Gå til innhold

Er man rik hvis man kjører en bil til 800 000 og har en el-sykkel til 40 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Generelt sett?

Anonymkode: c9d7b...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vel ganske vanlig i dag. Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: 52f5a...301

• Liker 3
Skrevet

Om det ikke er noe lån heftet til noen av de, samt bolig, kan man nok kalles seg velstående. Men da må det være ens eget, ikke foreldrenes bil eller noe slik. 

Selv om man kjører en bil til 800k, så betyr det ikke at den bilen nødvendigvis er førerens. 

Anonymkode: d62ce...a29

• Liker 11
Skrevet

Jeg mener ja. Alle bilene jeg har eid til sammen i mitt liv har ikke kostet så mye en gang.

Anonymkode: 12618...fcf

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Hvis man kun har disse to tingen er man ikke millionær engang.

Anonymkode: 6b192...7e6

• Liker 5
Skrevet

Det kommer vel an på hvordan man bruker penger sine🤷‍♀️
Mannen tjener godt over 2mill, har ikke bil, men har elsykkkel til nesten 60 000. 

Anonymkode: 8f5ad...722

• Liker 3
Skrevet

Rikdom måles i inntekt og total formue. Ikke på verdien av kun to ting som det ikke engang er sikkert at man eier.

Anonymkode: ed2e6...2c9

• Liker 14
Skrevet

Inntekt, bolig, formue og hvor belånt man er har alt å si, ikke hva du eier.

Bilen til 800.000,- kan være belånt med 700.000,-. Og hvis man tjener 300.000,- i året og bor hjemme hos mamma og bare eier denne dumme bilen så er man jo selvfølgelig ikke rik.

Skrevet

Ja. Altså med forbehold om at du er gjeldfri;) 

Anonymkode: 53d5c...573

Skrevet

Nei, du er 840 000kr fattigere

Anonymkode: fe2d7...e20

• Liker 12
Skrevet

Hva er personen netto verdt?

Lån

- verdier

= nettoverdi

Anonymkode: 2f332...4b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Altså med forbehold om at du er gjeldfri;) 

Anonymkode: 53d5c...573

Om man er gjeldsfri og eier ting som synker i pris til en verdi av 840.000,- så er man ikke rik vil jeg si. Om 5år er det kanskje verdt 600.000,- max. Da begynner man å nærme seg et nivå med én årslønn. Man er ikke rik i Norge hvis man bare eier verdier til en gjennomsnittlig årslønn.

Skrevet

Nei, selv dersom man ikke har lån på bilen betyr det jo at man har mindre penger enn før. Bilen taper mange titusen i det øyeblikket man kjører fra forhandler.

Skrevet

Bilen kan være leaset, og sykkelen være kjøpt på kreditt. Så nei, rik trenger man ikke å være.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke rik, du er ganske gjennomsnittlig.

Anonymkode: 0dba6...de9

• Liker 1
Skrevet

Dette er eiendeler som begge faller i verdi så det er greit å ha brukt pengene på dette om du er rik, men jeg kjenner mange som ikke er rik og eier tilsvarende ting.

Velstående er bevisste på sånne ting og eier bare sånne ting når de har betydelige verdier i eiendeler som stiger i verdi (aksjer / eiendom). Tenk 15 millioner i aksjemarkedet og et hus så er ikke en bil til 800' så mye, men 50' i aksjemarkedet og bil til 800' er jo idiotisk.

Anonymkode: 8f3f3...cf3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bil til 350k og elsykkel til 20k, så jeg er dessverre fattig :(

Anonymkode: 76a63...d64

Skrevet

Hvis dette er belånt og huset er "belånt til pipa" er du ikle akkurat rik. Da er du alle disse verdiene i minus. 

Anonymkode: 888c0...fa6

Skrevet

Jeg kjører bil til 800.000. Sparkesykkel har jeg ikke, men har flere andre ting som er verd mer enn 40.000 kr.

Er ikke rik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...