AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Kort fortalt: Snakket med denne gutten i en god periode, møtes og har samleie. Og blir selvfølgelig gravid, jeg fortelle dette til han og han starte og ta helt avstand. Når er jeg gravid og har null kontakt med han.. Hva gjør jeg? det her er jo utrolig sårende. Føler jeg har mast nok på han nå og han virker til å ikke bry seg litt engang.. Han var snill og brydde seg om meg før dette skjedde.. Anonymkode: 63244...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Tja, det mest fornuftige ville vel vært å avbryte svangerskapet og heller få et barn med en trofast og stødig partner. Med mindre du er langt oppi 30-åra, da kan det være vanskelig å finne en god partner før det er for seint. Anonymkode: 14eab...b8f 25
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, det mest fornuftige ville vel vært å avbryte svangerskapet og heller få et barn med en trofast og stødig partner. Med mindre du er langt oppi 30-åra, da kan det være vanskelig å finne en god partner før det er for seint. Anonymkode: 14eab...b8f er 19… Anonymkode: 63244...b7d
Leonora8 Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): er 19… Anonymkode: 63244...b7d Da er det lureste å ta abort og avbryte all kontakt med den andre parten. Reagerer han på denne måten er han ikke verdi deg uansett 27
Kenelz Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Ikke noe du selv får gjort med. Kos deg med graviditeten og forhør deg med helsestasjonen! Du er IKKE alene om det, og han slipper ikke unna. Han blir nødt til å betale barnebidrag om han vil det eller ikke. Han feiger seg ut nå, men blir nok å kontakte deg igjen. Vet om flere som har vært borti din situasjon og har klart seg utmerket! Flere har også fått andre partnere som elsker barna. 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Kenelz skrev (Akkurat nå): Ikke noe du selv får gjort med. Kos deg med graviditeten og forhør deg med helsestasjonen! Du er IKKE alene om det, og han slipper ikke unna. Han blir nødt til å betale barnebidrag om han vil det eller ikke. Han feiger seg ut nå, men blir nok å kontakte deg igjen. Vet om flere som har vært borti din situasjon og har klart seg utmerket! Flere har også fått andre partnere som elsker barna. men burde jeg si noe mer til han? han har gjort det veldig klart at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre..:( Anonymkode: 63244...b7d
Kenelz Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Legger til at jeg personlig hadde ikke tatt abort av den grunn. Du bestemmer det helt selv og du må for guds skyld ikke ta abort om du ikke er 150% sikker. 2
Kenelz Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: men burde jeg si noe mer til han? han har gjort det veldig klart at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre..:( Anonymkode: 63244...b7d Om han allerede vet om gravidteten så hadde jeg bare latt han være. Gi han rom til å tenke og puste, og enn så lenge fokuserer du bare på deg og babyen i magen din! Han er sikkert bare skremt og feige gutter gjømmer seg så fort ting virker litt skummelt. Har du noen å snakke med? 3
Vimsepims Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 Om du velger å beholde så kan du jo informere han om det og at du ikke forventer at han skal stille opp men at han er velkommen til å bli kjent med den lille dersom han skulle ønske det. Dersom du velger det bort så ville jeg bare gitt f i ham. La han sitte der å lure rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kort fortalt: Snakket med denne gutten i en god periode, møtes og har samleie. Og blir selvfølgelig gravid, jeg fortelle dette til han og han starte og ta helt avstand. Når er jeg gravid og har null kontakt med han.. Hva gjør jeg? det her er jo utrolig sårende. Føler jeg har mast nok på han nå og han virker til å ikke bry seg litt engang.. Han var snill og brydde seg om meg før dette skjedde.. Anonymkode: 63244...b7d Vil du ha barnet? Kan hende det er en veldig nydelig jente eller gutt som ligger og vokser inni der. Det er helt fantastisk å bli mamma, angrer så på at jeg ikke starta tidligere så jeg kunne fått mange barn. Jeg innså for sent hvor magisk det var, og rakk bare ett barn. Men heldigvis fikk jeg oppleve det, kan bare love deg at det er helt fantastisk. Jeg er i et forhold, men mannen jobber svært mye. Har nærmest vært alenemor, og vet du hva? Det har gått helt fint. Tøft til tider, beintøft, men ikke noe man ikke klarer. ( Så sant man ikke får noen reelle plager som fødselsdepresjon og sånt noe) . Jeg tror du klarer dette. Mye hjelp å få også, ulike støtteordninger, helsestasjon, kanskje familie? Synes du skal få dette barnet jeg! Virkelig. Anonymkode: da30a...f2e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg må si jeg synes det er dårlig gjort at flere her prøver å guilt trippe en jente på 19 år som såvidt har blitt myndig til å beholde en unge. Jeg anbefaler deg og ta en prat med amathea hvis du ikke har bestemt deg enda. Hvis du bestemmer deg for å avbryte hadde jeg bare droppa å ta noe mer kontakt med han. Anonymkode: 90f86...344 44
Ulven Skrevet 26. oktober 2021 #12 Skrevet 26. oktober 2021 Du har informert ham om graviditeten, da er det egentlig ikke så mye mer du får gjort før han evnt selv ønsker å ta kontakt. Du kan dessverre ikke tvinge han til å være far, men velger du å beholde barnet, er han selvfølgelig pliktig til å delta i den økonomiske oppfostringen av barnet. Nå skriver du ikke om du har tatt et valg, er forbi abortgrensen, eller om du fremdeles er usikker, men som en tidligere ung mor selv, så vil jeg anbefale deg å tenke grundig igjennom valget, og evnt ta kontakt med samtaleinstanser som kan hjelpe deg å ta et gjennomtenkt valg. 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Skrevet 26. oktober 2021 Skal nå sies at jeg selv har hatt et forhold i over fire år, er 21 og venter mitt andre barn… MEN. Jeg ble gravid først når jeg selv var 19, og var veldig klar for rollen. Både jeg og samboeren min har hatt en nøye samtale om dette her siden vi ble en ting - fordi risikoen er jo der.. nå er våres ståsted to helt forskjellige ting, men jeg vil bare si - dette her kommer til å gå helt fint! Enten ene eller andre veien! Ville forhørt meg med Amathea, og kanskje kontaktet jordmor hvor du evt sier du er usikker på situasjonen og hva du bør gjøre. De er gode støttespillere! Når det er sagt, så er du ikke den første eller siste som opplever det her! Det er ingen krise, og livet ditt er ikke over. Hvis du føler deg klar for et svangerskap og rollen som mamma, så kjør på! Mulig det blir noe trangere økonomisk, men når man har barn så har man krav på litt forskjellig støtte - så det er ikke egentlig noe problem. Utstyr koster jo, men Borge blir flinkere og flinkere til p bruke Finn og diverse for salg, og det er et hav av utvalg der! Selv kjøpte vi alt brukt utenom bilstol, men nå ser ikke vi poenget i å kjøpe alt nytt i utgangspunktet da! Det er heller ikkenoe problem å ta med seg barnet på ting med venner ellernoe(selvsagt uten alkohol, men det sier jo seg selv) - selv har jeg med meg barnet mitt på «alt», med alle. Blir nok noen slitne dager, lange netter og en del frustrasjon - men jeg lover deg at det er ganske kos også! Og det går bra med de absolutt aller fleste, både med og uten partner! Men hvis du IKKE føler deg klar, da er det også helt greit! Du har hele livet ditt på deg, og statistisk sett ganske mange gode år med fruktbarhet igjen. Og du skal ikke føle på noe dårlig samvittighet, eller føle deg dårlig for å ha fjernet dette vesenet. Kvinner gjør det hele tiden verden over, og det er en fin ting vi kvinner i Norge (enda) kan bestemme selv over egen kropp! når det kommer til han kødden, så hadde jeg ikke inkludert han på noe i det hele tatt. Jeg hadde ikke sagt at jeg beholdt, jeg hadde ikke sagt at jeg fjerna - han har helt klart og tydelig vist at han ikke er verdt en tanke! Man setter ikke igjen en stakkars jente som har blitt «uheldig» gravid sånn… når man går inn for å pule, så får man faen meg ta risken også. Det kan virke som at du/dere har brukt prevensjon, og da har dere egentlig gjort det dere kan.. nei, slike smågutter er det bare trist å se! gjør det som føles riktig for deg, kontakt jordmor og/eller amathea for evt råd. Jeg har ihvertfall trua uansett hva du skulle velge. Anonymkode: c2fe2...c3b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Skrevet 26. oktober 2021 Du kommer til å få en del penger når du får barn alene. Engangsstønad, barnetrygd, farsbidrag, enslig forsørger stønad, hvis du i tillegg holder barnet hjemme og ikke setter det i barnehage så får du en del tusen på det og. Blir vinn vinn. Også får du kjærlighet fra et lite menneske Anonymkode: eaec8...96b 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg må si jeg synes det er dårlig gjort at flere her prøver å guilt trippe en jente på 19 år som såvidt har blitt myndig til å beholde en unge. Jeg anbefaler deg og ta en prat med amathea hvis du ikke har bestemt deg enda. Hvis du bestemmer deg for å avbryte hadde jeg bare droppa å ta noe mer kontakt med han. Anonymkode: 90f86...344 Enig, men verdt å huske på at Amathea ikke er en nøytral organisasjon. De skjuler det ganske godt, men i bunn og grunn er de mot abort. Tidligere het Amathea "Alternativ til Abort i Norge". Anonymkode: 14eab...b8f 9
Lorieen Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Tenk deg godt om. Hva vil du gjøre? Om du beholder barnet, må du forholde deg til denne fyren resten av livet omtrent. Om du tar abort, blir du mest sannsynlig å gå igjennom en trist og vond prosess uten noe støtte fra barnefar. Uansett, det er ditt valg og ingen andre kan bestemme det for deg. Har du noen du stoler på som du kan snakke med? En god venninne, mora di, andre du stoler på? Jeg tok en abort da jeg var 18. Fikk barn da jeg var 20 (samme barnefar). Han har aldri stilt opp med noe som helst, eller hatt samvær. Å få barn alene er ikke enkelt, men det finnes støtteordninger. Det blir tøft uansett hva du velger, men bare du kan ta vite hva som er det riktige valget for deg. Sender deg en klem. ❤️ Endret 27. oktober 2021 av Lorieen 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 Plis ta abort, du er så ung og kan vente 10 år med barn. Og da få barn med en flott fyr som er en ordentlig pappa for barnet. Anonymkode: 9d834...150 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Plis ta abort, du er så ung og kan vente 10 år med barn. Og da få barn med en flott fyr som er en ordentlig pappa for barnet. Anonymkode: 9d834...150 Dette, det hadde klart vært min løsning i din situasjon. Anonymkode: 508c7...2cb 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 Hva nå? Du tar selvsagt abort. Anonymkode: 6b879...2c5 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må si jeg synes det er dårlig gjort at flere her prøver å guilt trippe en jente på 19 år som såvidt har blitt myndig til å beholde en unge. Jeg anbefaler deg og ta en prat med amathea hvis du ikke har bestemt deg enda. Hvis du bestemmer deg for å avbryte hadde jeg bare droppa å ta noe mer kontakt med han. Anonymkode: 90f86...344 Kunne ikke vært mer enig, blir provosert! TS, uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til. Men om du velger å beholde kan du ikke regne med at barnefar kommer til å engasjere seg på noe punkt, dessverre. Da jeg var 19 var det ikke noe verre jeg kunne tenke meg enn å få barn, det var jo så mye mer jeg ville gjøre i livet før jeg ble ansvarlig for noen andre. Det er kanskje sånn han tenker? Anonymkode: 1c889...d3d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå