Gå til innhold

En som alltid påpeker at jeg er stille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en klassekamerat som ALLTID må påpeke, i veldig tilfeldige/urelevante sammenhenger at jeg er stille/rolig. Dette begynner å bli litt irriterende, spesielt når det ikke er i sammenheng med tema man snakker om. H*n skal alltid gi eksempler på personer som er like stille som meg. H*n er stikk motsatt av meg, ekstremt utadvendt så kontrasten mellom oss er stor. H*n kan oppleves som litt voldsom. Slike typer mennesker trekker jeg meg unna, fordi jeg aldri føler meg helt komfortabel eller ikke har noe behov for å prate med. Spesielt ikke når h*n alltid påpeker dette veldig ofte. 
 I tillegg er dette et litt ubehagelig tema, da jeg alltid har blitt kalt den stille uten personlighet. Men det definerer meg ikke som person, jeg er ikke så stille når jeg er med folk jeg er komfortabel rundt. Mister litt selvtillit av det. 

Det blir det samme om jeg skal alltid påpeke at h*n aldri holder kjeft. Hva er liksom vitsen? 

Anonymkode: 814d2...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som kjenner seg igjen??

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Opplevde det ofte når jeg var ung.  Var alltid en dust som måtte påpeke foran andre at jeg var stille. De gjør det for å drite deg ut.  Noen gang ble jeg til og med avbrutt når jeg snakket med spørsmål om hvorfor jeg var så stille.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen. Det er en total manglende forståelse for at alle ikke er som dem. Og i tillegg er det uhøflig og ufint. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, er mange som har påpekt det til meg også. Man blir veldig lei av å høre det, og spesielt når voksne mennesker spør meg om det. Rart at de ikke har forståelse for at mennesker er forskjellige, og at ikke alle har behov for oppmerksomhet hele tiden.

Anonymkode: 76362...b57

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, er mange som har påpekt det til meg også. Man blir veldig lei av å høre det, og spesielt når voksne mennesker spør meg om det. Rart at de ikke har forståelse for at mennesker er forskjellige, og at ikke alle har behov for oppmerksomhet hele tiden.

Anonymkode: 76362...b57

Ja absolutt, mange mangler den forståelsen om at mennesker er forskjellige. Det kan oppleves som veldig sårende. Dette er en person jeg må forholde meg til litt fremover, burde jeg si det til h*n?

Ts

Skrevet

Ja, kjenner meg igjen. Husker at læreren min på barneskolen også påpekte det under foreldresamtaler, at jeg var så stille. Det satte spor i meg pga jeg følte jeg var feil. Jeg var jo bare meg. Har aldri hatt behov for å snakke høyest eller vise meg frem. 

Får fremdeles høre det i jobbsammenheng, at jeg ikke er den som roper høyest. Men jeg orker ikke å bry meg lenger, jeg har akseptert at det bare er sånn jeg er. Men det er irriterende å hør det gang på gang. 

Anonymkode: 13465...3ec

• Liker 3
Skrevet

Story of my life. Lærere og andre skulle alltid påpeke at jeg ikke roper høyest, er stille osv. Jeg lærte at jeg ikke er bra nok som jeg er. Så jeg begynte å snakke mer for å bli godtatt.

Ikke prøv å endre deg for at andre skal akseptere deg. Folk må faktisk tolerere at vi er forskjellige. Slike frekke folk kan godt få et frekt svar tilbake.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen.  Det er så irriterende, det er liksom greit å påpeke at folk er stille, men ikke å be de som babler i vei å holde munn. 

Skrevet

Jævlig irriterende. Det er visst helt greit å si til folk. Ingen som sier «du skravler i ett sett hele tiden». 

Anonymkode: b1b3a...077

• Liker 2
Skrevet

Ja, har også hørt det mange ganger. Jeg kan bli sint og svarer gjerne at du vet ingenting om jeg er stille eller ei for du hører faen uansett aldri etter når noen andre snakker. Fortsetter de ber jeg dem bare holde kjeft. 

Anonymkode: 493b8...1ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, har også hørt det mange ganger. Jeg kan bli sint og svarer gjerne at du vet ingenting om jeg er stille eller ei for du hører faen uansett aldri etter når noen andre snakker. Fortsetter de ber jeg dem bare holde kjeft. 

Anonymkode: 493b8...1ae

Haha, helt enig!! Jeg har så lyst til å si tilbake, fordi h*n som alltid påpeker det mot meg er en ekstremt dårlig lytter og elsker sin egen stemme. 

ts

Skrevet

Jeg fikk oppleve det av flere oppgjennom årene, men valgte bare å ignorere det. Skjønner hvor irriterende det er, spesielt når man helst vil være anonym, men ga de ikke gleden med å svare tilbake eller noe annet dumt. Jeg snakket med de jeg hadde kontakt med og andre for å være høflig. Var ikke like pratsom som mange andre klassekamerater for ivsste aldri hva jeg skulle snakke om.

Anonymkode: 0bdac...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...