AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg er singel og barnløs, nå nærmer jula seg igjen. Hvert år har jeg feiret med familien min, har foreldre og søsken med barn, godt forhold til alle. Men jeg synes jula er slitsom pga av alt styret med tantebarna. Jeg har 4 tantebarn i alderen 2-9. Hvert år tilbringer jeg hele juleferien med familien og synes det et hyggelig, men mest slitsomt pga ungene. Jeg som er singel og barnløs må innordne meg andres regler, leggetider og blir brukt mye som barnevakt og avlaster i juleferien. I år har jeg lyst til å reise vekk, og koble helt ut de dagene jeg har juleferie. Har lyst til å gjøre noe helt annet. Reise til sydlige strøk og bare nyte livet, mens jeg enda kan. Men vet ikke om jeg tørr, er redd for at mine foreldre og søsken blir skuffet og lei seg. Samtidig synes jeg at jeg fortjener å slappe av i jula og gjøre som jeg vil. Hva hadde dere gjort? Må understreke at vi har alle et godt forhold til hverandre, så jeg har ingen legitime grunner Anonymkode: 2e97d...f64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har flere år løyet på meg reiseplaner, for så å kose meg alene hjemme med pinnekjøtt, pus, gaver og alt jeg forbinder med jula. Anonymkode: 50c7d...c69 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. oktober 2021 #3 Del Skrevet 26. oktober 2021 Du har ikke barn og heller ingen forpliktelser, så jeg synes du skal gjøre akkurat det du har lyst til. 😄 Det er bare å si at dette året skal du på tur, enkelt og greit. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Del Skrevet 26. oktober 2021 DET syns jeg du skal unne deg! Jeg har samboer, men han feirer alltid med sine og jeg feirer alltid med min storfamilie. Kjenner på akkurat det samme som deg, litt sliten og lei av å være tante i julen. Føler meg også litt utilpass i og med at alle andre er så etablerte og jeg blir litt sånn «raringen». Om familien din blir skuffet tror jeg likevel de kommer til å forstå, de vil nok være mest opptatt av ditt ve og vel, uttrykke bekymring for at du feirer jul alene osv. går nok helt fint! Anonymkode: 5e6ed...acd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg gjorde det, hadde reisefølge ( kjæreste) og dro avgårde 3 uker. Ingen sure miner og veldig gøy og annerledes å være i varmen i jula. Anonymkode: 8ed9b...7f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg er i samme situasjon, og om jeg hadde hatt råd hadde jeg reist bort😊 Har lyst til å lyve om at jeg må jobbe i julen, og kose meg alene hjemme😅 Anonymkode: b7b0b...90a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Del Skrevet 26. oktober 2021 Bare reis ✈️ Fins ingenting bedre enn å være borte i jula. Spesielt til varmere strøk! Har ikke feiret jul i Norge på snart 10år Anonymkode: 08145...15a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Del Skrevet 26. oktober 2021 Vet at Carpe Diem skal ha singeltur til Marokko. Anbefales på det varmeste. Ellers ville jeg anbefale jul på et høyfjellshotell. Anonymkode: dcd8e...ca1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 26. oktober 2021 #9 Del Skrevet 26. oktober 2021 Du kan vel gjøre begge deler? Tilbringe noen dager med familien og så reise bort i noen dager? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Del Skrevet 26. oktober 2021 Kjære ts, reis og kos deg! Forklar til familien at du har hatt det fint sammen med dem i jula, men nå har du lyst til å prøve noe nytt. Siden du er i en annen livssituasjon enn dem, har du lenge tenkt på å bruke juleferien til en avslappende reise hvor du bare pleier deg selv. Og nå føler du tiden er inne for det. God tur og god jul ❤️ Anonymkode: a1a3b...380 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Del Skrevet 26. oktober 2021 mannor skrev (2 minutter siden): Du kan vel gjøre begge deler? Tilbringe noen dager med familien og så reise bort i noen dager? Hvorfor det, når ts helst vil være alene? Familie kan man treffe ellers i året (eller ikke, om man foretrekker det). Anonymkode: a1a3b...380 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #12 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hadde feiret julaften med familien og resten alene. Barnevakt og avlaster hadde jeg takket nei til. Anonymkode: 4cfd3...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 26. oktober 2021 #13 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor det, når ts helst vil være alene? Familie kan man treffe ellers i året (eller ikke, om man foretrekker det). Anonymkode: a1a3b...380 Bare et forslag ettersom hun tydeligvis er i tvil om hva hun skal gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er singel og barnløs, nå nærmer jula seg igjen. Hvert år har jeg feiret med familien min, har foreldre og søsken med barn, godt forhold til alle. Men jeg synes jula er slitsom pga av alt styret med tantebarna. Jeg har 4 tantebarn i alderen 2-9. Hvert år tilbringer jeg hele juleferien med familien og synes det et hyggelig, men mest slitsomt pga ungene. Jeg som er singel og barnløs må innordne meg andres regler, leggetider og blir brukt mye som barnevakt og avlaster i juleferien. I år har jeg lyst til å reise vekk, og koble helt ut de dagene jeg har juleferie. Har lyst til å gjøre noe helt annet. Reise til sydlige strøk og bare nyte livet, mens jeg enda kan. Men vet ikke om jeg tørr, er redd for at mine foreldre og søsken blir skuffet og lei seg. Samtidig synes jeg at jeg fortjener å slappe av i jula og gjøre som jeg vil. Hva hadde dere gjort? Må understreke at vi har alle et godt forhold til hverandre, så jeg har ingen legitime grunner Anonymkode: 2e97d...f64 Du er voksen , har ikke barn og blr nyte det når du kan. Om du vil reise vekk i julen er opp til deg. Kos deg! Anonymkode: 7da3c...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 26. oktober 2021 #15 Del Skrevet 26. oktober 2021 Men tenk så frekt gjort av dem å bli sur fordi du vil gjøre noe spennende og deilig for deg selv! Hva ville det sagt om dem, om de ikke evner å glede seg på dine vegne? Du trenger ingen annen grunn enn at du tenkte det hadde vært digg, kult, deilig, spennende. Gå for det! Fikk lyst til å gjøre det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #16 Del Skrevet 27. oktober 2021 Bestill deg tur og si til familien at i år har du lyst til å gjøre noe helt annerledes og reise bort i jula, skyld på covid og si at du har sittet så mye hjemme det siste året, eller noe. Kanskje blir de litt skuffa noen sekunder, men de overlever, og det er jo ikke som at noen blir sittende alene i jula fordi du reiser bort. Så kan du ta en annnehver jul løsning i fremtiden, og sett litt mer grenser for deg selv. Anonymkode: bce36...b0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #17 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er singel og barnløs, nå nærmer jula seg igjen. Hvert år har jeg feiret med familien min, har foreldre og søsken med barn, godt forhold til alle. Men jeg synes jula er slitsom pga av alt styret med tantebarna. Jeg har 4 tantebarn i alderen 2-9. Hvert år tilbringer jeg hele juleferien med familien og synes det et hyggelig, men mest slitsomt pga ungene. Jeg som er singel og barnløs må innordne meg andres regler, leggetider og blir brukt mye som barnevakt og avlaster i juleferien. I år har jeg lyst til å reise vekk, og koble helt ut de dagene jeg har juleferie. Har lyst til å gjøre noe helt annet. Reise til sydlige strøk og bare nyte livet, mens jeg enda kan. Men vet ikke om jeg tørr, er redd for at mine foreldre og søsken blir skuffet og lei seg. Samtidig synes jeg at jeg fortjener å slappe av i jula og gjøre som jeg vil. Hva hadde dere gjort? Må understreke at vi har alle et godt forhold til hverandre, så jeg har ingen legitime grunner Anonymkode: 2e97d...f64 Gjør som meg, har booket granka i jula og informert om det. Ingen dør av den grunn! Herregud det skal bli hærlig ☀️☀️ Anonymkode: baf6e...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #18 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er singel og barnløs, nå nærmer jula seg igjen. Hvert år har jeg feiret med familien min, har foreldre og søsken med barn, godt forhold til alle. Men jeg synes jula er slitsom pga av alt styret med tantebarna. Jeg har 4 tantebarn i alderen 2-9. Hvert år tilbringer jeg hele juleferien med familien og synes det et hyggelig, men mest slitsomt pga ungene. Jeg som er singel og barnløs må innordne meg andres regler, leggetider og blir brukt mye som barnevakt og avlaster i juleferien. I år har jeg lyst til å reise vekk, og koble helt ut de dagene jeg har juleferie. Har lyst til å gjøre noe helt annet. Reise til sydlige strøk og bare nyte livet, mens jeg enda kan. Men vet ikke om jeg tørr, er redd for at mine foreldre og søsken blir skuffet og lei seg. Samtidig synes jeg at jeg fortjener å slappe av i jula og gjøre som jeg vil. Hva hadde dere gjort? Må understreke at vi har alle et godt forhold til hverandre, så jeg har ingen legitime grunner Anonymkode: 2e97d...f64 Tror du blir mer ensom om du reiser bort. Anonymkode: 3972b...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 27. oktober 2021 #19 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hvis du sier til familien din at du tenker på dette tror du reaksjonen vil være "men hva med oss" eller "så fint for deg" ? ? I min familie er "fint for deg" vår måte å støtte hverandre på selv om vi ikke alltid er enig i valget, det handler om å ønske det beste for de man er glad i tenker jeg - dra på tur og kos deg. Finn et sted du vil kunne nyte alene og prøv. Er det ikke noen suksess trenger du ikke gjøre det igjen liksom, da har du i allefall testet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #20 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er singel og barnløs, nå nærmer jula seg igjen. Hvert år har jeg feiret med familien min, har foreldre og søsken med barn, godt forhold til alle. Men jeg synes jula er slitsom pga av alt styret med tantebarna. Jeg har 4 tantebarn i alderen 2-9. Hvert år tilbringer jeg hele juleferien med familien og synes det et hyggelig, men mest slitsomt pga ungene. Jeg som er singel og barnløs må innordne meg andres regler, leggetider og blir brukt mye som barnevakt og avlaster i juleferien. I år har jeg lyst til å reise vekk, og koble helt ut de dagene jeg har juleferie. Har lyst til å gjøre noe helt annet. Reise til sydlige strøk og bare nyte livet, mens jeg enda kan. Men vet ikke om jeg tørr, er redd for at mine foreldre og søsken blir skuffet og lei seg. Samtidig synes jeg at jeg fortjener å slappe av i jula og gjøre som jeg vil. Hva hadde dere gjort? Må understreke at vi har alle et godt forhold til hverandre, så jeg har ingen legitime grunner Anonymkode: 2e97d...f64 Ta deg et cruise i jula men forbered familien på det sånn at ikke det blir den gulrota som får dem til og holde ut de neste månedene at de kan håpe på avlastning i jula. Anonymkode: 083f9...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå