Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia, hvilken klesstørrelse bør en handle inn til nyfødt? Ønsker ikke å risikere å kjøpe for lite, og tenker det er bedre å brette opp litt enn at klærene kun kan brukes bien dager 😅 Er 3 mnd for stor til nyfødt?   

Anonymkode: ddb90...0ef

Videoannonse
Annonse
Gjest rampenissen72
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heia, hvilken klesstørrelse bør en handle inn til nyfødt? Ønsker ikke å risikere å kjøpe for lite, og tenker det er bedre å brette opp litt enn at klærene kun kan brukes bien dager 😅 Er 3 mnd for stor til nyfødt?   

Det er HELT individuelt. Vi kjøpe inn litt i str 52, ut kom en baby som knapt passa i str44. Måtte ha fortidlig-født klær på en baby 10dager over termin 😂👶🏼

Endret av rampenissen72
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3mnd er AAAAALT FOR STORT. Kjøp 56 du. 

Skrevet

Avhenger jo av hvor stor den nyfødte er. Min brukte str 62/3 mnd hovedsaklig fra 3 mnd (stort) til kanskje 9 mnd... Men hadde alt fra 44 til 56 som nyfødt. 62 hadde han svømt i.

Anonymkode: 3a38e...ce4

• Liker 1
Skrevet

Vi har noen få plagg i 50, resten i 56. Forrigemann brukte 56 fra fødselen. Det var litt stort de første ukene, men han vokste kjapt inn i det. Hvis lillebror viser seg å være mye mindre så er heldigvis butikkene åpne etter fødselen også :) 

Anonymkode: 49749...52b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bare kjøpt i 62, og det ble veldig stort 😅 svigermor ble så fortvilet av det at hun kjøpte flere sett i 50 og 56, og de varte til han var ca. 3 måneder. 

Anonymkode: 39c60...41c

Skrevet

Tror 56 er safe for de fleste

Anonymkode: 80cb1...62e

• Liker 1
Skrevet

Kjøp str 50 ikke så lenge før termin og ikke ta av lappene så returnerer du bare om det ikke passer. Kan ta av lappene på et sett klær og vaske, og ta med feks

Anonymkode: 1b896...5ef

• Liker 1
Skrevet

De vokser sykt fort i begynnelsen så 3 mnd er alt for stort. Hjelper ikke å brette opp ermene, baby kommer til å svømme. Min stemme går til 52 eller 54 hvis du forventer er stor baby

Anonymkode: 3f0c4...7d6

• Liker 4
Skrevet
rampenissen72 skrev (59 minutter siden):

3mnd er AAAAALT FOR STORT. Kjøp 56 du. 

Det vokser de ut av på null komma null

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De vokser sykt fort i begynnelsen så 3 mnd er alt for stort. Hjelper ikke å brette opp ermene, baby kommer til å svømme. Min stemme går til 52 eller 54 hvis du forventer er stor baby

Anonymkode: 3f0c4...7d6

De vokser sykt fort i i begynnelsen så 3 måneder er altfor stort? Siden de vokser sykt fort så er vel ikke klær i str 3 måneder så stort? De første månedene går fort vet du. Men greit, det er kanskje heller å anbefale at venner kjøper i den størrelsen. Med unntak av én gang har jeg alltid kjøpt str 62 når jeg skal gi gave til baby. Finnes det klær i str 52 eller 54? :klo:

Skrevet

Da min var fersk drukna han i størrelse 50, kunne helt fint brukt en størrelse mindre. Men plutselig var de klærne i størrelse 50 for lite og vi måtte opp i størrelse. 
Jeg er glad for at jeg fikk klær i størrelse 62 av venner osv i babyshoweren min. De minste klærne blir ofte ikke brukt veldig lenge før baby er på ny størrelse. 68 og 74 er kanskje de størrelsene vi brukte lengst til nå. 

Jeg hadde satset på klær i størrelse 56-62. 

• Liker 2
Skrevet

Mine babyer som veide 3,8kg og 52cm ved fødsel fikk akkurat på størrelse 50, men det var i knappeste laget. Begynte med størrelse 56 umiddelbart, selv om det var litt stort :) 

Anonymkode: 73686...886

Gjest rampenissen72
Skrevet
Millimani skrev (10 minutter siden):

De vokser sykt fort i i begynnelsen så 3 måneder er altfor stort? Siden de vokser sykt fort så er vel ikke klær i str 3 måneder så stort? De første månedene går fort vet du. Men greit, det er kanskje heller å anbefale at venner kjøper i den størrelsen. Med unntak av én gang har jeg alltid kjøpt str 62 når jeg skal gi gave til baby. Finnes det klær i str 52 eller 54? :klo:

Har du barn selv? Høres ikke slik ut. 

Skrevet

Her brukte vi 52 i noen uker etter fødsel på sistemann. Første brukte 44 i lang tid, men det er en annen historie. 

Skrevet

56.

Noen få plagg i 50.

Se etter brukte klær på finn. Masse masse fint der. 

Anonymkode: 38ded...1b8

Skrevet

Vi fikk på ultralyd vite at mini var litt under gjennomsnittet så vi kjøpte derfor inn en del smått. Måtte ut å kjøpe enda mindre i størrelse 44 da han ble født. Så kjøp litt ut ifra vekt på babyen under kontrollene. Vi brukte mest heldress pysj med dobbelglidelås i begynnelsen siden det er så mye bleier i starten☺️

Skrevet
rampenissen72 skrev (2 minutter siden):

Har du barn selv? Høres ikke slik ut. 

Nei, det har jeg ikke, men hva har det med saken å gjøre? Jeg har aldri hørt at det finnes klær i str 52 og 54, men det er meg. Synes for øvrig at @GulSitron svarer veldig fornuftig. Og hun er inne på det jeg mener. Babyshower eller "barselvisitt" med klær i gave fra meg; størrelse 62 hvis ikke annet ønske er fremmet fra foreldre

• Liker 1
Skrevet

Min baby veide 5 kg og var 56 cm lang. Så de minste klærene var for små til ham. 

Anonymkode: b1759...bd9

• Liker 1
Skrevet
Millimani skrev (23 minutter siden):

Jo, siden de vokser sykt fort så er utgangspunktet at de er veldig små i starten og markant større bare tre måneder senere. Dersom de vokste sykt sakte ville det ikke vært store forskjellen på en nyfødt og en på tre måneder.

Anonymkode: b15e0...5c5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...