Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ikke et problem, i beste fall et luksusproblem.

Men her  er saken: En av lederne på jobben min, gir så voldsomt mye skryt. Hver gang vi snakker sammen, avslutter hun med å si hvor flink, effektiv, koselig osv. jeg er. Dette er selvsagt hyggelig, men nå begynner det å bli sånn at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal møte det. For det første synes jeg det blir så rart å bare si takk, men enda rarere å alltid gi henne skryt tilbake - minner meg nesten om flørting :P For det andre blir jeg faktisk usikker på hvorfor hun sier det, for så fantastisk er jeg virkelig ikke! Det skal sies at hun snakker veldig positivt om andre også, da.

Noen som har lignende erfaringer? Tanker?

Anonymkode: 49603...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er kanskje ikke et problem, i beste fall et luksusproblem.

Men her  er saken: En av lederne på jobben min, gir så voldsomt mye skryt. Hver gang vi snakker sammen, avslutter hun med å si hvor flink, effektiv, koselig osv. jeg er. Dette er selvsagt hyggelig, men nå begynner det å bli sånn at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal møte det. For det første synes jeg det blir så rart å bare si takk, men enda rarere å alltid gi henne skryt tilbake - minner meg nesten om flørting :P For det andre blir jeg faktisk usikker på hvorfor hun sier det, for så fantastisk er jeg virkelig ikke! Det skal sies at hun snakker veldig positivt om andre også, da.

Noen som har lignende erfaringer? Tanker?

Fordi hun vil bidra til godt arbeidsmiljø?

Anonymkode: 0b76d...ae1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fordi hun vil bidra til godt arbeidsmiljø?

Anonymkode: 0b76d...ae1

Ja, det er nok derfor. Men er det rart å føle at det går litt inflasjon i skrytet? Også får jeg en følelse av at hun ikke mener det, men bare sier det for å være snill, eller for at jeg skal like henne. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Man smiler nikkende og fortsetter med arbeidet sitt. Det er ikke lederen sin feil at du ikke klarer å ta imot komplimenter. :) Lederen hadde ikke sagt det om hun ikke mente det, og det at hun sier det viser bare at hun anerkjenner at du gjør en god jobb. Hun ser det, og hun sier til deg at hun ser det. Smil, ta det til deg og fortsett det gode arbeidet på jobben. Det høres ut som en god leder som anerkjenner alle sin arbeidsinnsats. Det trenger man, fordi selv om du får lønn for den jobben du gjør, så trenger vi å bli anerkjent for å gjøre en solid jobb. 

Anonymkode: c9cdd...8da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, det er nok derfor. Men er det rart å føle at det går litt inflasjon i skrytet? Også får jeg en følelse av at hun ikke mener det, men bare sier det for å være snill, eller for at jeg skal like henne. 

TS

Skryt er ikke noe som tilfaller sjeldenhetene. Det er ikke slik at skryt kun kommer av eksepsjonell innsats. Det er deres grunnarbeid som får det til å rulle og gå. En god leder ser dette, og ser hva som gjør at ting går på skinner. Det er ikke slik at ditt daglige arbeid kun er "gjennomsnittlig" bare fordi du er vant til å gjøre det hver dag. 

Anonymkode: c9cdd...8da

• Liker 2
Skrevet

Det er hyggelig å få skryt på jobben. Det er viktig at ansatte føler seg verdsatt. Et generelt klapp på skuldra og et "bra jobba" er alltid hyggelig og det kan nok være taktisk lurt av ledelsen å ha en slik kultur. Men om det går "inflasjon" i det, som du sier, så har det tippet over og skrytet vil miste sin verdi. 

Anonymkode: 51a1f...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...