Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på besøk hos en venninne i går, og det ble snakk om forsikringer. hun har vært en del sykemeldt pga ryggproblemer for noen år siden, og nå nektes hun uføreforsikring... uansett hva hun i fremtiden evt skulle bli ufør av, ikke bare hvis det er ryggen som ryker.

i fjor var jeg sykemeldt en måneds tid etter at mamma døde av kreft. jeg tror legen da satte "mild depresjon" på sykemeldingen, siden det ikke finnes noen diagnose for

"å komme seg tilbake til livet når dine nærmeste dør"...

nå lurer jeg på om også jeg vil nektes uføreforsikring, siden jeg var sykemeldt i forbindelse med dette...

noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, bare vet de er veldig strenge.

Jeg fikk avslag, fordi jeg som 16 åring gikk til fysioterapi en kort periode på grunn av at jeg hadde trent litt for mye, det var bare muskulert og var ikke mer plager med det. Søkte når jeg var 24 år, så det var 9 år siden. Så er jeg allergisk.

Eneste måten og finne ut av det på er jo og søke. Synes jo du burde få det.

Skrevet

Jeg tror det er forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap.

Jeg har uføreforsikring i sparebank1. Der er det en klausul på meg at jeg ikke har rett på utbetaling hvis det er pga lungeproblemer. Dette er fordi jeg har astma. Hvis jeg skulle bli friskmeldt fra dette og ikke har noen anfall på fem år, kan denne klausulen bli fjernet. Vet at de også har det samme på rygg.

Jeg vet at andre forsikringsselskaper ikke gir deg uføreforsikring hvis du har noe som helst av plager og sykdommer.

Uansett, det lønner seg å skaffe seg uføreforsikring i ung alder, før disse plagene og sykdommene dukker opp.

Skrevet

takk for svarene!

jeg skal skrive mail til et par forsikringsselskap og spørre :)

og dersom noen lar meg få slik forsikring skal jeg signere på dagen!

Skrevet

Jeg har i Gjensidige. Da er det slik at skulle jeg bli ufør pga ryggproblemer, så gjelder den ikke. Dette siden jeg har hatt en lett skiveprolaps som førte til 1 ukes sykemelding for 2 år siden. Men den gjelder for alt annet.

Skrevet

Noen som vet om man kan få uføreforsikring selv om man har hatt bekkenløsning? Jeg mener jeg har hørt at man ikke får det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...