AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Er det vits, i nyfødtstørrelse eller litt større? Eller bør jeg heller strikke en i større størrelse som passer babyen på høsten igjen? Hva slags strikk ville dere strikket til nyfødt på våren? Anonymkode: 9e798...d2a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har sommerbaby, og vi har brukt strikkedress hele tiden. Det er så godt for baby, og sp bruker du jo ul etter årstiden..😅 Anonymkode: 9566b...2f3 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Vi brukte strikkejakke og -bukse en del til vår marsbaby. Fikk et hentesett som vi kunne bruke i et par uker. Anonymkode: a9dfc...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Forresten, hvor bor du? Vi bor i Trøndelag og her kan det være knallfint i april og så snø igjen i mai, så strikk er fint også på våren. Anonymkode: a9dfc...1cb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har junibaby og har ikke brukt noe som helst strikk før nå, og nå trenger han str 74 så alt vi fikk av strikk i gave er altfor smått 😆 Til mars-baby kan du jo fint strikke et lite nyfødtsett for gøy, men det vil være mye mer nyttig med strikk som kan brukes fra 9mnd-12mnd. Hentesett nyfødtstørrelse vokser de fort i fra og veldig mange er jo mest inne i starten og har ikke behov for så mye ytterklær Anonymkode: 53a62...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Sunday Suit eller Ankers Drakt er tynne dresser som er ypperlig til vårbaby. Str 1-2 mnd vil også passe fra nyfødt med all sannsynlighet, og strikker du den litt lengre i beina og armene kan den helt sikkert brukes litt lengre også! Ellers er sikkert str 6 mnd gulle godt! Anonymkode: 2233d...b0d
Gjest Chroma Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har marsbarn og brukte mye ull den første tiden. Bor på Vestlandet. Tynne heldresser og tynne luer er jo helt supert til et marsbarn. Det er også tynne tepper.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Sunday Suit eller Ankers Drakt er tynne dresser som er ypperlig til vårbaby. Str 1-2 mnd vil også passe fra nyfødt med all sannsynlighet, og strikker du den litt lengre i beina og armene kan den helt sikkert brukes litt lengre også! Ellers er sikkert str 6 mnd gulle godt! Anonymkode: 2233d...b0d 6 mnd til marsbaby ville jeg ikke satset på, strikk da heller 9mnd. Til mine to har klær i str 6 mnd passet fra 4-6 mnd med første sommvar helt på gjennomsnittet og 3-4 mnd til andre som var stor. Anonymkode: 53a62...ad9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 6 mnd til marsbaby ville jeg ikke satset på, strikk da heller 9mnd. Til mine to har klær i str 6 mnd passet fra 4-6 mnd med første sommvar helt på gjennomsnittet og 3-4 mnd til andre som var stor. Anonymkode: 53a62...ad9 Det kommer vel helt an på babyen sikkert. 9 mnd funker nok godt det også. Anonymkode: 2233d...b0d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Ville strikket bukse og jakke i stedet for heldress, litt mer fleksibelt når det begynner å bli varmere (og enklere ved bleieskift). Og så ville jeg strikket noen skikkelig fine babytepper 😊 Anonymkode: f8f68...e44 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå