Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål om å få jobb i forsvaret. Er det noen her som jobber der i dag eller har jobbet der tidligere?

Anonymkode: 50208...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 30dc9...aeb

Skrevet

Mannen min gjør. Hva lurer du på?

Anonymkode: ee5c7...d63

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min gjør. Hva lurer du på?

Anonymkode: ee5c7...d63

Jeg lurer på om det er mulig å få en jobb innenfor Imint dersom man har hatt en manisk episode, og muligens bipolar lidelse. Dette er et felt som krever høyeste sikkerhetsklarering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om det er mulig å få en jobb innenfor Imint dersom man har hatt en manisk episode, og muligens bipolar lidelse. Dette er et felt som krever høyeste sikkerhetsklarering.

Nei 

Anonymkode: 2f81b...d46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har jobbet i Forsvaret, og svaret på det er avhengig av om du er diagnosert eller ikke. 

Er du diagnosert så tror jeg sjansen for det er veldig små. Er du ikke diagnosert så går det sikkert fint å få jobb, men jeg anbefaler deg ikke å jobbe innenfor dette med en bipolar lidelse.

Anonymkode: 0dbf4...d28

• Liker 3
Skrevet

Nei har du en bipolar lidelse kan du ikke jobbe i forsvaret desverre. Du må være klar hele tiden og i beredskap. 

Anonymkode: f3698...9b4

Skrevet

Typen min er i TMBN, han sier at hvis man har bipolar/psykisk lidelse så blir man dimmet med en gang. En bipolar person skal ikke holde et skarpt våpen! 

Anonymkode: 455d8...096

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Sånn jeg forstår det gjøres det ingen unntak av denne regelen, selv om det er snakk om en jobb der man sitter på kontoret?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Typen min er i TMBN, han sier at hvis man har bipolar/psykisk lidelse så blir man dimmet med en gang. En bipolar person skal ikke holde et skarpt våpen! 

Anonymkode: 455d8...096

TMBN er ikke det samme som en sivil stilling i Forsvaret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Sånn jeg forstår det gjøres det ingen unntak av denne regelen, selv om det er snakk om en jobb der man sitter på kontoret?

Krav til høyeste sikkerhetsklarering ser ikke mellom fingrene og forskjellsbehandler noen, nei. Helt uavhengig av stilling. 

Verden er full av kandidater som ville bestått sikkerhetsklareringen med glans, og stillingene er ofte svært ettertraktet. Ingen grunn til å se mellom fingrene heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du skal fortsatt sikkerhetsklareres og da kan du ikke ha en slik diagnose. Dette er for å beskytte rikets sikkerhet. Er selv bipolar og hatt et ønske om å jobbe i saniteten i forsvaret(er sykepleier) men det forblir en fjern drøm. Er bare glad jeg har en jobb egentlig. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei du skal fortsatt sikkerhetsklareres og da kan du ikke ha en slik diagnose. Dette er for å beskytte rikets sikkerhet. Er selv bipolar og hatt et ønske om å jobbe i saniteten i forsvaret(er sykepleier) men det forblir en fjern drøm. Er bare glad jeg har en jobb egentlig. 

Skjønner, takk for svar. Da forblir det en drøm for meg også. Veldig kjedelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å trøste deg.... Forsvaret høres mer spennende og forlokkende ut fra yttersiden enn hva det i virkeligheten er. Til syvende og sist så er det en vanlig arbeidsplass med sine rutiner, sine problemer og sine fordeler som alle andre arbeidsplasser. Det er en del turnover i Forsvaret nettopp fordi det høres så spennende og forlokkende ut fra yttersiden, men når du har kommet inn og slått deg til ro så savner man gjerne det gamle man hadde eller har større ambisjoner i livet enn å jobbe bak "lukkede gardiner" med det samme år etter år. 

Jeg har, som nevnt tidligere, jobbet i Forsvaret. Men ikke nå lenger. Det er det en grunn til. 

Så ikke gråt over noe du gjerne tror er bedre enn det det er. Prøv heller å se om du finner deg noe du vet hva er, som du virkelig vil jobbe med og i en arbeidsplass du virkelig ønsker å jobbe i. Du tror gjerne dette om Forsvaret, de fleste tror det, men fakta er at du vet ikke, du antar bare, og jeg tror sannsynligheten er stor for at antakelsene er feil. 

Finn en jobb på dine premisser! :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja sånn er det desverre. Mannen min jobber i forsvaret så får leve litt gjennom han 😅 lykke til med å finne din plass. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For å trøste deg.... Forsvaret høres mer spennende og forlokkende ut fra yttersiden enn hva det i virkeligheten er. Til syvende og sist så er det en vanlig arbeidsplass med sine rutiner, sine problemer og sine fordeler som alle andre arbeidsplasser. Det er en del turnover i Forsvaret nettopp fordi det høres så spennende og forlokkende ut fra yttersiden, men når du har kommet inn og slått deg til ro så savner man gjerne det gamle man hadde eller har større ambisjoner i livet enn å jobbe bak "lukkede gardiner" med det samme år etter år. 

Jeg har, som nevnt tidligere, jobbet i Forsvaret. Men ikke nå lenger. Det er det en grunn til. 

Så ikke gråt over noe du gjerne tror er bedre enn det det er. Prøv heller å se om du finner deg noe du vet hva er, som du virkelig vil jobbe med og i en arbeidsplass du virkelig ønsker å jobbe i. Du tror gjerne dette om Forsvaret, de fleste tror det, men fakta er at du vet ikke, du antar bare, og jeg tror sannsynligheten er stor for at antakelsene er feil. 

Finn en jobb på dine premisser! :) 

Dette. Jeg har en kompis som jobber i forsvaret, og lønnen og arbeidsvilkårene er helt elendige. Men etter mange år sliter han med å komme seg ut av det og finne seg en «vanlig» jobb. 

Anonymkode: eda62...4d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. Jeg har en kompis som jobber i forsvaret, og lønnen og arbeidsvilkårene er helt elendige. Men etter mange år sliter han med å komme seg ut av det og finne seg en «vanlig» jobb. 

Anonymkode: eda62...4d4

Jepp. Det høres kjent ut. Et kjent problem. Rett og slett fordi du kommer ut derifra med en "tom" CV fordi alt du gjør og har i Forsvaret er hemmelighetsstemplet, og kan derfor ikke fylles inn i en offentlig CV. Ikke kan du skryte av noe, ikke kan du utbrodere om erfaringen du har og ikke kan du si hvilken kompetanse du innehar. Og attesten er ørkentom for informasjon i tillegg. Det er mer en bekreftelse over at du har jobbet i Forsvaret, og ikke en attest. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...