredsstilt meg selv. Tror jeg. Jeg er neimen ikke sikker.
Vet ikke hvordan jeg hadde følt det etter noen måneder uten 😨

Anonymkode: 6c706...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...