Gå til innhold

Veldig klar, men også skremmende med mange bekymringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært aktive prøvere etter jeg sluttet på prevensjon i slutten av august. Vi venter nå veldig i spenning på uteblitt mens og forhåpentligvis positiv test. Samtidig merker jeg at tanken på å være gravid er litt skremmende. Livet blir jo aldri det samme igjen, og selv om vi har god økonomi nå, bekymrer jeg meg for den økonomiske biten. 

Jeg må også innrømme at selv om vi er henholdsvis 27 og 30 år gamle og gift, gruer jeg meg til å fortelle familien at jeg er gravid - rett og slett fordi en barnslig del av meg synes det er kleint og egentlig ganske privat med tanke på hva som må til for å bli gravid. 

Flere som har følt slikt til å begynne med, men så har det gått over etter hvert som man har tilvent seg tanken på å bli gravid? 

Anonymkode: 375c2...817

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at selv jeg som er i midten av 30-årene streifer den barnslige tanken der meg også. Å fortelle at man er gravid innebærer jo også at alle får vite hva man har gjort 🙈 alle vet jo at man gjør det, men det blir liksom så åpenlyst!

Tenker også på det med at livet blir helt annerledes, økonomi osv… men tror alt det der blir litt annerledes når graviditeten er et faktum! 

Lykke til i prøvingen! 

Anonymkode: ba800...bbf

• Liker 1
Skrevet

jeg gruer meg også, men mest fordi de vil si jeg er for gammel og at det er dumt og unødvendig osv. Dette gjør meg veldig trist siden vi skal igang  med ivf og prøver hardt å bli gravide.... merkelig hvordan vi egentlig skal bry oss om hva andre tenker og mener, men sånn er det dessverre. 

Regner med at de fleste skjønner at dere driver med sånn babymakinf training uansett :P  og dine egne foreldre og besteforeldre har gjort det.  Så det er jo hakker verre å tenke på 😅

Håper dere kan fortelle om positiv test snart , Lykke til !

• Liker 1
Skrevet

Er i samme båt. Tok ut spiral helt i slutten av august. Har veldig mange blandede følelser, redd for å bli gravid og redd for å ikke bli gravid...tenk om det er noe galt liksom. 

Anonymkode: 959e6...71e

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler det på samme måten. Før vi begynte å prøve så var jeg sikker på at jeg kom til å klare dette helt fint, mens nå når vi er midt oppe i det og jeg kanskje kan være gravid, begynner jeg å tvile på at jeg får til noe som helst.

Anonymkode: fb981...b8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...