Gå til innhold

Sliter med tiltrekning til kvinner min egen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enkemann på 5 året og har endelig begynt å lete etter en partner. Jeg er i midten av 50 årene, trener fast, romslig økonomi og har et stort sosialt nettverk. Problemet mitt er at jeg ikke tiltrekkes av "eldre" kvinner. Jeg opplever at det blir mye sykdomsprat, matprat, unødvendig sladder osv. Jeg synes også mange drikker unormalt mye, mer enn sine yngre søstre. Jeg føler også det er litt "ta meg som jeg er" holdning til eget utseende. 

Jeg ønsker en kvinne som er ung til sinns, utseende er ikke så viktig som kanskje det virker fra teksten. Jeg vil ikke fremstå som en gammel  "gris", men jeg orker ikke flere velmenende dates etter tips fra venner. 

Anonymkode: 7fa88...7bf

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gå etter yngre kvinner som liker eldre menn da? De finnes sikkert? Ellers finnes det helt sikkert kvinner på din alder som snakker om andre ting enn sykdommer 😊

Anonymkode: af43a...575

• Liker 28
Skrevet

Det er av og til slik for menn opp i årene at de ønsker seg litt yngre dame, at menn i 50 årene vil ha damer i 40 årene. Dette tror jeg samlivsspalten i Aftenposten el Dagbladet skrev en reportasje om i sommer. Spesielt for attraktive oppegående menn som flere damer ønsker seg. Det også går andre veien for endel kvinner som synes at menn på deres egen alder er gammelmodige og tafatte. Jeg ser ikke problemet med at det er slik

Anonymkode: 08201...b16

• Liker 20
Skrevet

Ja, jeg så også det på Aftenposten. Mange menn i 50 årene er også gubbete. Drikker mye, mer "ekstreme" meninger enn tidligere, vanskelig å få med på ting. 

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er enkemann på 5 året og har endelig begynt å lete etter en partner. Jeg er i midten av 50 årene, trener fast, romslig økonomi og har et stort sosialt nettverk. Problemet mitt er at jeg ikke tiltrekkes av "eldre" kvinner. Jeg opplever at det blir mye sykdomsprat, matprat, unødvendig sladder osv. Jeg synes også mange drikker unormalt mye, mer enn sine yngre søstre. Jeg føler også det er litt "ta meg som jeg er" holdning til eget utseende. 

Jeg ønsker en kvinne som er ung til sinns, utseende er ikke så viktig som kanskje det virker fra teksten. Jeg vil ikke fremstå som en gammel  "gris", men jeg orker ikke flere velmenende dates etter tips fra venner. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler det samme om menn. De på min alder er «gubber» og ikke så veldig interessante. De fleste gir F i kropp/klær etc, og tror pappakroppen og ølmage er sexy. 
Yngre menn er mye mer spennende, flotte harde kropper og morsommere samtaleemner. Er enig med deg TS.

Ville aldri ønsket en gammal gubbe  på 50!!

Anonymkode: 5cea4...f7a

Dere har begge rett. Jeg er kvinne i slutten av 50-årene, og mistrives i selskap med mange på min egen alder, både kvinner og menn. Det er sykdommer, barnebarn, sykdommer og enda flere barnebarn. 

Men det er mulig å finne noen med andre interesser og en annen livsstil. Man må bare lete litt mer. 

Anonymkode: 36f1d...125

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet med at det er slik

Problemet oppstår hvis man ikke er attraktiv nok til å nå opp i konkurransen om 10-15 år år yngre partnerkandidater. 

• Liker 20
Skrevet

Sånn kan det gå.

Anonymkode: 8873f...ab0

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, Biloba said:

Problemet oppstår hvis man ikke er attraktiv nok til å nå opp i konkurransen om 10-15 år år yngre partnerkandidater. 

Men da må man kanskje slå seg ro med dem man er attraktiv nok for. Man kan ikke få alt man ønsker seg her i livet alltid....

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler det samme om menn. De på min alder er «gubber» og ikke så veldig interessante. De fleste gir F i kropp/klær etc, og tror pappakroppen og ølmage er sexy. 
Yngre menn er mye mer spennende, flotte harde kropper og morsommere samtaleemner. Er enig med deg TS.

Ville aldri ønsket en gammal gubbe  på 50!!

Rett og slett.... Det er så utrolig mange menn på min alder (50+) som bare er SÅ gubbete at jeg ikke klarer å forholde meg til de. De blir ikke engasjert i noe som helst, verken i forhold til samtaleemner eller aktiviteter. Det eneste som kan engasjere de er hva som skjedde på jobben, og that is liksom.... Lite lekenhet og tar ofte ikke spøker overhode...

• Liker 21
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da må man kanskje slå seg ro med dem man er attraktiv nok for. Man kan ikke få alt man ønsker seg her i livet alltid....

Hvorfor det? Menn i 50-årene er vel ikke så desperate at de tar til takke med kvinner de ikke er tiltrukket av

Anonymkode: 463d8...10e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Menn i 50-årene er vel ikke så desperate at de tar til takke med kvinner de ikke er tiltrukket av

Anonymkode: 463d8...10e

Tror den du siterer mener at det ikke er så stor valgfrihet for menn på 50+ som ønsker ung kjæreste, da de fleste på den alderen kan klare å få seg noe mye bedre enn det.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags sykdommer snakker de om? Snakkes det detaljert om? Ble veldig nysgjerrig nå. Er de lite ‘fleksible’? 

Anonymkode: 8f848...709

• Liker 1
Skrevet

Opplever også at menn (selvsagt ikke alle) i 50 - årene har en tendens til å tro de ser ut som om de skulle ha vært i 30 - årene. Men det er det ytterst få som gjør. Noen kvinner er også ekstremt opptatt av eget utseende. Det er vel tiden vi lever i med påvirkninger alle veier. Synd.

Selv er jeg 50, ser vel ut som 50 også 😄 Interesserer meg for mye, spesielt om samfunnet, men også hverdagslige temaer som barn, sykdom og slikt. Ville helst hatt en godt voksen mann i 50 - årene, om han har litt mage finner jeg ikke viktig lengre. Er mer opptatt av personlighet, blir tiltrukket av hvem han er, da blir utseendet hans tiltrekkende automatisk :)

Det sagt, ser ikke noe galt i at en mann på 55 er sammen med en dame på f.eks 35 år. Så sant de har det fint sammen så :)

Anonymkode: e6eea...af5

• Liker 11
Gjest Lunaris
Skrevet

Noen har bedre gener enn andre. Mange menn blir gubbete allerede som førtiåringer. For ikke å snakke om den lave hygienen. Ikke engang bruk av munnskyll og tanntråd. Fysj.

Skrevet

Jeg tenker du er i feil miljø. Det er som stereoypien "kvinner som har barn snakker bare om barn og hjem" eller "menn snakker så mye om fotball". Dette er ikke jeg kjent med, for jeg er ikke i det miljøet. Jeg vet om flust med kvinner på min alder og oppi åra som driver mye med friluftsliv for eksempel. Du må utvide sonen din, selv om du har et stort sosialt nettverk, virker det som det er mye av samme typen.

Anonymkode: 6a98b...8af

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

You go man! Manpower💪

• Liker 3
Skrevet

Høres rart ut at jevngamle kvinner +/- noen år skulle være så opptatt av det du skriver om. Jeg har mange venner og bekjente i den alderen, og det er ikke akkurat temaene når vi møtes. Det er mye reising, opplevelser og det å endelig kunne følge egne drømmer, samt humoristisk refleksjon over livet. Folk har voksne barn og realiserer seg selv. Har også ofte fått bra økonomi til å realisere drømmer. 

Nå ser jeg ikke noe galt med å gå litt ned i alder, så lenge det ikke blir en generasjon under, og så lenge noen vil ha deg, men tror kanskje også at du kan søke andre miljøer dersom jevnaldrende er så kjedelige i miljøet du er i. For min del høres det bare rart ut at kvinner i den alderen liksom skal være så begrenset i interesser. Bytter man ut sykdom med bleier, nattesøvn og stress høres det mer ut som begrensninger mange kvinner har i 20 og 30 årene, på grunn av småbarn. Du henviser til en alder der verden er stor og tilgjengelig for de fleste, så jeg finner det litt rart. 

Sikker på at det er interessene i aldersgruppen som ikke tiltaler deg? Ikke utseende og alder? Helt greit å ha preferanser altså, men greit å kalle en spade for en spade. 

• Liker 26
Skrevet

Som kvinne har jeg inntrykk av at det finnes flere «kjerringer» enn «gubber» i dette landet. Som regel ser kvinnen 5-10 år eldre ut enn sin jevngamle mann. 

Anonymkode: 92c4c...d57

• Liker 10
Skrevet

Vil ikke gi noen falske forhåpninger, da forhold med stor aldersforskjell tilhører unntakene. Jeg er kvinne på 50, ser bra ut, har en god jobb, høyere utdannelse, flere interesser. Kjæresten min er en mann på 61, han ser veldig bra ut for alderen, har en god jobb og høyere utdannelse. Han har mange interesser og finnes ikke gubbete i det hele tatt. Har ikke engang blitt tynn i håret, er høy, kjekk, morsom. Vi er veldig forelsket og neste år går vi inn i vårt tredje år som par. 
Ingen av oss lette etter en partner med en spesifikk alder, vi bare møttes og ble forelsket, gnistrende nydelig kjemi som gjør at vi elsker å være sammen.

Man må gå inn i søken etter partner med åpent sinn. Jeg hadde ikke tenkt at min store kjærlighet skulle være så mye eldre enn meg, men de færreste sier vel nei når man endelig finner kjærligheten. 🥰❤️

Lykke til, ts.

Anonymkode: c384c...c12

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...