AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Står mellom å studere Spesped eller Logopedi (master) til neste år. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Vet at jeg kommer inn på begge pga gode karakterer. Synes begge emnene virker interessante. Målet er å jobbe i ppt (er lærer i bunn). Hva ville du valgt, og hvorfor? 🤔 Anonymkode: b021e...710 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Logopedi, definitivt. Mest fordi jeg mer interessert i det faget, og det virker veldig spennende. Jeg er ikke en «spes.ped-type», selv om jeg jobber med utviklingshemmede nå 🙊 (Er bhg-lærer og har jobbet med barn i mange år, blant annet hatt mye ansvar for spes.ped-barn). Det kom litt an på hva problematikken var, men likte best der jeg drev å hjalp barn med å styrke tunge-munn/motorikk (dor bedre uttale), uttøying av føtter og ben osv, kontra å følge et barn som hadde andre utfordringer som utagering, lite lekekompetanse, spisevegring osv. Jeg vurderte å begynne på logopedi -studiet for et par år siden, men fant ut at det ikke lønnet seg for meg økonomisk, samt at jeg måtte flytte på meg (jeg var da 38 med mann og barn). Lag en liste med for og i mot det som er viktig for deg. Kanskje du finner det ut raskere? Eller hvis jeg hadde spurt deg, og du skulle svart det første du tenker: Hva vil du aller helst studere? Lykke til! 😊 Anonymkode: 23e14...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå